Inlägg från: Mettan69 |Visa alla inlägg
  • Mettan69

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

God morgon flickor.

Min helg har varit lugn och skön. Passade svägerskan pojk över natt. han är 1,5 år och världens snällaste pojk. Hur lugn och go som helst så det gick jättebra.
    Jag var även iväg och kollade i en jättemysig bod där de säljer en massa mysiga saker och nu var givetvis julen på schemat. Köpte två glasgranar och en glasängel. Jättesöta. Sååå roligt det är att shoppa ibland. Oskyldig

Saga74. Kan det vara en braskamin eller något liknande på gång??? Fundersam Skrattande 

VackraMagnolia: Välkommen hit. Jättefin blogg du har.

• Mettan69
    Saga74 skrev 2008-12-08 08:55:02 följande:
    METTAN69 Du har så rätt, så rätt! Jag har blivit med murspis UNDERBART!!! Titta gärna, än så länge är det en marchall som brinner i den *haha*VACKRAMAGNOLIA: Så fint med liggande panel *me like*Här söderut ösregnar det verkligen, ingen julstämmning direkt fast å andra sidan ska jag PLUGGA har tenta på lördag ...
    Åååh så avundsjuk jag blir. Vi skall ha en braskamin men det projektet står inte överst på att-göra-listan tyvärr. Det är ju både skön värme och mysfaktor över dem.
  • Mettan69
    VackraMagnolia skrev 2008-12-08 09:41:45 följande:
    God morgon alla goa tjejer! Hoppas att eran morgon startade bra här är det lite sådär våran lilla tös har ögoninflamation och jag tror att även jag har åkt på detta hm inte lika roligt !Mettan69: tack så jätte mycket för ditt välkomnande det är roligt att hotta människor som brinner för samma intresse hoppas att vi kommer att följa upp varandra kram på dig!Saga74: ja visst är liggande panel fint jag bara älskar detta förstår du ska renovera vårat tv rum nu efter jul då ska jag faktiskt ha stående utepanel på väggarna hoppas att det kommer att bli bra det också men det kommer det säker att bli ! Hopppas att även vi kommer att följa varandra på våra resor med inredningen kram tina
    Urs vad tråkigt att du också åk på det. Hoppas det går fort över.

Vi (eller jag) har också bestämt att vi skall ha stående panel i vardagsrummet. Har målat alla väggar vita men tyvärr inte kommit längre. Maken tyckte jag var knasig när jag pratade om det i början men har accepterat det mer och mer efter att ha sett bilder på det. Men tyvärr så stoppar ekonomin en hel del renoveringar just nu. Blä för att pengar styr så mycket. Ledsen
  • Mettan69

Zandrisen: Så söt hon är din lilla Molly. Klart att det blir extra varm i mammas hjärta vid sådana tillfällen.

Lillsyrran: Grattis. Jättegullig stjärna.

• Mettan69

God morgon flickor.

I morse upptäckte jag att min nya glasängel som jag satte fram i söndags var borta. Förvånad Den hittade jag sen på köksbänken i småbitar. Ledsen Min kära make har på något vis haft sönder den nu på morgonen. Vad har han där att göra och ingen har vält något från tunnan innan. Varför just nu när det stod en tunn glasängel? Skrikandes Var ju såååå nöjd med julstämningen där. Måste ha tag i en ny genast.

Heaven81: Visst är det mysigt med ljus och gran. Fått dille på gran i år fastän jag inte fått in så mycket än.  Tyvärr så läser jag mindre än jag vill. jag har turen som har en svägerska som läser otroligt mycket böcker och hon älskar att köpa böcker. Så jag går hem till henne och då rekomenderar hon olika böcker till mig. Hon har även böcker från Björn Hellberg som hon säger skall vara jättebra. Såg att inte han fann med på din lista.

Hjorthan: Kul att se dig igen. Saknar dig här inne.  Så skönt att du är klar med nästan allt. Underbart att kunna njuta av allt istället för att stressa. Jag tänkte julpynta klart på fredag med pojken. Vi är själva hemma då för maken är på julbord med jobbet. Vi har bara några småskaker att köpa annars så är vi klara med julklapparna också. Känner också ett lugn och att vi hinner klart i lugn och ro.

VackraMagnolia: Vilket fint hus ni har. Älskar sådana verandor. Skulle gärna vilja ha en sådan.  

• Mettan69

Oj nu råkade jag posta inlägget innan jag var klar. Generad

VackraMagnolia: Så mysigt erat sovrom var. Varmt och ombonat.

Vackrastarflow. Beklagar eran förlust. Han har ju varit eran bästa vän i så många år. Det måste vara väldigt tomt nu samtidigt som det känns skönt för hans skull.

• Mettan69

VackraMagnolia: Blä vad tråkigt med alla sjukdomar. Skickar varma friska kramar till er (med låååånga armar) Vill inte bli sjuk nu.

Tinkerbel: Så fin vinterbild. Blir så avundsjuk på er alla som har snö. Här är dimmigt och grått. Pojken hemma är helt övertygad om att snön kommer till jul. så besviken han kommer att bli. Ledsen Jag godkänner också dig arrangeman. Flört Jättesöta lycktor.

Hannnnah: Jo då, Dahlins känner jag till. Pappan till min äldsta pojk jobbar också på BT och jobbade ihop med KjellÅke förr när han jobbade på Kinnaredaktionen.

Så mysigt det låter med erat hus. Nu får du säga till gubben att leta upp sladdar och dyl till kameran. Prioritet ETT. Vi här på FL kräver att få se bilder på dina fina kranser och kanske lite till. Flört Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge har de sagt men jag köper inte det. Skrattande

• Mettan69
    zandrisen skrev 2008-12-09 10:28:57 följande:
    Beklagar!VackraMagnolia, krya på er, inte kul när alla är sjuka samtidigt!Mettan, ledsamt med ängeln! Var den dyr? Tvinga maken att köpa en ny
    Nej Det var ingen dyr ängel men det är två mil till den boden som jag köpte den i. Men jag tror att jag har sett den i en butik som ligger här hemma så vi får ta en tur i byn i dag. Vare sig han vill eller inte.
  • Mettan69

God morgon flickor

Jag är sååå nöjd. I går så köpte vi de sista julklapparna. Tjohooo. Vi är klara * hoppar upp och ner av glädje* Skrattande På fredag så skall jag och Sixten ta fram de alla julsaker och pynta. Sen är det bara till att gå omkring och njuta av julen.  Hääärligt. Nu är det bara snön som fattas. Gråter Men vad är en bal på slottet...

• Mettan69

VackraMagnolia. Nä vad tråkigt att höra att du inte blivit bättre. Stackare. Hoppas verkligen att du är bättre tills på fredag så du kan komma iväg. Låter ju helt ljuvligt. Gör ett nytt försök och skickar friska kramar till dig.

Hannnnah: Om du hittar de gardiner som du letar efter så hojta gärna till. Skulle vilja ha sådana i vårat vardagsrum till våren.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9