Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

LissAnna skrev 2009-02-24 11:17:20 följande:
    Värstans vad du jobbar på. Det blir säkert väldans fint.
    jobbar o stressar som en tok har så sjukt mkt att göra känner jag innan Ylva kommer *svett* men det är väl iof ett bra sätt att fördriva tiden till förlossningen
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    Saga74 skrev 2009-02-24 11:39:27 följande:
    Halloj chicks HANNNNAH vad fin stolen blev, hur gjorde du? Målartvätt pappra grunda & vitt?! Vill måla mina köksstolar oxå =)När kommer bebben?
    Slipade maassor, sen grundmålade, antikvit (åt grå hållet) 2 lager och slipa däremellan

NU har jag hunnit vara i stan o köpa nya häftor, ska klä köksstolarna nu, de blir grönaktiga till det vita iom att köksluckorna är allmogegröna...
  • Hannnas

Saga... slipade, målartvättade, grundmålade, 1 lager antikvit, slipa o sen ett sista lager antikvit skulle det vara

• Hannnas

chicago... Måns började när han var lite drygt 1 år faktiskt då 3 korta dagar/v o sen nu efter jul har han gått alla dagar i veckan men jag jobbat 75% ist men nu när jag är på HP o sen när Ylva föds så kommer han vara där 15h/v känns lite lagomt han älskar dagis, springer in o pratar om sina kompisar redan när han vaknar på morgonen

Roligt att även din Måns trivs så bra! sånt är så viktigt

Nu har jag strukit första lagret riktig färg över köksskivan o det blir faktiskt sjukt bra nu ser man bara ännu mer att vi bara måååste göra om köksgolvet pronto alla stolar har jag klätt om idag med tjohoo

• Hannnas

oki, nu ska jag tråka er med lite fler före o efter bilder

Före http://www.familjeliv.se/hem/hannnnah/gallery/phpixew0g.jpg

Efter http://www.familjeliv.se/hem/hannnnah/gallery/phpg9hgi8.jpg

Golvet ska läggas om i sommar är det tänkt, lutat o vitoljat trägolv blir det... sen ska det upp andra väggar, ny tapet o panel... kaklet ska bort o jag tänkte faktiskt ha panel där oxå ist... men det får bli senare projekt då det blir dyrt gissar jag, vill ju ha bort den idiotiska spis/ugnen o sätta in en inbyggnadsugn ist... men det får vänta *mutter*

Saga... jag har vanligt lite grövre tyg om jag inte är helt lost så finns det en impregneringsspray som man har på soffor bl a som gör att det blir lite avstötande... eller så får man byta tyg ofta ist vaxat skikt är ju väldans praktiskt men inte så skönt att sitta på om man inte är fullklädd... *bara en tanke*

• Hannnas

chicago... menar du att du låter maken säga sitt?? o HUR kan han inte hålla med dig till fullo isf galet tycker ju jag

• Hannnas
    chicago1 skrev 2009-02-25 17:38:38 följande:
    Ja det tycker jag å att han ska hålla med mig men köksbordet är no no sen kan jag nog få göra vad jag vill med huset med lite lirk. Men köksbordet är ett stort massivt furubord vi fått av hans föräldrar det får plats 6 stycken på två sidor och fäller man upp extraskivan får två till plats och om man sen även använder ändarna på bordet två till så totalt kan 10 stycken sitta runt bordet utan att det blir trångt. Och det ska vara ett furubord säger min man så jag får väl låta han hållas ett tag, man kanske kan få honom på andra tankar så småningom hihi
    furu går verkligen bort! lirka mkt med maken... ett hett tips är att hälla i han en liten flaska vin o sen ta fram rådjursögonen

Nä seriöst, han får väl ha kvar det då, finns ju faktiskt fina furubord med o man kan ju alltid köpa en stoor vit duk

Köpte en gardinlängd på Indiska idag, vit att knyta rosetter med upptill... måste tipsa om dem för de var väldans billiga o man köpte dem styckvis för 149:-
  • Hannnas

