• Philipha

    Oförklarligt barnlös och chanser vid ivf

    Är det någon som vet hur chanserna är att lyckas bli gravid med hjälp av ivf om man jämför med par där man hittar en orsak till barnlösheten? Vi är oförklarligt barnlösa och det är så frustrerande! Ledsen Vet inte hur jag ska tänka... ena stunden är jag positiv och tänker att det måste vara en fördel att läkarna inte hittar några orsaker till barnlösheten och i andra stunder vill jag hellre att dom gör det så att man kanske lättare kommer förbi det som är problem... Någon som kan peppa mig lite? Glad


    Kan det inte vara vår tur nu..?
  • Svar på tråden Oförklarligt barnlös och chanser vid ivf
  • Philipha

    Tack snälla ni!  Är det egentligen någon skillnad på oförklarligt/"förklarligt" barnlösa när det gäller ivf?


    Kan det inte vara vår tur nu..?
  • Philipha

    Trinity: Tack! Tittar man i tabellen under möjliga lösningar så är chanserna att lyckas likställt med hittade orsaker till barnlöshet!


    Kan det inte vara vår tur nu..?
  • Philipha

    Lilla hjärtat: Tack för dina peppande ord! Det är just dom tankarna jag sitter med som du nämner och det får gärna ta några rundor med ivf bara det tar någon gång. 2 av 3 är ju en väldigt bra utdelning, grattis!

    Emmmmmsan: Då sitter vi i samma båt och ror! Lycka till!


    Kan det inte vara vår tur nu..?
  • Philipha

    Emmmmmsan: Vi har också försökt i snart två år och har gjort en insemination som inte lyckades. Ska göra en till i januari och eventuellt en tredje. Därefter blir det ivf! Är du inställd på att det kan ta några gånger även vid ivf?


    Kan det inte vara vår tur nu..?
  • Philipha

    Em: Usch så jobbigt med värk... Hoppas den försvinner snart! Försök att inte oroa dig för mycket även om det är svårt att låta bli!


    Kan det inte vara vår tur nu..?
  • Philipha

    Trinity: Tack för en massa bra information!


    Kan det inte vara vår tur nu..?
  • Philipha

    Afrodite: Det har dom inte nämnt till mig... Ska fråga en gång till...

    Hanya: Jag har också hört det nu senare och ser man till informationen som Trinity skickade så verkar det ju också vara som så att chanserna är lika...

    Inquisitive: Grattis!

    Sniffsan: Jag tror som afrodite att det är normala chanser! Lycka till!


    ~2009 it is!~
Svar på tråden Oförklarligt barnlös och chanser vid ivf