Inlägg från: Kaktus76 |Visa alla inlägg
  • Kaktus76

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Mettan69 skrev 2009-01-21 11:40:05 följande:
    Åhh så fint du har det hemma. Gjorde riktigt ont i hjärtat att titta på det. Fy för att behöva sälja sitt hem när man inte själv vill det. Lider verkligen med dig.   
    Häxan Hedda skrev 2009-01-21 11:43:45 följande:
    Men va fan kaktus...här har jag nöjt mig med att sparka lite lätt på din karl!!? Han har just fått en mental dansk skalle av mig för att han gör så att du är tvungen att lämna detta underbara hus och jag önskar att jag kunde köpa det så du kunde komma dit så ofta du ville  Håller alla tummar och tår för att det blir minst 3 som förälskar sig så du får ut så mycket som möjligt, och allt över utgångspris går så klart till dig för "psykiskt lidande"*KRAAAAM*
    LissAnna skrev 2009-01-21 12:26:49 följande:
    Väldigt vackert hem.
    Hannnas skrev 2009-01-21 12:41:48 följande:
    ojojoj så fint!!
    TACK snälla goa ni

Ja det som gör allra,allra ondast just nu är att jag måste lämna huset än fast jag inte vill. Utan för att det är han som vill skiljas........han som har tagit beslutet. Senare när det är dags att börja jobba så vet jag inte om jag kan vara kvar på det stället. Ett ställe som jag trivs superbra på, men åter igen för att HAN vill skiljas så vet jag inte om jag kan vara kvar pga arb.tiderna.  Men,men.....det är en senare gåta att lösa
    Nu måste jag fixa och trixa lite med det sista innan mäklaren kommer.
    *Kramar till er alla*
  • Kaktus76

Godmorgon tjejer!!!

Ser att ni har pratat gammla fönster....vi har ett i sovrummet som är målat VITT och med speglar i. Under har vi satt en hylla. Alltså den sitter fast i fönstret.Blir fint när man tex har tända ljus på hyllan och det speglar av sig.

Lite rapport från våran husvisning. 27 par var det som kom på den öppna visningen. Nu på söndag så kommer ett par från en stad 10 mil härifrån,så sammanlagt så har det varit ca: 30-35 par här
    Så det borde väl vara 2 såtminstone som är intresserade så att det blir budgivning. I mitten eller i slutet på veckan som kommer så får vi veta-spännande-

Vad har ni för planer idag då?

• Kaktus76
    tjolahopp81 skrev 2009-01-23 12:33:51 följande:
    Oops, råkade visst handla lite igår...efter en välbehövlig cykeltur in till Lunds city kom jag så hem med en fin vit rottingkorg med lock som jag nu förvarar bröd i, ett sött rosa blockljus med spetsband runt om och lite servetter!...och idag fortsätter shoppandet...råkade "gå rakt på" ett vitt pelarbord i samma butik och det ska jag bara ha som sängbord i gästrummet!Vet inte om jag vågar skriva ut vad butiken heter med risk för att bli avstängd, men jag vill ju så gärna tipsa om denna ljuvliga butik om ni har vägarna förbi Lund
    Så länge du inte har anknytning till affären så är det ok att skriva ut namnet på den
    Hannnas skrev 2009-01-23 10:32:47 följande:
    låter kanon inför budgivningen! Min man fick kika på ert hus o hans första kommentar var "det där kommer gå högt" o sen blev han jättelessen när han fick höra varför det såldes, så en tanke kommer även därifrån till dig Lycka nu till med allt!Jag hittade en hel hög med gamla kakformar i min baklåda som jag har satt värmeljus i igårkväll, jättemysigt inte så innovativt kanske men fint Varför har man inte lika mkt pengar som man har idéer o inredningslusta tro
    Hälsa din make och tacka
  • Kaktus76
    Hannah: Den bänken är köpt för några år sedan hos en lokal inredningsaffär,som tyvärr nu har lagt igen

musli: GRATTIS till den lilla pyret. Så tråkigt med din makes jobb,hoppas att allt kommer att ordna sig till det bästa. *Håller tummen*

Häxan: Vilka loppisfynd-Skoj-

Sist men inte minst, TACK till er som håller tummen för husförsäljningen,det värmer. Kram på er!!
  • Kaktus76
    Pyssilullan skrev 2009-01-24 09:58:41 följande:
    ngn som vet några fina webb butiker som inte är allt för dyra eller har rea nu??
    Dom flesta nätbutiker brukar ha lite rea nu så här efter jul...kika runt lite....

www.nublu.se  www.elsashem.se  www.systerlycklig.se  www.fridasgard.se

www.russinnet.se www.cosas.se

Ja det finns massor av nätisar!! Hoppas du hittar något du gillar hos nån av dom....
  • Kaktus76
    Mettan69 skrev 2009-01-26 14:08:48 följande:
    Chicago1: Mysig blogg du har startat. Du får väl plantera syrener som en häck runt alla hans bilar. Utåt sett så ser det  ut som en syrenberså och invändigt för djävligt med alla bilar men det behöver ju ingen veta. Kaktus76: Trots rådande omständigheter så låter det som ni har det mysigt. Förra inlägget med barnen var jättefint.
    TACK!
  • Kaktus76
    Mettan69 skrev 2009-01-28 08:04:51 följande:
    Oj vad jag drar ner den här tråden. Inte min mening  Hoppas någon har något kul att komma med under dagen så stämmningen blir lite bättre.
    Vad är det för skitsnack *hötter med fingret* Här pratar vi om ALLT,vare sig det är negativt eller positivt. *Styrkekram till dig och din familj*

Ikväll gäller det,kl 18 drar budgivningen igång *nervös*

Styrkekramar till er andra som också behöver en och annan KRAM!!!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9