FruHilde... ohh well done bild krävs vet du väl

Shabby skrev 2009-02-26 21:39:34 följande:
    Brukar tjuvläsa lite på den här sidan, frågade förr om någon visste om vart man kunde köpa en vit ljuskrona..hittade ingen så gjorde min egen!;)Får gärna kolla in resultatet och säga vad ni tycker! kramapreciouslittleangel.blogg.se/2009/february/2...
    Skitsnyggt säger ju jag iaf
  • Hannnas

Mettan.... lycka till med kalaset o jag förstår att du inte protesterar vilt ang kladdkakan Grymt avis på dina mårbackor! ska införskaffa ett gäng här i vår tänkte jag... ang digitalisen vet jag faktiskt inte då jag aldrig frösått dem, trodde de var 2åriga o kom upp samma år man satte men nu har jag lärt mig nåt nytt du ska inte kolla om dina barn är bortbytingar el hihi

• Hannnas
    aspie skrev 2009-02-27 12:44:50 följande:
    Jag vill ha tips (gärna bilder) på snygga badrum som kan passa i vårat gamla hus. Vi ska renovera det badrum som finns och det är ganska litet - så inget spa får plats precis.Vi bor i en sekelskiftesvilla på landet. Det bastufärgade sjuttiotalet är övermålat med vitt och grått. Vi har hemvävda rutiga gardiner (ärvda) och trägolv i alla rum. :)
    Vi gör vårt precis i skrivande stund! Dock ganska stort, el medel (golvytan 13kvm)... mitt tips är träpanel på väggen, är det litet så hela vägen upp o är det lite större kanske som vi, upp en bit o sen en gammeldags tapet

Vill du ha mer input säg till
  • Hannnas
    aspie skrev 2009-02-27 13:20:45 följande:
    kan man ha träpanel i badrum alltså?
    jepp! dock ej godkänt av försäkringsbolagen men det fungerar fint! Man får våtrumsgrunda rejäält däremot... mkt primer mm...

Vi kommer ha panel i hela rummet utom ovanför badkaret där vi ska ha kakel upp till tak, men runt karet och övriga snickerier kommer vara panel... men som sagt gäller det att våtrumsskydda extra...
  • Hannnas

Morron tjejjer

Idag är rörmokare o elektriker här... ska bli så kul sen när badrummet börjar ta lite mer form o jag ser fram emot att se hur det ser ut med den "stjärnhimmel" jag har beställt att ha ovanför karet just...

Saga... vad är det för typ av konsoller du vill ha? kikat på indiska?

Förresten, var ju någon som undrade mer om gardiner med knyt upptill som inte är svindyra... jag köpte ju på indiska förra veckan och sen såg jag i laredoutekatalogen att det finns även där http://www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=30925&productId=235167&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

• Hannnas

Kaktus... SNYGG hyllan blev! o tack för påminnelsen för där är ett område jag behöver hjälp...

Vart kan man hitta en snygg vit skohylla som är bredare än 1m och har 2 plan att lägga prylar på och dessutom med hyllplanen går hela vägen in till vägg så man slipper reta sig på att sakerna faller bakom när man slänger upp dem

• Hannnas
    Zirup skrev 2009-03-02 16:02:34 följande:
    Hej flickor!Jag hoppas på att få lite inspiration till vårt barnrum... jag är ute efter en snygg och enkel lampa! Jag var helt insnöad på den här lampan:195.35.83.106/~xc51756/e-handel/upload/arti clepictures/84_master.jpgJag vet, den är inte så jätte-shabby men jag tycker den är SÅ trevlig i sin enkelhet! Dock är den för lång, vi har inte så högt i tak så jag måste helt tänka om! Hur har ni tänkt i belysningsväg i era barns rum? Vill ni dela med er?
    Kan inte få upp länken även om jag klipper ur o klistrar in...

