• libero

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Hej på er alla!

Jag var bara tvungen att kika in ho er. Kom på att jag inte varit här förren i början av dec.

Hoppas att ni alla mår bra. Har behövt lite FL vila ett tag. Ser att mitt + visst är slut. Ska nu läsa lite vad ni syyslar med.

Ha en skön helg allesammans

• libero

Vad har ni för väckarklockor tjejer?

I varenda blogg och varenda inredningstidning visar så fina sovrum med fina sängbord med pynt mm på men aldrig att någon har någon väckarklocka.

Har funderat på detta ett tag eftersom min klockradio är ful men jag vill inte vara utan den för jag tittar på klockan då och då på natten och jag vill ju inte tända lampan varje gång.

Maken kör med sin mobil och det är kanske det alla andra gör också.

• libero

Vad skönt då att det inte bara är vi som har klockradio på våra bord.

Idag hoppas jag att vår panel i köket äntligen blir färdigmålad så jag får sätta tillbaka mina möbler.

Vi bestämde för 2 år sedan att panelen ska bli vit men först nu har vi fått tummen ur.

• libero

Tack för att ni delar med er av era väckarklockor.
    Panelen i vårt kök måste målas ännu en gång så det blev inte klart idag. bild kommer senare.

Maken har grundat den 2 gånger och målat den 3 helt otroligt vad den blå gamla färgen lyser ugenom. Sedan har vi ett gammalt köksskåp som är kvar efter det gamla köket och de luckorna håller han nu på att måla vita också. Bort med allt dalablått äntligen.
    Maken är inte lika glad som jag han muttrar mest.

Milagro!
    Sandbergs har en jättefin medaljongtapet Wilma. Den ska jag ha i vårt sovrum framöver. Spyr snart på vår.

• libero

Är så lycklig. Nu är köket färdig målat och mannen har tagit tag i vår trappa så nu sitter jag fast på övervåningen och har lovat att inte gå ner mer i dag. Att lite vit färg kan göra så mycket.

Nu ska jag läsa ikapp.

• libero

Mettan!

Kikade in på din hall. Jättefint.
    Musli!
    Vad skönt att få flytta hem igen.

• libero

Mettan och lillsyrran!

jag lovar en bild snart men jag måste städa av först. Har inte hunnit det idag för vi har varit iväg och åkt slalom hela dagen.

Gissa hur ont jag har i kroppen nu????
    Det känns att jag inte är 15 längre kan jag lova.

• libero

Kaktus76 skrev 2009-02-13 09:37:27 följande:

Hej alla goa tjejer!!!Kikar in en snabbis för att kolla så att allt är bra med er.Har nu kommit in i lgh och fått något så när ordning. Nu återstår "bara" utstädningen av huset...känns inte kul att städa för någon annans skull.......men det känns skönt när allt är bortgjort.Hoppas ni alla har det bra. KRAMAR till er alla!!
    Hej Kaktus!

Hur går det för er? Har tänkt på dig vännen. Blev det skilsmässa?
    KRAM
  • libero
    kik kid  09 001.jpg
    Nu kommer den utlovade bilden från vårt kök.
    Det ligger mer i mappen vårt kök 09
  • libero
    Mrs Ru Barb skrev 2009-02-16 16:09:38 följande:
    Mettan....Kramar om, skoj att se att du oxå är kvar!Jag har som sagt pysslat en massa med papperspyssel sen sist, men det har du säkert sett i bloggen.Inte så mycket hemma pynt......vi köpte ju hus å det har varit stra renoveringsprojekt, som att flytta köket å sånt tar tid, men nu börjar det komma så långt att det är dax för fixandet....Lite bilder finna allt.....hoppetossadesign.webblogg.se
    Åh vad glad jag blev när jag såg dig igen.
    Kram på dig.

Hjorthan jag känner igen det du skriver. Jag har ju inte heller varit här på några månader.
    Men nu är jag här igen med nya krafter.

Saga! Ditt kök kommer bli jättefin med den tapetetn. Vi har haft vår i 10 år och jag vill inte tapetsera om köket nu heller. Jag älskar vår tapet.

Mettan!
    Vad duktig du är måla på du bara.

Er andra ger jag en kram till. Det är säkert mer jag borde kommentera.
    Nu är det dagisdags
  • libero

Mettan!

Tack för dina gulliga ord.  Det skåpet som du såg ommålat har vi sparat från det gamla köket. Vår köksinredning är i ek. Vårt kök är stort så ni ser bara en liten del påkortet.
    Vi har järnspis, spis och en murad spiskåpa bakom köksbordet. Vår köksinredning är till vänster om köksbordet.

Fru Hilde!

Tala om tankeöverföring. jag satt nu på morgonen och funderade på vart du tagit vägen.
    Tyckte det var så kul med dig här på sidan för jag tror att vi har ungefär samma smak.
    Kan du inte visa något kort på din hall. Blir ju så nyfiken.

Musli!

