Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

sommarnatt skrev 2009-01-22 14:30:35 följande:
    Har ett fint gammalt fönster hemma...men vet inte riktigt vad jag ska göra med det...nått förslag?
    Skulle man inte kunna fästa upp ett snyggt vitt spetstyg som en gardin bakon så att säga, med volanger el hur man ska säga.. veckat... som man har det bakom skåp du vet o hänga upp det som fint någonstans
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    tjolahopp81 skrev 2009-01-22 16:07:29 följande:
    Vad kan jag sätta upp på väggarna om jag är trött på tavlor? Gärna funktionellt också... Det finns en stor tom vit väggyta vid matbordet. I närheten hänger två beiga franska planscher (en med råvaror till köttgryta och en med bilder om kakao) och på en vägg intill står våra Billybokhyllor i ek.
    jag tycker det kan vara snyggt att fästa upp ett vackert tyg på en ram... som en tavla.. eller låta tyget gå ända från takhöjd o ner, beroende på hur rummet ser ut då...
  • Hannnas
    tjolahopp81 skrev 2009-01-22 16:17:14 följande:
    Tunt - tjockt? Linne - bomull? Mönster - Lugnande?
    linne o spetstyger tycker iaf jag är ursnyggt! men det beror ju på rummet, hur "rustikt" det är tycker ju jag jag gillar enfärgat o spets som sagt, men det är ju jag det.. för mig går mönster som regel bort, iaf om man inte ska ha tyget slätt...
  • Hannnas

Tjejen... jag håller med Häxan men låt just mormors spetsgardiner vara

• Hannnas
    Kaktus76 skrev 2009-01-23 10:10:47 följande:
    Godmorgon tjejer!!!Ser att ni har pratat gammla fönster....vi har ett i sovrummet som är målat VITT och med speglar i. Under har vi satt en hylla. Alltså den sitter fast i fönstret.Blir fint när man tex har tända ljus på hyllan och det speglar av sig.Lite rapport från våran husvisning. 27 par var det som kom på den öppna visningen. Nu på söndag så kommer ett par från en stad 10 mil härifrån,så sammanlagt så har det varit ca: 30-35 par här Så det borde väl vara 2 såtminstone som är intresserade så att det blir budgivning. I mitten eller i slutet på veckan som kommer så får vi veta-spännande-Vad har ni för planer idag då?

låter kanon inför budgivningen! Min man fick kika på ert hus o hans första kommentar var "det där kommer gå högt" o sen blev han jättelessen när han fick höra varför det såldes, så en tanke kommer även därifrån till dig

Lycka nu till med allt!

Jag hittade en hel hög med gamla kakformar i min baklåda som jag har satt värmeljus i igårkväll, jättemysigt inte så innovativt kanske men fint

Varför har man inte lika mkt pengar som man har idéer o inredningslusta tro

• Hannnas

Kaktus... glömde en sak, måste ju fråga vart ni har köpt den fina sittbänken (med de 3 dynorna på) i hallen?? det är precis en sån vi är ute efter o min man ropade till när han såg den med så vaaart har du hittat den

Tjejen... blir ju urnyfis på butiken, särskilt eftersom jag har bott i Lund tidigare

Häxan... *avis*... jag längtar ihjäl mig till vårens loppisar... fast då får jag dra runt på en nyföding och en 20 mån så det kanske blir mest en kamp

• Hannnas
    tjolahopp81 skrev 2009-01-23 14:57:45 följande:
    Butiken har jag ingen anknytning till förutom att jag tycker mycket om den så här kommer namnet: Hemma hos Emla!hannnnah: Dessvärre tror jag inte du hunnit upptäcka den, tror den öppnade för typ något år sedan...

nope inte besökt flyttade från Lund 04... men jag har vänner kvar där o familj i genarp så man tar väl vägen förbi i sommar iaf

Vart ligger butiken?

• Hannnas
    killenkott skrev 2009-01-23 13:05:11 följande:
    Hej!Hoppar in i eran tråd och frågar vilka vita nyanser ni använder till väggar/paneler?Vill ha någon varm vit färg .
    jag har inte hunnit måla i huset än men i förra lyan hade vi mkt råvit... antikvit är jättefint med... allt beror på ljuset i rummet tycker jag... skiljer ju iof inte så mkt
  • Hannnas

musli.... G R A T T I S till den inte alls "pyttelilla" nyheten jue roligt! men du, du säger att ni ska bo hos dina föräldrar från sensommaren o frammåt, vad händer med huset då?

• Hannnas
    killenkott skrev 2009-01-23 17:14:26 följande:
    LissAnna skrev 2009-01-23 16:24:33 följande: Tack tjejer! Målar ni möblerna i samma nyans med?Eller är det olika?

jepp lite olika där... allt beroende på möbel... har spec.beställt färg... en stol kräver ju en annan yta än en pidestal t ex tycker det är snyggt när det vita är lite olika men ändå passar ihop... har svårt för "gula" vita och drar mig mer åt gråvita så att säga...

Häxan... Räcka ut tungan

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9