• Englica

Tumören ÄR elak!

Var inne till sjukhuset idag.. och den jäveln är elak!!
    Den kan kan dock inte sprida sig.. och det är ju bra.
    Jag mår bra över övrigt.... så förstår inte att det är en hämsking...
    Jag är så arg.. så rädd... så himmla rädd..

Jag och min man har så många planer.. barn hus.. och en evighet av många år ihopp.. kommer vi få det ihopp??

• Svar på tråden Tumören ÄR elak!
  • Triple Trouble

Beklagar verkligen. Går det att operera?

en kram

• Idrial

Skickar en massa styrkekramar till dig...Vad säger läkarna?

• Eisa

En elakartad tumör sprider sig ju alltid. Det är därför den är elak. Samt att den växer snabbt.

Hur kan din tumör vara elak om den inte sprider sig?

• Ulle73

Hej

Vad är det för tumör?

Jag är själv i den sisen nu att jag väntar på tid att de skall ta bort mer efter ett födelsemärke som var malignt melanom i. Dessutom skall de göra en kontroll på om det har spridit sig. Jag mår skitdålit och är jätteorolig. Min pappa gick bort i den här jävliga sjukdomen för fyra år sedan.

Jag har en egen tråd: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m38519869.html

Du får gärna inboxa mig om du vill prata.

Kramar

• Englica

Triple Trouble
    Jag op mig den 11 förra mån. De har fått bort större delen av den. Nu är det cellgifter som väntar.

Idrial: Tack! att det är bra att jag mår såpass bra som jag gör att och att dubbelseendet har försvuningt.

Eisa: Jaah du.. jag antar att jag ska lita på min läkare!!! den är en sån sort tumör...

• Årsskiftet
    Eisa skrev 2008-12-01 13:42:59 följande:
    En elakartad tumör sprider sig ju alltid. Det är därför den är elak. Samt att den växer snabbt.Hur kan din tumör vara elak om den inte sprider sig?
    Nej en elakartad tumör behöver inte alls sprida sig. När det gåller spridning handlar det om huruvida tumören är aggresiv eller inte.

Ts, jag har haft en elakartad tumör och jag lever och har hälsan! En elakartad tumör innebär verkligen inte per automatik döden. Ta därför inte ut det värsta i förskott!
  • Englica

Årsskiftet: Tack ska du ha

• COTTA

Skickar massor av styrke kramar till dig och hoppas att allt går bra(det gör det säkert).

• Eisa

Den godartade tumören stannar på sin plats och ger inte upphov till dottersvulster (metastaser).

Den elakartade tumören skiljer sig från den godartade på nästan alla punkter. Den skapar lätt dottersvulster.

/Barncancerfondens hemsida

Årsskiftet skrev 2008-12-01 13:52:15 följande:
    Nej en elakartad tumör behöver inte alls sprida sig. När det gåller spridning handlar det om huruvida tumören är aggresiv eller inte.Ts, jag har haft en elakartad tumör och jag lever och har hälsan! En elakartad tumör innebär verkligen inte per automatik döden. Ta därför inte ut det värsta i förskott!
    Förlåt TS men jag ville bara bena ut i det här.
  • Årsskiftet

"Den skapar lätt dottersvulster". Absolut men i varken ts eller mitt fall för den delen har tumören hunnit göra det. Det beror på att alla tumörer är olika aggresiva.

En tumör som inte är elakartad är inte cancer. Min poäng är att man kan ha cancer, dvs en elakartad tumör utan att den har spridit sig.

Svar på tråden Tumören ÄR elak!