Inlägg från: Mettan69 |Visa alla inlägg
  • Mettan69

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Oj vad kallt det var i går. Gillar inte att frysa. Ledsen Såg den första krokusen på väg upp i går så nu längtar jag verkligen efter vårsolen.  

Lillsyrran: Grattis till huset.

kaktus76: Så fint det blev. Praktiskt men ändå tufft. Sådant gillar mammor. Skrattande

Heaven81. Visst är det mysigt med Pärlhyasinter. Har samma hemma och de förgyller verkligen köket.

Saga74. Oj vad det går undan. Tapeten kommer att bli jättefin ihop med det vita ni har hemma. Även jag har en mönstrad tapet i köket och det enda svåra är väl om man vill ha tavlor på väggarna. Kan bli lite rörigt då. Väntar med spänning på slutresultatet. Cool

• Mettan69

Måste bara få spy lite. Jag håller just nu på att måla min tv-bänk och i går var jag och köpte mera färg. Huuujeda mig vad dyrt det är. Skrikandes. Jag köper oljefärg från Nordsjö och det kostade 500 kr för 2,5 liter. Det är visserligen jättebra och slittålig men jag känner att det blir dyrt när man skall måla saker som inte blir utsatta för något slitage. Vill ju måla många saker vita. Gråter

• Mettan69
    libero skrev 2009-02-18 08:00:14 följande:
    Nu kommer den utlovade bilden från vårt kök.Det ligger mer i mappen vårt kök 09

Åååhhh så fint det blev. Så ljust och frächt. Måste var en jätteskillnad att komma in i köket nu. Inte för att det var fult innan utan för att det är ljusar nu.

Nu känner jag att jag blir sådär avunsjuk men på ett positivt sätt. Har slitna gamla gula luckor med hål i eftersom vi bytt handtag. Skall spackal igen hålen och måla luckorna vita och efter att sett ditt kök så förstår jag att det måste bli nästa projekt. Vill också ha ett ljust och frächt kök.

Jag har gammeldags mörka tapeter och dem är jag jättenöjd med men jag kompletterar resten med vitt för att ljusa upp det hela. Vill hem och måla NU! Räcka ut tungan

• Mettan69
    musli skrev 2009-02-18 09:09:44 följande:
    Igår varslades maken och på fredag får han gå, iofs med 2 månaders permitterings-lön men ändå.... Det innebär att ALLA projekt i huset är satta på is. Köket är halvfärdigt och får nog förbli så, eventuellt kan vi ha råd att köpa några gips-skivor lite då och då så maken kan skruva upp på väggarna.... Typ... Nån Rusta-tapet kanske vi kan få till också...Men sen är det tvärnit...Så nu ska jag jobba vidare, har kaffe-paus, och grunna sönder skallen en stund...
    Nej inte ni också. Skrikandes Min man är också varslad och det är allt annat än kul. Nu får man planera varje spik och hur kul är det.

Hur blir det med era planer för hans studier? Nu blir det väl väldigt läglit att läsa till hösten.

Vi få hålla tummarn för bättre tider och det fort. Gråter
  • Mettan69

Fru Hilde: Välkommen tillbaka. Vore jättekul att se bilder på eran hall. Alltid kul att se det färdiga resultatet. Skrattande

• Mettan69

Libero. Järnspis, murad spiskåpa, ja inte blir jag mindre avundsjuk för det. SUCK Generad Kan man få se bilder på det också kanske? Oskyldig Så skönt med ett stort kök. Drömmen är ju ett stort kök med järnspis och bra arbetsytor, allt i gammeldags stil.

• Mettan69

God morgon flickor.

Äntligen fredag igen.   I dag skall jag inte göra mycket nytta när jag kommer hem från jobbet. Kanske lägga i en maskin tvätt (dagligt jobb) men annars så är det njuta och ta det lugnt som står på schemat.  Men däremot så tänkte jag ta ner två köksluckor och slipa och börja måla dem på lördag. Hoppas det blir bra. Kan ju inte bli sämre ialla fall. Fundersam

Hannah: Fin blandare. Håller tummarna att den inte är för dyr. Flört

Heaven81. Vilket loppisfynd. Kul att det fanns så många också.

Saga. Vad spännande att den nya tapeten kommer upp i dag.

Libero. Vad skönt det låter att vara ledig på fredagar. Mysigt att kunna gå i väg och fika med tösen.

