Inlägg från: Kaldorei |Visa alla inlägg
  • Kaldorei

pärlor?

Ni som gör egna smycken, vad e bästa stället på nätet att beställa pärlor och tråd och sånt ifrån?

• Svar på tråden pärlor?
  • Kaldorei

pandura e DYRT! vägrar att ens gå in på sidan längre. hehe =P

Däremot hittade jag denna www.barapyssel.se/ någon som beställt härifrån?? är det bra?

lia76 skrev 2008-12-01 22:52:31 följande:
    panduro har väl lite sånt kanske?
  • Kaldorei

japps. kollade den =) men hittade mest grejer + att det var billigast på bara pyssel, så blir nog att jag beställer därifrån tror jag =)

snobben skrev 2008-12-02 08:08:01 följande:
    Nä panduro är inget hit, dyrt och rätt dåligt. Bara vpyssel är jättebra. sirlig och också bra. Vissa ställen har ju mycker material och andra mer pärlor tex. Kollade du min länklista?
  • Kaldorei

ja =P jag e från hälsingland ju =P LOL Då säger man så. å jag skriver ofta som jag säger. hehe...

Jo, fast nu var jag in på pärlgrossisten också, å jag tror dem e billigare på sötvattenpärlor, medan barapyssel e billiga på glas och berlocker å sånt... hm...

snobben skrev 2008-12-02 11:18:57 följande:
    Grejer?
  • Kaldorei

både pärlor och berlocker å sånt =)

Förresten, ni vana pärlare, vad bör innehålla i grunkittet när man liksom börjar? å var finns det bra beskrivningar å sånt på nätet?

snobben skrev 2008-12-02 13:52:20 följande:
    Grejer vet jag vad det är men jag undrar vad för grejer? Smyckestillbehör?
  • Kaldorei

oki, vad e det för slags verktyg man behöver då? för avbitartänger å sånt, det har jag redan. små söta ena =P

• Kaldorei

tack =) kikade i min lilla verktygslåda. å hade både avbitare, plattång och rundtång...eller ja, lite osäker om det e en rundtång.... men tror det iaf....
    NeA 84 skrev 2008-12-02 18:26:38 följande:

jag klarar mig med plattång, rundtång och avbitartång.här har du lite tips...www.parlguiden.se/tips/tips-till-nyborjare-so...
  • Kaldorei

åååh, jag kikade in i ditt galleri! blev helt KÄR i några av dina smycken ju!

• Kaldorei

ajdå :( den e ju räfflad den jag har...... =/ typiskt, den som var så liten å lagom annars. aja. hattpinnar? vad använder man dem till?? exempelbild?

Svar på tråden pärlor?