Inlägg från: chicago1 |Visa alla inlägg
  • chicago1

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

LissAnna skrev 2009-02-09 11:05:58 följande:
    Jag förstår att det där känns. Men du ska se att det går bra. Se det som lite övning. Nej, jag tror att det är bra att du får känna att du kan lämna barnen lite. Så blir det lättare nästa gång.De kommer säkert att ha det superkul. Så fina möblerna blev. Tänk att det kan bli en sådan skillnad.
    Ja du har nog rätt fast jag måste erkänna att jag är lite av en höns mamma jag låter mina barn prova mycket så det är inte så att jag överbesyddar dem utan att jag vill vara närvarande då det sker nya saker mm.
    Jag har ju inte skaffat barn för att andra ska ta hand om dom.
    Men som du sa så mår både jag och barnen bra att komma ifrån varandra lite, Tack för dina ord. Det hjälper att få prata av sig lite du är en fin människa du
  • chicago1
    Tinkerbel skrev 2009-02-09 11:47:45 följande:
    chicago1 skrev 2009-02-09 10:31:33 följande: Det blev ju jättefint att måla vitrinen vita! Jag brukar leta fynd på blocket jag med. Ibland kan man hitta riktiga godbitar!
    Tack ja jag vart nöjd å nu kan jag ju fynda mer glas och muggar nu när jag har en massa vitrinskåp hihi
  • chicago1

Ja det är inte kul dessa tier med varsel, men man får ju se det från det possitiva sidan man får ju mer tid med barnen.Glad Fast ekonomiskt är det ju inte kul.

• chicago1

Hihi ja nu har jag hittat en bakgrund på min blogg som passa både hur det ser ut ute och hur jag vill ha det inne vit vit vit, kolla gärna in min förändrade blogg

• chicago1

oj vad det skrivs här. ja det är inte kul att vara utbränd det är så lätt att man går den vägen idag då man hör alla som varslas och man tar då själv ut sig på sitt jobb . Men ibland kan det vara possitivt också då man får en chans att se på sitt liv och ändra på det som inte är bra. man får en chans att uppskatta det lilla i livet.

Å vad jag blir avis på allt tapet prat jag vill också tapetsera men då min man är så upptagen i dessa dagar dröjer det väl innan vi kan göra något sånt så jag får väl roa mig med pensel och måla möbler så länge

• chicago1

Hej  Idag är det fredag igen det är - 10 grader nu så det blir varmare och varmare idag ska jag och barnen in oh äta lunch med gubben. Sen blir det mer städning på barnens rum har beställt lite nya förvarings till deras rum och har även hittat en massa jag skulle vilja ha på Ikea men det blir tyvär inte en resa till ikea i helgen men kanske till veckan.

Heaven 81 vilket fynd
     Hanna Jag skylle också vilja ha en sån blandare men vi tog en vanlig enkel då vi måste spara pengar

Saga vissa gärna bilder på hur det blir

Mettan69 vad spännande du kan gärna få komma hem till mig och fixa mina skåp med om du vill hihi

• chicago1
    Mettan69 skrev 2009-02-20 09:55:18 följande:
    chicago1: Jag har inte börjat än så jag vet inte hur slutresultatet blir än.  Du kanske inte vill ha min hjälp när jag är färdig med mina luckor.  
    Jo det tror jag nog, du har ju både ögat och känslan så det blir kanon
  • chicago1

Det blir ett snabbt inlägg min man har satt upp mina nya speglar kanon bra vart det en i vardagsrummet och en i sovrummet . nu ska vi äte en tidig lunch och jag och dottra min ska åka iväg och åka slalom och sen kommer gubben min och grabbarna och vi ska bada
    sen så ha det kram

• chicago1
    Hannnas skrev 2009-02-23 18:00:51 följande:
    GokvällStor skillnad va www.familjeliv.se/hem/hannnnah/gallery/phpbt1...Inte lätt att pyssla med stoor mage o en 1,5 åring just nu... *pust*
    Ja vilken skillnad jätte fin vart den nya stolen
    LissAnna skrev 2009-02-23 19:37:39 följande:
    Haha...Ja, jag såg damen och så brast det bara. Jag hade ju väntat mig något annat ju.
    Ja man vart lite förvånad då man såg damen men det hade som sagt kunna varit en jätte intressant blogg hihi
    VackraMagnolia skrev 2009-02-23 16:14:42 följande:
    Hej hej tjejer?!Hoppas att ni alla mår bra och att ni har en skön måndag ! Själv är det bra håller på att pyssla lite här hemma ! Vill ju har vår nu så att man kan få lägga in alla vinterkläder och skor! Har lite nytt i min Blogg Kikar gärna in !Massor av Kramar tinawww.vackramagnolia.blogspot.com
    ja det är faktiskt så att jag börjar bli nöjd nu me men barnen kan ha sportlov sen kan det börja töa och att värmen kommer i april så vi får en lång och vacker vår
  • chicago1

god kväll jag har nytt inlägg i min blogg bilder på min dotters rum.
    Inget av mina barns rum är vit då dom själva har fått välja färg och inredning är beroende på deras intressen, men det blir nog åt mitt hål nästa gång vi gör om dom om några år hihi.

