Inlägg från: Kaktus76 |Visa alla inlägg
  • Kaktus76

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Hallooooooooooooooo!!!

Nu ska jag stilla er nyfikenhet

Huset är sålt,igår kväll ringde mäklaren. Paret som köpte huset vill ha tillgång till det redan den 19/2 så det känns bra att det inte blir fler månader än denna med dubbla boendekostnader.
    Så nu blir det en hektisk period med packning,flyttning och städning. Men det känns ändå bra att allt är på g.
    Ska besiktas imorgon kl 7.00 och på kvällen ska vi förhoppningsvis skriva kontrakt!!

Må gott allihopa,ska nu åka och hämta sonen på dagis! KRAM på er!!

• Kaktus76
    Hannnas skrev 2009-01-29 13:34:53 följande:
    Hon kanske inte tänkt måla efter vaxandet, utan bara slipa lite... men ja, kan det verkligen bli snyggt med bara grundfärg? kanske... ja vi får väl se... Hur blir ytan med vaxandet eg? känns som det skulle försvinna lite av den där "shabby" känslan? men det kanske det inte gör...Kaktus... Grattis till försäljningen! Vågar man fråga vad ni fick för det? Roligt men sorgligt.. så man vet knappt om man ska vara glad...
    LissAnna skrev 2009-01-29 14:55:28 följande:
    Vad skönt för dig!Du kommer att klara det där bra du gumman. Kramis
    Häxan Hedda skrev 2009-01-29 15:23:16 följande:
                           Grattis kaktus !! Vad skönt att det gick så fort,dubbla hyror är aldrig roliga. Lycka till med packandet tjejen, vi är med dig allihopa härinne
    chicago1 skrev 2009-01-29 14:42:50 följande:
    Vad skönt att du fått sälja huset så fort, hoppas ni fick en bra slant också så kan du ju lägga en del på den nya bostaden så du får lika fint där.
    Mettan69 skrev 2009-01-29 13:56:18 följande:
    Ett jättegrattis att det gick så fort med försäljningen.  Skönt också att de vill ha huset så fort. Inte roligt med dubbla boeendekostnader. Lite tur i all din otur.
    TACK gulliga,rara ni! Tycker om er så mycket

Vi fick 1,460000 så en liten slant blir det ju över
  • Kaktus76

Hej alla goa tjejer!!!

Kikar in en snabbis för att kolla så att allt är bra med er.

Har nu kommit in i lgh och fått något så när ordning. Nu återstår "bara" utstädningen av huset...känns inte kul att städa för någon annans skull.......men det känns skönt när allt är bortgjort.

Hoppas ni alla har det bra. KRAMAR till er alla!!

• Kaktus76

Godmorgon i tråden!!!

Kallt om näsan idag..... TACK snälla gulliga ni som har kommenterat min flytt och mitt nya liv. Ni är så gulliga och omtänksamma att en lite tår trillar ner för kinden. TACK alla-ingen nämnd och ingen glömd!!!

Ska ta och läsa tillbaka litegrann,medans kan ni kika in i min blogg-nytt med barndetalj-

www.minlyaochjag.blogspot.com

• Kaktus76

Hej,hej!!!

Här kommer några rader från ett svinkallt Norrland.....

TACK till alla er som kommenterat mitt barnbord.

Libero:Jättefint kök,ser så hemtrevligt ut.

Vad har ni för planer för dagen då?  Själv ska vi till banken och slutföra husförsäljningen.....det känns faktiskt riktigt skönt då det har varit en HEKTISK tid med flyttning och utstädning....
    Ni skulle ha sett mitt förråd,eller inte, det är saker från golv till tak....får bli en storröjning någon helg när barnen är hos sin far.

Ha en bra dag allihopa.Kram,kram!!!

• Kaktus76

Hallo,hallo!!! 

Vad har ni för planer för dagen/helgen då?