Tycker personligen inte just barnrummet behöver vara så "shabby" kommer inte göra Måns rum det minsta shabby utan färgglatt o roligt på ett barnsligt vis ist så tänker jag iaf

Lampa vill jag ha en rolig, såg en på ABC-leksaker med grodor som var fin ja det ska iaf vara nåt som Måns blir glad av o tycker är rolig
  • Hannnas
    Zirup skrev 2009-03-02 17:38:54 följande:
    Hm, den funkar inte för mig heller. Direkt till källan då:www.haba.de/uploads/tx_habaproducts/007576_4c...Nej, du har rätt vad gäller färger... vi har gjort som så att vi har målat väggarna i en varm grå ton och kör med vita möbler. Leksakerna i sig är sådana färgklickar, tycker jag. Plus att vi har valt att ha färgstarka gardiner och en kuddhörna som lyser i regnbågens alla färger. Men på lampfronten står det helt stilla! Tack för tipset om ABC-leksaker. Skall gå och kika! Tar tacksamt emot fler tips.
    Jättefin lampa!

Jag kommer ha alla väggar vita i måns rum utom en som ska bli multirandig i "leksaksfärger" sen ska det upp "pynt" på de vita väggarna, alfabetet, siffror, nyckelpigor mm ska köpa ett vitt ritbord men häfta fast en vaxduk i roliga färger på... det ska bli en grön ryamatta (ikea) och gardiner har jag inte löst än, heller inte belysning... kuddhörna låter underbart! vart har du köpt dina?
  • Hannnas
    Zirup skrev 2009-03-02 18:42:37 följande:
    Jag har faktiskt slaktat kuddarna i vår gamla ikea-soffa... de fungerade så dåligt att ha bakom ryggen, säckade bara ihop. Tyckte att de skulle funka bättre på golvet så kan vi ha en läshörna där, alternativt en liten kuddborg när dottern blir äldre. Jag är fortfarande på sy-stadiet men har handlat tyg från Sandbergs Emma & Milton-serie. Får se om den här länken funkar:www.sandbergtapeter.com/default.asp?lid=10&ul...Har beställt lite provtapet i samma kollektion som jag skall klippa ut figurer och rama in. Hade ett tag tänkt klistra upp figurerna som dom var, direkt på väggen men jag tror det är liiiite för spännande för ett par pillefingrar att förstöra allt sammans.
    kanonfina tyger o rolig ide med tapeten! om man klipper ut figurer o sätter upp borde man väl kunna "lacka" väggen så att säga för att unvika pillerfingrar? men jag vet inte bara en idé som kom upp men det kanske inte fungerar irl
  • Hannnas
    chicago1 skrev 2009-03-02 21:32:55 följande:
    hihi gå in i min blogg så ska ni få se vad jag hitta för radio på loppis för en 50 lapp hihi ibland tror man inte det är sant www.storaochsmadrommar.blogspot.com
    AVIS! Urfin, en sån skulle jag lätt kunna tänka mig här hemma

Nu längtar man ju halvt ihjäl sig till vårens alla loppisar! *drömmer om möbler som ska köpas, slipas o målas*
  • Hannnas
    chicago1 skrev 2009-03-02 21:50:53 följande:
    ja det är så man vill ut jämt nu, det är ju inte varje dag man hittar ett sånt fund, som ny kostar radion nästa 2000 kr och den här såg ej använd ut för femöre så den såg ny ut å jag fick den för 50 kr hihihi
    haha din lilla gris men det är dig väl unt faktiskt sånt är jätteroligt

Idag fick jag 45min av sonen min (han sov ) o lyckades måla klart Ylvas vagga, den min man hade som liten så nu har man börjat  boa med... nåt måste man ju göra när ungen sparkar så man fått blåmärke på utsidan av magen

Nu är det stora jakten på ett fint månbord o spegel till ena hallen, o soffbord (såg att de fått in ett fint på em).. mm mm mm...
  • Hannnas
    Saga74 skrev 2009-03-02 22:15:24 följande:
    chicago: LYLLOS !!! Kanon läcker Hannnah: så du håller på! Energin bara flödar ;-D
    haha nädu här flödar ingen energi, snarare ett förnekande inför en kommande förlossning
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9