• P2007

    BF Mars-09 ....nån mer?!

    Jag tänkte starta en ny tråd för jag hänger lixom inte med i alla som redan finns. Där känner alla redan varandra och det är flera hundra sidor att gå igenom så tänkte att det kunde vara kul att börja från början!

    Pernilla heter jag och är i v.24, har BF 26 mars.
    Väntar nr.2, har en dotter på 15 månader här hemma, längtar så efter att få se dom tillsammans!


    Är lite skraj inför förlossningen då jag vart igångsatt med E,  men annars mår jag så mycket bättre den här gången.
    Har en riktig liten vilding i magen, hoppas det ändaras efter förlossningen!

    Nån som vill va med i denna tråd med mig?!

  • Svar på tråden BF Mars-09 ....nån mer?!
  • P2007

    Åh va jobbigt det låter! Är det illamående eller massa annat oxå?
    Jag har mått lite illa men Postafen tabletterna har hjälpt bra mot det!

    10...ja då var det ett tag sen du gjorde det här ...jag minns ju allt i stortsätt men det gick ju bra sist så...
    Det jag är orolig över är att det ska gå för fort, att man kanske inte hinner in. Sånt kan jag ha mardrömmar om så jag hoppas på en igångsättning till!

    Hur mår magen annars då?
    Det här filuren rör sig så mycket att jag blir åksjuk
    E var jätte lugn i magen och henne kände jag inte förren jag var i v.24-25. (vad jag vet helt säkert)
    Nu har jag kännt rörelser i flera veckor och man märker att det börjar bli lite trångt där inne för det blir lite kraftigare "stötar".

  • P2007

    Hej!


    Vilket jätte bra namn på en liten vilding! Vi har inte tänkt så jätte mycket på namn den här gången då vi inte kollat könet.
    Vi ville inte veta men jag är så nyfiken att jag spricker så ska försöka övertala sambon om att kolla när vi gör 3D ultraljud i januari!

    Hur mår du? Har allt gått smärtfritt?!
    Jag mår så mycket bätte den här gången, sist hade jag svårt på nätterna men ischias bla. men förutom lite illamående ibland så mår jag jätte bra!

  • P2007
    litetliv skrev 2008-12-04 19:26:54 följande:
    Ischias låter inget vidare, rackarns tur att du slapp det denna graviditet. :) Vad gör du om dagarna, arbetar du?
    Graviditeten är inte slut än ....men jag håller tummarna för att slippa allt.
    Jag var ganska vätskefylld sist men då gick jag på sommaren oxå, det var Väldigt varmt och jobbigt!

    Jag är hemma om dagarna med dottern. Hon är 15 månader.
    Försöker få en dagisplats till henne nu till februari för att hon ska få vara med andra barn. Tror hon börjar tröttna lite på mig
    Och då får jag en, två månadader ungefär för mig själv att "ladda"! Börjar ta ut för nya bebisen då så jag inte behöver gå och jobba en månad höggravid! (jobbar på förskola)

  • P2007

    Hej,

    Hur mås det med er?!

    Jag har börjat känna av ryggen på nätterna nu... ....bara för att jag så glatt skrev förut att jag sluppit det hittils.


    Sover rätt dåligt oxå, vet inte vad det beror på för jag springer inte på toa oftare än vanligt.


    Annars är allt bra här. Börjar bli lite tungt nu!

  • P2007
    Tegu skrev 2008-12-10 11:55:48 följande:
    Jag mår bara fint.Känner inte av några krämpor alls. Så jag är väldigt lyckligt lottad. Men man ska väl inte glädjas för mycket, rätt vad det är så kommer det väl.Är lite nässtäpt, men vet inte om det beror på en seg förkyldning eller graviditeten. Jobbigt att du har ont i ryggen, jag har haft lite ont i ryggen då och då, men det hade jag redan innan jag blev gravid.
    Jag är oxå täppt i näsan, var det förra graviditeten oxå så det har säkert med den att göra.
    Skönt att slippa allt skit men som sagt man ska aldrig säga aldrig!
    Jag har problem med ischias nerven ibland och det fick jag känna på ordentligt sist så det lilla jag har nu kan jag leva med. Hoppas bara att det stannar här och inte blir värre, men man blir ju större och tyngre.
    Jag tränar aldrig och har aldrig gjort så att jag får lite skit nu får jag skylla mig själv för...men efter att bebben tittat ut då jäklar!
    Peterstjej skrev 2008-12-10 16:50:33 följande:
    och här är jag och har BF 3/3-09 och väntar mitt tredje barn och är i v 28+0 (29) och väntar en liten kille.
    Hej, spännande med nr. 3!
    Hur har din graviditet varit än så länge? Lik nån av de andra?!

    En kille va kul, vad har du sen innan?
    Jag har en liten tjej född aug -07. Ska bli så kul med en till!
  • P2007
    Peterstjej skrev 2008-12-11 12:22:12 följande:
    Svar på #12denna grav har varit jobbig, fick ischias, bäcken o foglossning tidigt och den liknar grav nr2.jag har en son som e 11år och en dotter som e 6år, det ska bli jätteroligt med en liten igen för övrigt.hur har du mått i din grav denna gång då??
    Jag har mått mycket bättre den här gången, men det är ju mycket mindre stress nu när jag går hemmamed dottern. 
    Börjar bli lite tungt att bära på henne bara! 
    Jobbar på förskola så det blev rätt intensivt sist med stress och mycket upp och ner så  jag hade ont och var trött mm.
    Men nu mår jag verkligen jätte mycket bättre. Lite små grejer bara med inget som är för jobbigt än...
    sandra 1986 skrev 2008-12-12 14:07:04 följande:
    jag vill också vara med här! :) har BF den 5:e mars, det andra barnet.. har en son hemma på nyss fyllda 8 månader :)
    Oj, då blir det tätt mellan syskonen
    Välkommen till gänget. Allt bra med dig och magen...och bebben där hemma?!
  • P2007
    Knasgullet2 skrev 2009-01-09 11:47:55 följande:
    Jag vill oxå vara med här :) Om jag får.. Mitt bf är den 16:e mars. Väntar mitt andra barn nu.. Har en dotter som fyller 3 nu i februari
    Hej, trevligt att du hittade hit, det är väldigt dålig aktivitet i denna tråden tyvärr!

