Inlägg från: Tinkerbel |Visa alla inlägg
  • Tinkerbel

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Gummsan82 skrev 2009-01-07 15:53:52 följande:

Det skulle vara störtskönt med en tumlare så man slapp hänga allar underkläder på tork; tar plats, är pilligt att hänga upp och tar lång tid innan de torkar. Skulle nog bara köra den då det var nödvändigt när man kör fulla maskiner med underkläder, sängkläder och handdukar. Så mycket annat skulle jag nog inte tumla. Sen kan man ju tvätta kuddar, täcken och jackor med dun. Jisses, vem har två tumlare? Ingen kritik men bara en STOR undran...
    Jaa, du... De hade faktiskt två tvättmaskiner också, men den ena hade skurit ihop precis innan vi köpte huset! Familjen vi köpte huset av kanske var ovanligt lortiga av sig, hi, hi ;)
  • Tinkerbel

Kaktus76: Ja, det blir inte alltid som man tänkt sig! Skönt att du fått lägenhet iallafall! Hoppas att ni får huset sålt snabbt nu!

• Tinkerbel

Hej!
    Var det någon som tittade på "såld på hus" på TV4+ igår? Torpet de visade i sista inslaget... oj,oj,oj säger jag bara! Vitmålade trägolv och inredning i genomgående vitt; så fräscht!

Ibland är det tur att Mediaportal finns, så det var bara att spola tillbaka programmet, hämta kameran och fota lite inspirationsbilder:)

Bra ideer kan vara bra att spara på, när det blir dags att göra om!

• Tinkerbel

Mettan69 skrev 2009-01-14 09:39:37 följande:

Visst var det underbart.  Tyvärr så låg det inte här hemma för det var ju inte vansinningt dyrt heller. Det huset hade gärna fått stått på min tomt.
    Min tomt med :)
  • Tinkerbel

Hej allihop!

Är det bara jag som har krångel med Familjelivsidan? Så fort jag loggar in och börjar läsa i tråden, så låser sig hela eländet! Det händer bara på Familjeliv, såå irriterande! Jag har loggat in 4 ggr på 3 minuter nu...

• Tinkerbel

Hej!
    Nu har jag försökt läst ikapp lite!

VackraMagnolia: Kul med Webbutik! Ska hålla utkik efter när du öppnar!

Saga74: Grattis till avklarad tenta!

2timearound: Supersnyggt sovrum och panel :)

Kaktus76: Vilket hus! Det där lär det ju bli budgivning om! Snyggt!

Ja, idag har jag rotat fram lite stolar som ska målas om. Förebilder i bloggen. Efterbilderna får vänta tills jag hittat något snyggt att klä stolsitsarna med!

lillafrokenkavat.blogspot.com

• Tinkerbel

Hej allihop!

Äntligen kan jag komma ut på Internet igen! Det har bara funkat någon minut, för att sedan totalkrascha!

Hoppas att det fungerar nu, för jag har en hel del att läsa ikapp :)

chicago1: Kul att du också skaffat en blogg; den ser fin ut :)

• Tinkerbel

chicago1 skrev 2009-01-28 23:22:45 följande:

Jag har hållt på att måla för fullt både i går kväll och i kväll nu ska den bara torka så ska jag ställa ena skåpet på plats det lila vet jag inte riktigt vart jag ska ha men den har jag ju i och för sig ej målat än. Bilder på skåoet finns på min blogg.
    Vad snyggt det blev vitt! Tänk vad mycket en skvätt vitfärg kan göra för ett skåp!
  • Tinkerbel

Kaktus76: Grattis till husförsäljningen! Vad bra att det blev en slant över också =)

• Tinkerbel

Godmorgon!

Ja i dag ska jag bära in möblerna i äldsta dotterns rum. Jag har målat tak och väggar där, och igår tapetserade vi fondväggen! Hon har själv valt färg och tapeter; vita väggar och svart/vit fondvägg =)

Det är mammas flicka det ;)

• Tinkerbel

Saga74 skrev 2009-01-30 09:16:13 följande:

Shit vad ni är energiska!!! Så roligt! Tänk att man blir beroende av er tjejer, helt fantastiskt Kul att få se lite bilder sen efter omvandlingar o dyl *hoppas*Vi har bakat muffins bilder finns i bloggen, välkomna!
    Mumsigt =)
  • Tinkerbel

musli skrev 2009-01-30 13:19:17 följande:

Golvåsarna är på plats och i helgen isolerar vi golvet och lägger golvspån. Sen ska golvet läggas och eventuellt så flyttar vi hem redan nästa helg!!! Vi längtar hem... Bara spisen är inkopplad och kyl och frys så kan jag ta mig f*n diska i tvättstugan tills resten är klart! Jobbar, jobbar, jobbar...Hör av mig igen på måndag, då är jag ledig igen!!!Tjing!!!
    musli: Vad länge sedan jag "såg" till dig =)

Vad skönt att det snart är klart, så ni får flytta tillbaks igen!
  • Tinkerbel

Saga74 skrev 2009-01-30 19:16:25 följande:

Tinkerbell: Vill du dela med dig av ur du syr lampskyddet? Häxan: Det där med Ballen gör mig konfunderad ... tror att jag ar missat vem eller vad det är *skrattar* men antar att det är sonen?! Musli: Lika konfunderad här, ska du lämna ditt hus men ändå renoverar?! Jag orkar inte läsa tillbaka *förlåt* men det känns som om jag är alldeles för ny för att hänga med i svängarna, eller kan man skylla på feber?!
    Absolut! Den lampskärm jag använde var 11,5 cm på höjden, omkrets nedtill 57 cm, omkrets upptill 29 cm.

Först klippte jag till en tygbit med måtten 23 cm(H) x 98 cm (B), och vek in 4 cm upptill. Sydde sedan en kanal för att trå i bandet upptill, lämnade en bit ovanför kanalen för att få lite rynk upptill. Som en gardinkappa i miniformat alltså :)

Sedan trädde jag i ett band i kanalen, och sydde ihop kortändarna till en kjol; klart! Efter det var det bara att dra ihop upptill, knyta en rosett och lägga den över skärmen.

Hoppas att du förstår något av min förvirrande beskrivning ;)
  • Tinkerbel

Prinsessans mamma skrev 2009-01-31 22:23:49 följande:

Hej på er vit älskare! Har ni tips på länk eller tråd som handlar om olika nyanser vitt?? Tycker det är svårt i tidningsreportage där de kan skriva metervis om varenda knapp och band som syns i bild (oftast fyndade på antikhandel i provence eller så) men aldrig ett ord om färgkoden på de där vita väggarna, den snnorlunda vita stolen, det vita taket i ännu en nyans. Har ni lite tips på vilka vita färger till vilka objekt, och kanske lite målarsätt (för en ovan) Fridens liljor! (vita då)
    Här kanske du kan hitta något:

www.byggahus.se/forum/faerg-mala-tapetsera/103437-olika-vita-nyanser.html

www.nordsjoidedesign.se/index.php
  • Tinkerbel

Joddan skrev 2009-02-04 18:10:35 följande:

Eller något vit/grå tyg med blommönster och så latinsk text??? Man kanske kan "måla" på tyget... ???
    Jag vet inte riktigt vad du tänkt dig, men titta in på åhleńs hemsida och klicka på "tapeter". Där finns en tapet (finns även som tyg) som heter Teatime. Den är vit/grå och har blommor iallafall!
  • Tinkerbel

Hej allihop!

Det var ett tag sedan jag kikade in i tråden så jag ska läsa ikapp lite *jag får det jag gör ;)*

Jag ser att ni pratar om väckarklockor... vi har en superful, men praktisk, klockradio! Jag skulle vilja ha något liknande den här:

www.parcourrier.se/website1/1.0.1.0/21/1/

• Tinkerbel

chicago1 skrev 2009-02-09 10:31:33 följande:

Hejsan Nu har jag lagt in före och efter på mitt blocket fynd på min blogg så om ni vill se kan ni gå in där. Jag har även ett inlägg om ångest för det har jag just nu. Jag och min man ska ju åka iväg på solresa i en vecka, det är första gången vi ska vara ifrån barnen så länge båda två.Men barnen ska vara med min mamma och min bror som dom känner och älskar väldigt mycket dom ska göra en del kula saker så jag vet att dom kommer ha det jätte bra dom kommer nog inte änns sakna oss så mycket då dom står min bror så nära och nu vill dom bara att vi ska åka iväg så dom får vara med morbror och mormor.Men jag har trots den vetskapen ångest och just nu skulle jag lungt kunna stanna hemma, men det ska jag inte för jag vet jag måste släppa navelsträngen men kommer man alltid att känna så här?
    Det blev ju jättefint att måla vitrinen vita! Jag brukar leta fynd på blocket jag med. Ibland kan man hitta riktiga godbitar!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9