Hannah vad du är duktig, å va kul att Måns börjat på dagis, min Måns trivs som fisken i vTTNET

• chicago1

god morgon tjejer idag är vi lediga och ska ha en lugn och skön förmiddag. idag bjuer jag på min andra sons sovrum på bloggen.

Jag håller annars på att målar korgar för fullt men det tar ju sån tid då man måste duta med borsten i varje litet hål, så det är många kvällars jobb.

Ikväll ska jag ha spa kväll med en kompis så ikväll blir det inget målat.

ha det bra

• chicago1
    Hannnas skrev 2009-02-25 09:36:25 följande:
    oki, nu ska jag tråka er med lite fler före o efter bilder Före www.familjeliv.se/hem/hannnnah/gallery/phpixe...Efter www.familjeliv.se/hem/hannnnah/gallery/phpg9h...Golvet ska läggas om i sommar är det tänkt, lutat o vitoljat trägolv blir det... sen ska det upp andra väggar, ny tapet o panel... kaklet ska bort o jag tänkte faktiskt ha panel där oxå ist... men det får bli senare projekt då det blir dyrt gissar jag, vill ju ha bort den idiotiska spis/ugnen o sätta in en inbyggnadsugn ist... men det får vänta *mutter*Saga... jag har vanligt lite grövre tyg om jag inte är helt lost så finns det en impregneringsspray som man har på soffor bl a som gör att det blir lite avstötande... eller så får man byta tyg ofta ist vaxat skikt är ju väldans praktiskt men inte så skönt att sitta på om man inte är fullklädd... *bara en tanke*
    vart ju kanon fint önska jag också kunde måla om vårat köksbord men där han gubben satt stopp
  • chicago1
    Saga74 skrev 2009-02-25 13:38:38 följande:
    chicago: visst är det jobbigt när dom (männen) vill lägga sig i våra aktiviteter ;-D man får passa på när de inte är hemma !!!Hannnah: Man kanske inte behöver välja det värsta tyget till att sitta på! finns ju sådäringa halv vaxade ... men spray kanske kan funka!
    ja men visst man får göra det hihi
  • chicago1
    Hannnas skrev 2009-02-25 17:33:01 följande:
    chicago... menar du att du låter maken säga sitt?? o HUR kan han inte hålla med dig till fullo isf galet tycker ju jag
    Ja det tycker jag å att han ska hålla med mig men köksbordet är no no sen kan jag nog få göra vad jag vill med huset med lite lirk. Men köksbordet är ett stort massivt furubord vi fått av hans föräldrar det får plats 6 stycken på två sidor och fäller man upp extraskivan får två till plats och om man sen även använder ändarna på bordet två till så totalt kan 10 stycken sitta runt bordet utan att det blir trångt. Och det ska vara ett furubord säger min man så jag får väl låta han hållas ett tag, man kanske kan få honom på andra tankar så småningom hihi
  • chicago1
    tjenixen skrev 2009-02-26 21:16:12 följande:
    LissAnna och Ankmor: tack. Ja, nu kan jag även titulera mig förskollärare då:)
    oj vad du är duktig den vart ju jätte fin, skulle jag försöka mig på att göra en så skulle det nog inte synas vad det är hihi

God morgon allehopp så är det fredag och för dom flesta betyder helg ledighet men för mig denna helg så betyder det jobb, men idag är jag iallafall ledig.
    I da kommer vänner och ska leka sen ska vi in till stan och ge katten sen vaccination och sen ska vi bara vara resten av kvällen.
    Hoppas alla har en bra dag
  • chicago1
    Hannnas skrev 2009-03-02 21:41:36 följande:
    AVIS! Urfin, en sån skulle jag lätt kunna tänka mig här hemma Nu längtar man ju halvt ihjäl sig till vårens alla loppisar! *drömmer om möbler som ska köpas, slipas o målas*
    ja det är så man vill ut jämt nu, det är ju inte varje dag man hittar ett sånt fund, som ny kostar radion nästa 2000 kr och den här såg ej använd ut för femöre så den såg ny ut å jag fick den för 50 kr hihihi
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9