Här blir det storröjning och veckohandling. Röjningen behövs verkligen tas itu med. Under tiden vi har flyttat så har saker bara blivit dumpade bådde här och där,det ska nu bli lite ordning på sakerna och det kommer att ta sin tid kan jag lova

Ha en trevlig helg!! Kram L

Nytt i bloggen-Välkomna-

• Kaktus76
    Mettan69 skrev 2009-02-20 14:25:15 följande:
    Kaktus76. Vad skönt med röjning. Även om det inte är kul just när man gör det. Jag hade nog målat dörren. Tycker det ser ut som man börjat slipa den men inte orkat göra klart det. Kanske bilden som luras. Fin dörr i alla fall.
    ja det är alltid skönt med röjning och speciellt efter det är gjort

Tror nog att det blir till att måla dörren,sängborden är helvita så jag tror att det skulle se konstigt ut om "gaveln" ser ut som den gör nu.

TACK iaf för din åsikt!!
  • Kaktus76

Godmorgon,godmorgon!!!!

GRATTIS på födelsedagen Puh....ha en riktigt trevlig dag med tårta och ett och annat paket.

Lillan har inte sovit mycket inatt= inte jag heller......hon har hosta och är jättetät i näsan,stackarn. Och inte blir det lättare för henne att andas då hon har tutten i munnen....
    Hoppas det snart går över för henne.

Har skrivit en rejäl inköpslista till IKEA,ska dit ev till helgen som kommer......behöver utöka värmeljusförrådet

Vad har ni för planer för dagen då? Här blåser det så in i vassen att det blir till att sortera papper.....inget ont som inte har något gott med sig!

Kram L

• Kaktus76

Go´kväll i tråden!!!

Hoppas ni alla har haft en bra dag. Här har det snöat och blåst men vi har ändå kunnat varit ut på en promenad och bobtur.

När det är dåligt väder ute vad passar då inte bättre än att web shoppa Har lagt en beställning hos www.Nogautvalt.se och hos www.elliescorner.com finns mycket fint där.

Ha en bra söndagskväll och en bra start på den nya veckan!!

• Kaktus76
    LissAnna skrev 2009-02-23 10:51:03 följande:
    Åh...vad jag skrattade.
    Vad bra då fick du dig ett gott skratt Kunde ju iofs ha hamnat i någon jätteintressant blogg också om man hade haft tur
  • Kaktus76
    LissAnna skrev 2009-02-23 19:37:39 följande:
    Haha...Ja, jag såg damen och så brast det bara. Jag hade ju väntat mig något annat ju.
    Jasså så du hade inte väntat dig den damen då
  • Kaktus76
    Hannnas skrev 2009-02-24 20:09:51 följande:
    chicago... Måns började när han var lite drygt 1 år faktiskt då 3 korta dagar/v o sen nu efter jul har han gått alla dagar i veckan men jag jobbat 75% ist men nu när jag är på HP o sen när Ylva föds så kommer han vara där 15h/v känns lite lagomt han älskar dagis, springer in o pratar om sina kompisar redan när han vaknar på morgonen Roligt att även din Måns trivs så bra! sånt är så viktigt Nu har jag strukit första lagret riktig färg över köksskivan o det blir faktiskt sjukt bra nu ser man bara ännu mer att vi bara måååste göra om köksgolvet pronto alla stolar har jag klätt om idag med tjohoo
    Oj oj oj vad du är flitig och ligger i Skönt när det är klart och det desutom blir ett bra slutresultat också.

Har sett på Bygglov..........I LOVE Willy...........tycker han e så cool......

Ha en trevlig kväll,är barnledig ikväll så nu ska jag faktiskt gå och sova så jag får sova om mig.

Må så gott!!
  • Kaktus76

Halloj.....

Oj vad det var krångligt att hitta hit.....svårt att lära en gammal hund att sitta....men man blir nog van det nya FL också.....tillslut

Hoppas ni alla har det bra....här blåser det som bara den.....som tur är får man vara inne. Har knåpat ihop ett nytt inlägg.

Välkomna in!!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9