• imsel

Älskade tygbindor

Tänkte på tråden idag, men kollade inte i den.
    Kanske kände på mig att den tagit slut

Du kan ju säga vilka som fått gb inlägg, så kan jag skicka till några.

*spark spark*
  • imsel
    Kantarellen skrev 2008-12-02 21:16:38 följande:
    De som skrivit till och med sid 20 i gamla tråden har jag medelat - om jag inte missat någon. Har tyvärr ingen lista på vilka som fått medelande...
    Okej, de flesta borde ha fått då.
    Annars kan jag ju kolla i deras gb om där finns nåt från dig
    *spark spark*
  • imsel
    Plutteli skrev 2008-12-04 10:00:02 följande:
    Har tittat fram å tillbaka på tygbindor nu..vad tycker nu är bäst, pocket eller allt i ett??
    Jag har bara provat ecosoft, dom är allt-i-ett, tror de flesta använder det.
    april april din dumma sill
  • imsel
    mamma0903 skrev 2008-12-04 00:57:10 följande:
    Svar på #30Jag tror nog ändå att jag skippar tygbindor.. har inte tid att tvätta så ofta, dessutom har vi inte så mkt tvätt och jag tycker det är onödigt att tvätta så ofta om det bara är några små tygstycken. För övrigt så luktar inte soppåsen när jag slängt bindor i den, jag brukar linda in dem i lite torky-papper, dessutom så slänger vi ändå sopor varje dag så det blir inget extra jobb... men tack ändå för era tips!
    Men man måste inte tvätta dom innan, vissa lägger dom bara i tvättkorgen och sen in i maskinen när det är dags för tvätt.
    Ev sköljer precis innan med kallt vatten, och kanske galltvål.
    Det funkar det med.
  • imsel
    mamma0903 skrev 2008-12-04 12:39:36 följande:
    Svar på #39Skulle aldrig lägga bindorna i tvättkorgen, då blir ju allt annat äckligt också. Nä, jag skippar det, tycker det verkar hur äckligt som helst..
    Äckligt..?
    Man viker ju ihop dom, och det luktar absolut ingenting.
    Och man behöver ju inte lägga dom just i tvättkorgen, man kan ju lägga i en speciell necessär eller vad somhelst.

Men du verkar inte intresserad ändå så ingen ide att försöka Flört
  • imsel
    emindy skrev 2008-12-04 13:53:58 följande:
    Jag tror att den här "mens är äckligt" mentaliteten är något som kommit delvis av att mens i engångsbindor luktar väldigt äckligt och instängt.Jag har hört fler, särskilt yngre typ tonåringar och liknande, som tyckt att menskopp skulle vara skitäckligt för då kunde man ju få mens på händerna när man tog ut den etc etcHelt galet egentligen! Men den synen uppmuntras ju av produkterna som lanseras av plastbindetillverkarna
    Jo, jag tror oxå många tänker så.
    För det stinker ju verkligen med plastbindor
    Med tyg luktar det ju inget.. ibland kanske lite järn om det är mcket, men jag har nog nästan aldrig känt det ens.

Har oxå vänner som tycker menskopp verkar sååå äckligt, jag förstår eg inte varför..
  • imsel
    Kantarellen skrev 2008-12-04 21:50:23 följande:
    Eftersom jag reser mycket och bor på hotell när jag arbetar så vill jag ha så lite packning som möjligt med mig vilket inneburit två perioder med engångsbindor och det är bra mycket bökigare! Insett att det är enklare med tyg. Och fy vad engångs luktar... Nä tacka vet jag sköna tygisar.Sköljer inte mina utan de får torka som de är i en korg under handfatet vilken ja sagt till sambon han inte skall bafatta sig med (han är lite kinkg) och precis innan tvätt bara blöter jag upp dem ordentligt i kalt vatten. Klart! Och så mycket enlare än engångs.
    Jag har nångång haft engångstroskydd, alltså inte till mens, och dom luktar ändå jätteäckligt..usch.
    Skönt att inte behöva oroa sig att det ska lukta om man sitter nära nån Räcka ut tungan

Fast jag använder inte tygbindor till hela mensen, utan mest bara när det är lite så jag inte kan ha tampong.
    Köpte ju en divacup, men jag fick lite problem så jag skickade tillbaka.
    Men ska väl prova en annan sen när bebisen kommit ut.
    Kanske bra att jag skickade tillbaka, nu måste jag väl ändå köpa en större storlek.
  • imsel

Tack Yamit! Glad
    Har inte direkt sagt det nånstans, förutom i nån tråd där andra är gravida.
    Är oxå därför jag inte frågat så mycket mer än om trosskydd, dom jag väl måste köpa fler av..snart, efter jul antagligen.

Måste bara kolla (säkert frågat förut) om nån vet vars det finns trosskydd i bomull ist. för flanell?
    Procraft vet jag har, men det tar för länge att få..

Sen ska väl jag oxå fundera på bindor till avslaget.. men har fått för mig att många använder bb:s engångs, och sen kan man ha nattbindor? Fast alla har ju olika nattbindor, hur vet man vilka man ska ha?

• imsel
    fru fogeby skrev 2008-12-05 12:36:54 följande:
    *pssst* kolla min press
    Jahaa, jag hade för mig att du bara hade i flanell Glad
    Men så bra då!
  • imsel

Fast du kanske tänkte mer på nattbinada..
    Det fanns ju båda iaf

Svar på tråden Älskade tygbindor