• Yamit

Älskade tygbindor

Plutteli skrev 2008-12-04 10:00:02 följande:

Har tittat fram å tillbaka på tygbindor nu..vad tycker nu är bäst, pocket eller allt i ett??
    Allt i ett helt klart. Av pocket har jag provat bade Imses vikisar, Popolinis och Magdalena Nehms gamla sort (med inlagg) och allt i ett ar helt klart bekvamast om man jamfor.
  • Yamit

imsel skrev 2008-12-04 21:54:45 följande:

Men ska väl prova en annan sen när bebisen kommit ut.Kanske bra att jag skickade tillbaka, nu måste jag väl ändå köpa en större storlek.
    Namen ar du med barn! GRATTIS! Det har jag missat.

Tycker ocksa engangs luktar. Man ska val inte behova ga omkring och vara radd att andra kanske ocksa kanner lukten. Tyg luktar ju ingenting och nar man val har vant sig vid det sa marker man ju hur mycket engangs verkligen luktar.
  • Yamit

Fru Fogeby - kollade under nyheter och sag att det stod 'Microfleece som uppsugningskärna'. Ar inte microfleece det oversta lagret som vätan snabbt ska ga igenom? Alltsa inte ett uppsugande lager utan ett som ska halla ytan torr och darfor vara lattgenomtrangligt? Har jag helt fel?

• Yamit

Snygga bindor. Och nar vingarna inte suger (dvs. inte innehaller nat uppsugande material) sa minskar ju ocksa risken for lackage. Ingen risk att nagot sugs upp av vingarna och ner till "knapparna" som ju kommer i kontakt med byxorna (i skrevet).

• Yamit

Ett par stycken, harinne anvander sakerhetsnal. Skulle sjalv aldrig vaga, men de havdar att det ar helt sakert och att inga olyckor skett.
    Kardborre har jag ocksa hort, men jag kommer inte ihag vad de tyckte.
    Sen tror jag mig ha last att nan kort utan knappar. Har sjalv inte provat det men tanker mig att det kanske gar bra om man har nagot icke-glidigt material narmast trosan, sasom fleece.
    Sen kanske man kan sy i knytband, sa att man far rosett under?
    Eller sy ett (eller tva) knapphal i ena vingen och en vanlig knapp i andra?

• Yamit

Hanger du dem utomhus sa att de kan ha blast ivag en efter en (om kladnypan varit for svag eller en fagel brottats med dem)? Kan de ha gomt sig i ett paslakan (hander ofta här med strumpor)? Eller har ni nan pervers snubbe som smyger runt i buskarna och snor underklader ? Verkligen skumt.
    Jag har ibland varit av med vissa bindor for att sen upptacka att nagra lag i en resenecessar (inte uppackade sen resan foregaende manad), en hittade jag i innerfacket i vaskan och ibland hittar jag saknade i skrivbordsladan pa jobb.
    Forargligt att just dina ?basta? bindor forsvinner.

• Yamit

Fru Fogeby - var inne pa din sida igen och kikade. Kollade pa tygerna och pa sidan 3 star det:
    "En exempeltext. För att ändra till din egen text, klicka på knappen med en penna på sig. Klicka på "X-knappen" för att ta bort."
    Gissar att det inte ska sta sa? Kanske nan automatisk text som du glomt radera?
    Fina tyger i alla fall och sa mycket du hunnit sy!

• Yamit

Da kan du kanske samtidigt andra portokostnaden? Sag i Tradera-traden att posten hojer portot den 1/1. Kanske inte med sa mycket men vart att kolla upp (och aven kolla skrymmandeavgiften ifall den ocksa hojs)?

• Yamit

Sag att du inte ska ha kantband pa dina nattbindor langre. Galler detta for dagbindorna ocksa? (star inget om det pa dagbindesidan namligen)

Svar på tråden Älskade tygbindor