Inlägg från: LissAnna |Visa alla inlägg
  • LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

zandrisen skrev 2008-12-03 19:10:46 följande:
    Apropå att livet är kort. Fick veta idag strax efter lunch att en av mina närmaste vänner låg på IVA. Släppte allt och rusade. Hon ligger i respirator. Satt där i typ en timme och höll hennes hand, försökte prata som vanligt, allt medans det stockade sig i halsen och tårarna rann. Jag är nog chockad fortfarande, fattar ingenting. Personalen var skitgulliga, och berättade att läget är livshotande men stabilt, och att det är bra om man pratar för hon kan kanske höra även om hon är nedsövd. Hon har haft en långvarig förkylning, som visade sig vara lunginflammation som utvecklade sig till blodförgiftning. Allt gick väldigt snabbt. Det värsta är att hon var till VC i (förra) onsdags och då diagnostiserade dom det som bihåleinflammation och skickade hem henne med antibiotika. Hon åkte in akut i fredagskväll, och då var det redan blodförgiftning. Jävla skitvård!!!!!! Älskar henne, och just nu känns det verkligen som SKIT!
    Usch vad hemskt!
    Ja, den där sjukvården kan man inte alltid lita på. De säger alla olika.
    Gå till 9 läkare, så får man ofta 9 olika svar.Fundersam
    Så...sjuk får man inte vara nuförtiden.

Hoppas verkligen att hon blir bättre...SNART!
  • LissAnna
    Marsch skrev 2008-12-04 16:03:03 följande:
    Marsch skrev 2008-12-03 21:43:36 följande: Ingen som har en susning?
    Jo jag!

I Gamla Stan har du Sirlig, Ting & Tangel, Kungens Lilla Piga och "S" t.ex.
    Helmysiga butiker.
  • LissAnna
    Marsch skrev 2008-12-04 19:55:13 följande:
    LissAnna skrev 2008-12-04 19:16:28 följande: TUSEN tack! Skall spana in dem på eniro och rita mig en karta.
    Glad
  • LissAnna
    Tinkerbel skrev 2008-12-08 22:46:56 följande:
    LissAnna: Mysigt med snö! Vi har fått en del snö vi med:) Skrattar gott åt läppstifts historien...
    Ja, visst är historien bra. Den är sann också.
  • LissAnna

Hej alla raringar! Ja, man hinner inte med här som vanligt.
    Här vräker snön ner och trafiken stockar sig. Ja ja...hur som helst. Det är mysigt inne när det virvlar ute. Glad

• LissAnna
    Hjorthan skrev 2008-12-14 09:05:40 följande:
    God morgon alla sköna damer! Här kommer en liten rapport från ett hotellrum i Göteborg! Vi har det jättebra!!!! Igår blev det Haga julmarknad, och en massa promenerande in och ut ur affärer. Maken var så himla tålig. Stort beröm till honom! Jag fick minsann handlat två klänningar till mig. Inga julklapper har inhandlats än, vi får väl se om vi hittar vad vi söker idag. Det blev inte Lisebergs julmarknad igår, för vi var så himla trötta efter allt gående under dagen. Så vi tog oss ut till hotellet och åt en fantastiskt god middag på restaurangen. Nu har vi precis avnjutit en underbar hotellfrukost (visst är det märkligt hur mycket godare allting smakar när man får det uppdukat och serverat och slipper ta hand om disken), och ska snart bege oss ut i julhandeln igen. Affärerna får väl öppna först bara. I eftermiddag tar vi Liseberg och julmarknaden där innan vi sen går till Lisebergshallen för att avnjuta julkonserten. Saknar barnen, men njuter i fulla drag av att vara ensam med maken! Önskar er alla en riktigt härlig söndag! Häxan - gu så mysiga bilder på torpet!!!!
    Vad mysigt! Men det ska man ju ha. Kramis...

till alla andra också.
  • LissAnna
    Gummsan82 skrev 2008-12-17 11:44:59 följande:
    Jag är nog lite nybörjare vad gäller shabby chic men gillar den stilen verkligen. Undrar lite om en takkrona www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80098205 Nu har vi den över matsaltbordet med jag vill ha en annan lampa dit och denna ska då flytta in till våran sängkammare. Funderar jag på om man kan spraymåla denna, eller nåt, i vitt eller creme färgat? Är lampan shabby chic över huvud taget? Jag har sådana här lampor i www.lampgrossen.se/product_info.php?products_... Är lite sugen på sånna här lampor www.lampgrossen.se/product_info.php?products_... men de är lite smådyra!
    Ja, den där kan du göra shabby. Spraya den...sedan kan man ju ha (om man vill) små lampskärmar med sydda lampkjolar på...eller lite konstgjord murgröna lite snurrad runt.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9