Vad jobbigt för er. Hoppas att det snart löser sig
    KRAM

• libero
    Mrs Ru Barb skrev 2009-02-18 09:45:07 följande:
    Libero...Tack det samma! Allt väl?Musli....Beklagar...vilken mardröm! Mao ska man vara glad att man kunnat slutföra köket. Eller vi köpte allt material direkt, så här handlar det mycket om tid just nu! (Och ork)
    just nyu är livet på topp. men jag längtar efter sommar och husvagn så jag kan dö.
    Hur hur du det? trivs ni i ert hus?

mettan!
    visst kan jag ta lite kort men det får bli i morgon efter att jag städatHemlis
  • libero
    Saga74 skrev 2009-02-19 08:20:43 följande:
    God morgon!FY vad trist med alla som varsals på jobb!!! Hoppas verkligen att det vänder!!! Själv är jag jätteglad att jag studerar med just tanke på jobben.LIBRO: vi kommer att ha samma kökstapet! Kunde du inte kommenterat det så kunde jag tittat live Iaf det är så många nya [för mig] så man ser att ni har hållt ihop länge i tråden! KUL FRU HILDE: Jobbigt att vara utbränd ... var rädd om dig!KRAM tråden!
    Nu fattar jag noll
    Har du möjligtvis varit här??????
  • libero
    Eofrysina skrev 2009-02-19 08:10:51 följande:
    Hej o godmorgon Musli hoppas det ordnar sig för er. Det är tufft när jobben börjar försvinna. Märker att det händer fler o fler runtomkring mig nu. Ekonomiskt är det ju ofta en rejäl flopp också. Jag blev arbetslös i höstas och insåg att jag bara skulle få ut en bråkdel av lönen... 80% är ett minne blott kan jag säga. Jag hade tagit ut föräldraledighet på ett sätt som jag inte jsälv begripit vad som blev fel, men hursomhelst så räknas inte den tiden som arbetad tid och räknades inte med och vips så fick jag mycket mindre ersättning ja ja... sista ordet är inte sagt ännu så jag får se. Musli hoppas iallafall att det ordnar upp sig för er!!! Jag är ju sjukskriven numera. Har blivit utbränd av förra jobbet. Föll igenom några veckor efter att jag fått sluta. Jag trodde att jag skulle må bättre efter att jag slutat, men det var när livet blev lugnare som kroppen passade på att bli ordentligt dålig. Nu går jag på terapi och ska påbörja grupprehabilitering och förhoppningsvis få några timmars jobb att göra i veckorna. Läkaren pratar om minst ett halvårs sjukskrivning så jag får väl ta det lungt, jag hoppas bara att försäkringskassan vill gå på läkarens linje, men det där vet man ju aldrig. Hursomhelst så är kassan rejält mycket skralare numera. Nää nu vill min dotter inte att jag skriver mer försöker sabotera bokstäverna hela tiden. Jag hoppar väl in senare. Ha en bra dag allihop!!!
    Jag älskar också Lim och handtrycks tapeter. Men i vår butik så sa de att man var tvungen att skära av kanterna på varje bård och detta fick oss att avstå. Stämmer det?

Skulle kunna tänka mig någon av de tapeterna i vårt sovrum. Det börjar bli dags att tapetsera om där. Men nu måste jag låta gubben få vila lite så jag inte kör slut på honomFlört
  • libero
    Saga74 skrev 2009-02-19 20:23:31 följande:
    Go kväll!Libro: Nej jag har inte varit hos dig *haha* men däremot tittade jag in på din sida och vad såg jag där! Jo den tapeten Imorgon ska den upp på mina väggar håller tummarna på att jag blir nöjd *hoppas*Hannnah: jag hade oxå kört med dubbel belysning. En till när man verkligen vill se sig själv och en när man inte vill se sig själ Fru hilde: Att ta det lugnt är verkligen en övnings sak!!! Inget självklart (för vissa) ...
    Då förstår jag. Blev lite orolig. Jag har ju en gårdsbutik så jag tänkte att du kanske hade varit där.
    Tror nog att du blir nöjd med din tapet.
  • libero
    Eofrysina skrev 2009-02-20 05:15:51 följande:
    Libero Lim o handtryck ska skäras i kanterna. Men det är faktiskt busenkelt att göra. Det som behövs är en bra skärlinjal och ett bra underlag (tapetbord). Anza har en bra och prisvärd skärlinjal som vi haft i många år nu och med den så är det jättenkelt att skära tapeter. Vi var lite nervösa innan vi tapetserade med Lim o Handtryck i hallen för vi hade bara tapetserat med textiltapet och renoveringstapet tidigare och aldrig t.ex. med mönsterpass. Det gick jättebra men det där med mönsterpasset var lite klurigt tycker jag. Vi tapetserade från två rullar samtidigt för att inte få så mycket spill. Lim o handtryck är inte helt perfekta i trycket (de är ju tryckta på gamla valsar) men det blir ändå jättevackert även om det finns ngn mm förskjutning i mönstret ibland. Jag är barnledig och har därför vaknat inatt o kan inte somna om Det är ju något som fattas, vid den här tiden ska jag ha servat med välling...
    Här är en till som är uppe med tuppen idag. Vår stora tjej skulle iväg tidigt  till Horse Show så det var bara att stiga upp och se glad ut. Det var en lycklig tjej som gick hemifrån. Hästar är hennes stora intresse.

Kanske ska pröva Lim och handtryck då mannen reder säkert ut det. Han är duktig på att tapetsera.

Idag har jag och lilltjejen vår lediga dag (har det alltid på fredagar) vi ska in till en vännina och fika och ha det mysigt.

Vad har ni andra för projekt?
  • libero
    Saga74 skrev 2009-02-20 17:19:19 följande:
    Åh å åh är så nöjd!!! Bara ett EGO inlägg. Titta på tapeten =)bosgarn.blogspot.com/
    Kanonsnyggt blir det ju i ert kök
    Saga74 skrev 2009-02-21 07:22:51 följande:
    LIBERO glömde ju fråga, BUTIK?! VART?! *nyfiken*
    Jag har svarat i din gästbok.

Gomorgon på er allesammans förresten.
    idag är det lite mört i kroppen. Vi var och åkte kvällsskidåkning i går kväll. Så otroligt kul är det ju att åka slalom igen.

Ha en bra helg allesammans!

Mettan!
    Du måste visa oss resultatet på dina köksluckor sedan.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9