• yoursforever

Vill verkligen ha barn!

Hej, jag hoppas jag får bättre förståelse här..
    Men såhär är det... jag är 16 år och har en underbar pojkvänn. Det jag önskar mest av allt är att bli gravid och få ett barn.. Jag skulle bli hur lycklig som helst..

Grejen är den att alla jag har sagt det till säger att det är så osmart och att jag borde gå ut gymnasiet först och skaffa ett jobb m.m. Visst det kanske skulle vara bra att ha ett jobb först.. Men jag vill så gärna..

Har varit gravid tidigare men eftersom jag bara vad 13 år så blev det som de blev..

Men jag känner att jag verkligen är mogen för att skaffa ett barn nu men jag får ju höra hur dum jag är hela tiden som tänker så :( gud vad ska jag göra..?? Ska jag följa min egen vilja eller lyssna på andra ? :(

• Svar på tråden Vill verkligen ha barn!
  • solfrost

Kan ni försörja ett barn?

små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • yoursforever
    Svar på #1
    Ja det kan vi, båda har jobb men jag pluggar också.
  • yoursforever
    Svar på #1
    Kan lägga till att När jag skrev i inlägget att det är bra att ha ett jobb först mena jag ett mer "riktigt" jobb med heltidsanställning.
  • Caranlachiel

Jag vill egentligen inte argumentera emot dig utan tycker att man får bestämma själv. Men däremot blir jag fundersam när så unga tjejer och killar så gärna vill ha barn. Jag kan inte låta bli att undra över vad det är man egentligen vill ha. Någon som älskar en? Någon som behöver en? Någon som är "min"? En känsla av att vara självständig, vuxen, att klara något själv?

Om jag vore du så skulle jag ta en allvarlig funderare på om du vill ha ett barn för att fylla ett behov som du skulle kunna fylla på annat sätt. Det är inte rättvist mot barnet att födas för att fylla ditt behov.

Vecka 25 - and counting! (BF 21 mars)
  • solfrost
    yoursforever skrev 2008-12-02 10:09:42 följande:
    Svar på #1Ja det kan vi, båda har jobb men jag pluggar också.