Inlägg från: chicago1 |Visa alla inlägg
  • chicago1

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Jag har hållt på att måla för fullt både i går kväll och i kväll nu ska den bara torka så ska jag ställa ena skåpet på plats det lila vet jag inte riktigt vart jag ska ha men den har jag ju i och för sig ej målat än. Bilder på skåoet finns på min blogg.

• chicago1
    Mettan69 skrev 2009-01-29 07:57:25 följande:
    god morgon flickor.Tuuuusen tack för allt stöd ni ger här inne.  I dag är jag lite lättare i sinnet. Vi diskuterade ekonomin i går och kom fram till att vi kanske kan ha kvar vagnen i år då maken trots allt har jobb tom 30/6 och sen även får en slutlön i juli. Då är ju husvagnsplatsen betald och vi har inga fler utgifter för den detta året. Sen så får vi hålla tummarna att maken får ett nytt jobb innan februari nästa år för annars så är det kört för nästa år. Trivs så bra där vi är och vill inte släppa platsen ifall maken får ett jobb under hösten. Tråkigt att ha sagt upp platsen och så får han jobb och vi får ställ oss i kö igen och kanske får en plats som vi inte alls trivs på. Har haft samma plats i sex år och trivs sååååå bra där. Får hålla hårt i kronorna men det är det värt. Sen så får renoveringar inomhus vänta till bättre tider men det kan jag leva med. Får smyga hem en vit färgburk lite då och då. Häxan hedda. Urk för magsjuka. Hoppas verkligen att natten varit lugn för er. Magsjuka tar ju så på krafterna. Stackars B och hans mamma. Skickar friska kramar till er båda * sträcker på armarna så långt jag kan* Magnolia: Det blev lite mer äventyr än du räknat med i badet.  Lovar att vara tyst men jag måste säga att jag gärna hade varit där och sett dig med benen i luften. Chicago 1. Jag är fortfarande lika fasinerad av hur stor skillnad det blir med vit färg på gamla möbler. Jättefint. Och så fint ni har det hemma med all snön. Underbara bilder. Mysigt hus ni har också. Bilderna kanske ljög lite men jag såg inte så mycket av skroten. Bra fotograf eller gömdes det i snön?  
    Jag förstår att det känns jobbigt då maken inte kommer ha ett jobb men man kan sedet från en possitiva sidan, tänk vad mycket tid  ni får tillsammans och vad pojkarna kan få chansen att spendera tid med sin pappa i sommar, dom kan ha ett långt sommarlov och bara göra roliga saker, bada spelaboll mm.
    Min mans skrot är utsprid det mesta står tyvärr på framsidan en bit från vårat hus men på bilden av baksidan står det minst 5 halvor och en väldigt massa delar i skjuletSkrattande Även här har vi magsjuka igår var det yngsta idag har min mellersta, så jag hoppas det stnnar där för vi ska ju till fjällen i helgen
  • chicago1

Mettan69Ja det gör jag med, å vilket fint namndu har på din son min minsta heter likadant Skrattande