    Jag väntar oxå nr.2 den 26 mars och har en dotter på 16 månader.

    Hur mår du så här långt in i graviditeten då, nu börjar det ju verkligen närma sig!
  • P2007

    Hej allihop....

    Det närmar sig verkligen för många av er. Spännande!

    Nu börjar all skit komma..bläää..ischias nerven har suttit i kläm i nån vecka, inte så att jag har jätte ont med ont gör det och jobbigt är det.
    Jag springer på toa hela nätterna och på det är jag helt uttorkad ...vanligt?!
    Dottern har en jätte jobbig period och är ledsen långa stunder på kvällarna och vaknar ledsen på nätterna...det självklart när jag väl sover!

    Börjar känna av lite värk imagen ibland oxå...inget jag oroar mig över men det är jobbigt att ha lite små ont samtidigt som man har sammandragningar och det rör sig oavbrutet!

    Börjar bli nervös över att det faktiskt inte är lång tid kvar!

    /Pernilla

  • P2007

    Min dotter föddes på min födelsedag...
    Vi missar tyvärr sambons dag den här gången med bara några veckor, för så länge tänker jag inte knipa!

    Jag motionerar inte alls faktiskt Gör inte det utanför graviditeten heller men tänkte sätta igång efter nu...man ska ju orka med 2!

    Vegitarian är jag inte...den här stackars bebisen likt som förra lever på McDonalds!
    Hehe...har en kärlek till Mc! Näe men jag äter precis som innan.
    Är lite mer noga bara med att äta frukost och lunch för sånt kan jag slarva med i vanliga fall.

    Igår gick jag in i v.31....åh vad jag längtar nu, räknar man + - två veckkor så kan det ju vara bara 7 veckor kvar!

  • P2007

    Blää...skrev precis värsta inlägget så försvanna allt! Får skriva igen sen när sambon kommer tillbaka från affären!!

  • P2007

    Ja...jag har oxå problem med ischias. Inge kul alls, och så har jag ryggvärk när jag vaknar varje morgon! Skönt att det snart är över...går in i v.32 idag

    Annars har jag det jobbigt med andningen, det trycker verkligen på mot lungorna och kondition ska vi inte tala om. Har ingen alls!!
    Och ja att duscha är ju ett projekt i sig Sambon får leva med orakad bikinilinje nån månad till


    Har oxå mycket samandragningar, inga som gör ont men ibland kan det kännas riktigt obehagligt annars värker magen bara ibland.
    Värre är det med det här lilla illamåendet som sitter i, inte alls så jag måste spy det bara är där som en obehaglig känsla...

    BB väskan har jag inte ens tänkt på ...sist hade jag med mig det folk tipsade om och jag använde inte ens hälften så det blir mindre pakning den här gången.
    Det som sambon fick åka hem och hämta sist var extra byxor till mig då jag blödde igenom första natten annars behövde jag inte mycket av det jag hade med.
    Bebis låg naken eller med blöja mesta dels av tiden så där kommer jag bara ha med ett plagg av varje....sparkdräkt, eller byxa, boby, strumpor och mössa i stl.50.
    dottern var 50cm lång och 50 stl var stora på henne.

  • P2007

    Jo det där med sendrag känner jag igen! inte kul alls.
    Men har inte alls haft lika mycket som med dottern. Med henne kunde jag få varje natt i båda benen. Nu har det bara varit nångång ibland.

    Jag tyckte inte BB var så farligt, vi hamnade på familje BB så fick eget rum och sambon sov då kvar. Maten var väl det som var värst men var inte så hungrig ändå.
    Låg kvar 2 dagar sist så får se hur det bli nu! Kan nog vara skönt att ligga kvar lite ensam med bebis innan man stressar hem till vardagen.

  • P2007

    Jobbigt... Men det går nog bra ska du se!!

    Jag har inte haft det men kollas väldigt noga då jag hade stigande protein i urinet sist och började de sista veckorna vätskefyllas. Vart igångsatt då fast på utsatt datum.
    Har haft högre protein nu med men det beror inte på graviditeten. Men dom vill kolla mig ändå.

  • P2007
    Familjen Radin skrev 2009-02-27 14:30:14 följande:
    Hejsan Såg ditt inlägg,samt att du också har BF i Mars, skoj!Har själv BF 11Mars och det är en flicka.Folk har sagt att bebisarna lär sparka mindre nu i 9mån, men jag tycker inte att det stämmer hon e så livlig, hi hi. Sparkas och boxas hela tiden nästan.
    Ja, jag såg så fram emot en lugn stund men inte då, här rördet sig i magen så jag blir galen!  
  • P2007

    Jag är redo att ge upp....det är tungt och jobbigt, jag sover dåligt och mitt i allt gick min pappa bort igår Och inatt blev dottern magsjuk!!!

    Jag ska till spec.MV på måndag och prata med dom, hoppas på ett datum!

Svar på tråden BF Mars-09 ....nån mer?!