• Anonym

Jag har stora problem med min gasiga mage

Jag har jättemycket gaser i magen och mer blir det när jag träffar min pojkvän, förhållandet e nytt och jag har inte vågat ta steget än att prutta inför honom, han däremot gör det:)...hur lång tid i erat förhållande vågade ni prutta inför eran partner?...det känns som ett handikapp det här tycker jag.

Ska tillägga att jag har provat tabletter för gaser i magen men det hjälper inte ett dugg.

• Svar på tråden Jag har stora problem med min gasiga mage
  • Caranlachiel

Jag pruttar fortfarande inte för min man, vi har varit tillsammans i drygt 3 år. Tycker helt enkelt inte det är något jag måste göra framför honom. Toalett funkar fint.

Vecka 25 - and counting! (BF 21 mars)
  • Anonym

men då kan du ju inte ha så mycket gaser då eller?...eller håller du inne dem?...skulle jag hålla inne dem så får jag ont i magen och då låter magen också....springa på toa kan man ju heller inte göra hela tiden.

• Lillgull

Tog väl några veckor, han gjorde det först..skulle inte palla att gå omkring och blåhålla mig, har också ganska mycket gaser, beror på all frukt och hårt bröd jag trycker i mig.
    Man får väl göra det som känns bekvämt, skulle jag gå till toa varje gång..tja, då skulle jag tillbringa mycket tid där..:_D orka mest tex rusa upp ur sängen när man lagt sig..för att släppa en liten fis..
    Läste någonstans att det inte är bra att hålla inne gaser, och man vill ju inte bli sjuk..

• Anonym

vad skulle det va för kost då som inte e gasbildande?

• luspudel
    Anonym skrev 2008-12-01 14:16:20 följande:
    vad skulle det va för kost då som inte e gasbildande?
    Jaadu, jag inbillar mig att det är olika från person till person. Men för egen del är inte skräpmat någon höjdare, eller om jag äter massor med frukt eller grovt bröd. Kort sagt, lagom är bäst... Du kanske redan äter bra, men testa lite olika, det kan ju vara något nyttigt du är lite känslig mot!
  • Anonym

Prova att undvika lök, bönor, kål, kolsyrad dryck etc som är gasbildande. Tugga maten ordentligt i små tuggor och undvik att prata med mat i munnen eftersom man sväljer massa luft. Drick vanligt vatten efter måltiden och försök att motionera lite varje dag, promenader är ett enkelt sätt. Tuggummi är inte heller så bra eftersom man bara tuggar och tuggar och sväljer luft.

Det kan även vara så att du är laktosintolerant, då kan man få bubblig och bråkig mage. Prova med låglaktos en tid och se om det blir bättre. Lycka till med gaserna

• Anonym

Akta dig för mjölk produkter!

Jag har har samma besvär, och blev tipsad att sluta med mjölk och
    jag blev kanon bra!

• Anonym (mjölkmagen)

Som många andra skrivit: undvik mjölkprodukter! Det hjälpte mig...

Svar på tråden Jag har stora problem med min gasiga mage