• Mettan69

chicago1: Jag har inte börjat än så jag vet inte hur slutresultatet blir än. Fundersam Du kanske inte vill ha min hjälp när jag är färdig med mina luckor. Förvånad Flört

• Mettan69

Kaktus76. Vad skönt med röjning. Även om det inte är kul just när man gör det. Jag hade nog målat dörren. Tycker det ser ut som man börjat slipa den men inte orkat göra klart det. Kanske bilden som luras. Fin dörr i alla fall.

• Mettan69

Hej flickor. Visst kommer jag visa er luckorna när de är klara men det kommer att ta lite tid. Målar två luckor åt gånger och varje lucka kommer jag att måla 2-3 ggr på varje sida. Men har jag kunnat leva med de luckorna i 3 år så skall jag nog stå ut några veckor till. Saga74: Ditt "nya" kök blev ju ljuvligt. Tapeten blev hur fin som helst ihop med det vita. Wackrastarflow. Så skönt att få komma iväg på en liten resa. paris skall ju vara underbart att semestra i. Puh. Grattis i efterskott. Hoppas du hade en trevlig dag. Fru Hilde. Det låter krångligt att klä om en sådan fotölj. Ser gärna ett resultat sedan.

• Mettan69

God morgon flickor.

Har varit hemma två dagar med huvudvärk så datorn har fått vila. Men mycket fint har jag fått läsa ikapp.

hannnah: Vilken skillnad det blev på bordet. Vi har ett som liknar dig men jag har det likadant som chicago. Det var det första bordet maken köpte när han flyttade hemifrån och det är ett rejält bord. Förvånad Men å andra sidan så har  jag många kökluckor kvar att måla och jag har ju fått med han på att måla vardagsrumsbordet och sidbordet vitt. Får ta ett rum i taget. Flört

• Mettan69

Hej flickor.

Idag så slutar jag tidigar för att gå hem och baka till kalaset vi skall ha i morgon. Mellanpojken har fyllt tretton år så i morgon kommer släkten på fm-kalas. Det är beställt kladdkaka med grädde av pojken och jag protesterar inte för mycket. Räcka ut tungan

Tänkte även ta upp mina mårbackapelagonier och plantera om dem i morgon. Får se vilka som överlevt vinter. Förvånad Jag VILL ha fingerborgsblommor i min trädgård men det ville inte ta sig inte förra året.  I går så köpte jag tvåårs-fröer men de blommar ju inte förrän nästa år. Kanske det jag hade förra året också. Vem vet... Generad Men jag vill ju även ha sådana som blommar i år så jag undrar om det finns ettårsfrön också. Någon som vet?

• Mettan69

God morgon flickor.

Oops. Jag glömde helt av mina pelagonier i helgen. De får jag ta hand om i dag istället. Jag brukar klippa ner dem och plantera om den i ny frisk jord. Vissa klarar sig vissa inte. Får se hur det blir i år.

Sen så är det målninga av köksluckor och promenad som står på schemat.

Saga:74 Var skall du ha hyllorna? Jag tycker att de som man köper på IKEA är enkla och fina överallt. Men det beroro ju på om du vill ha en speciell stil i ett speciellt rum.

• Mettan69

Näää, vad hände nu. Nu ser ju hela familjeliv annurlunda ut.  {#lang_emotions_surprised} Gillar inte förändringar på detta viset. Vill ha det som jag lärt mig det. {#lang_emotions_embarassed}

• Mettan69

God morgon flickor.

Saga74. Det var riktigt mysigt att plantera om blommorna i går. Tyvärr så tror jag att två av tre var döda. Men den stora klarade sig och av den så tog jag sex sticklingar. Får se om jag lyckas med dem. {#lang_emotions_sunny}

Chicago1. Vilken tur du har. Det är som att stjäla godis från barn att få den radion för 50kr. De hade tydligen inte en aning om hur populär den är. Så kul med en resa att se fram emot. Speciellt eftersom du längtar så tillbaka dit och inte är där så ofta. {#lang_emotions_flower}

Hannna. Jag håller med dig. Barnens rum får vara barnrum. När de flyttar hemifrån så får jag släppa loss i deras rum. I Sixtens rum så är det en salig blanding av bilar och sjörövare. Inget rum som skulle platsa i Lantliv direkt. {#lang_emotions_wink}

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9