• chicago1
    det som göms i snö kommer upp i tö tyvärrskrotMettan69 här har du lite skrot på vår tomt, för det är ju så det som göms i snö kommer upp i tö tyvärr.
  • chicago1
    Kaktus76 skrev 2009-01-29 13:29:57 följande:
    Hallooooooooooooooo!!!Nu ska jag stilla er nyfikenhet Huset är sålt,igår kväll ringde mäklaren. Paret som köpte huset vill ha tillgång till det redan den 19/2 så det känns bra att det inte blir fler månader än denna med dubbla boendekostnader.Så nu blir det en hektisk period med packning,flyttning och städning. Men det känns ändå bra att allt är på g.Ska besiktas imorgon kl 7.00 och på kvällen ska vi förhoppningsvis skriva kontrakt!!Må gott allihopa,ska nu åka och hämta sonen på dagis! KRAM på er!!
    Vad skönt att du fått sälja huset så fort, hoppas ni fick en bra slant också så kan du ju lägga en del på den nya bostaden så du får lika fint där.
  • chicago1
    Häxan Hedda skrev 2009-01-29 15:24:12 följande:
    Chicago, vilken frän folkabuss ni har gömt där i snön ! *kär*
    Mettan69 skrev 2009-01-29 16:01:23 följande:
    Chicago: åh vad jag skrattade när jag fick se de bilderna.  Din stackare. Den synen är kanske inte vad man vill ha när man tittar ut genom köksfönstret. Men det ser ju lite bättre ut med snön över dem. Du får täcka dem med vackra tyger istället. Tänk så fint det skulle bli med blommiga vaxdukar över alla bilvrak.  Men jag håller med Häxan, folkanbussen behöver ingen vaxduk över sig. Urgullig.
    HA HA nu mår min man bra då ni gillar folka bussen problemet är väl att det finns tre skelett till men han har tagit in e i garaget nu iallafall så kanske den blir fin så småningom. Hans dröm är ju att ta helafamiljen å åka i folkabussen till bugrun och sedan bila i europa men än har jag inte sett nå som ens liknar den drömmen hihi
  • chicago1

Å Häxan Hedda och Mettan69 om ni går in på min blogg å kollar under min mans passion får ni se vårat senaste tillskott av folkabussar den hämta han mitt inne i skogenHemlisHemlis.

• chicago1
    Tinkerbel skrev 2009-01-29 16:50:56 följande:
    chicago1 skrev 2009-01-28 23:22:45 följande: Vad snyggt det blev vitt! Tänk vad mycket en skvätt vitfärg kan göra för ett skåp!
    Ja precis å det kommer bli ännubättre då jag har fått lite ljus i den.
    Saga74 skrev 2009-01-29 17:08:16 följande:
    Go kväll!Tittar in och hostar & harklar, min tur att vara sjuk "på riktigt"!Det där med vax, jag har hört från säkra källor att man vaxar med stearin där man vill ha det slitna, målar över och sen slipar för att få en gammaldax känsla johanna-vintage.blogspot.com/Kaktus76. GRATTIS!Häxan: Skönt att ni måt bättre (eller har jag fått det om bakfoten)Chicago: Starta en bilkyrkogård kanske Mettan69: Vilken härlig plan! Det är alla positiva tankar som ger kraft Ha en underbar helg ... ska krypa ner i soffan
    Hoppas du kryar på dig snart, här har vi en lidrig variant av magsjuka yngsta hade igår spydde typ två gånger min mellersta har gjort det en gång idag, Så man vet ju inte riktigt om det är magsjuka men man håller sig hemma ändå.
    Ja en bilkyrkogård eller skrot ser det ju ut som men det är min manspernsion som står där ute för det kan bli en del av det hihi. Så enligt honom kan jag bli lyxpensionär men jag vet inte jag hahah
  • chicago1
    Widerlich skrev 2009-01-29 17:31:29 följande:
    Det här läste ja om vaxen, var också sugen nämligen"Lärde mig detta en gång på kurs hos Jocasta Innes i London. Måla med vattenbaserad färg, torka. Dra bredsidan på ett stearinljus hårt över ytan, lite extra där man vill ha det mer slitet. Måla ett lager färg med annan kulör. Torka. Sedan är det bara att dra stålull över ytan (översta lagret lossnar där stearinet fastnat). Efteråt kan man behandla ytan med skovax - naturell eller färgat för olika sorters antik look. Kul och lätt.
    Det där lät ju jätte spännande det måste jag ta å prova nångång
  • chicago1
    Häxan Hedda skrev 2009-01-29 17:50:22 följande:
    ingen som har en teori ang. falurödfärg?
    Beror kanske på vad du ska måla också och hur mycket jobb du vill lägga ner. En bekant till mig måla om sitt hus från falurödfärg till nougat och det vart kanon med vinrött och grönt runt fönstrena och dörren. Men dom fick måla bra många gånger för att det inte skulle lyssa igenom
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9