• susye

Fibromyalgi del 7

Nya tråden för gamla o nya besökare

• Svar på tråden Fibromyalgi del 7
  • Mixela

Susye:
    Hur kollar man vilken grad av fibro man har?
    Jag har inte fått min fibro graderad, men jag antar att jag har en svår form jag också.

• Milkina cerka

Har läst om det där Nyponpulvret(är det samma som loppfrö förresten?) o. tänkte pröva. Märkte du inget alls?
    Var det lika dyrt som tallbarrsdrycken du nämner förresten?

Mixela skrev 2009-01-19 15:15:51 följande:
    Läste i en Må Bra-tidning om en tallbarrsdryck som skulle kunna bota fibromyalgi. Har ni hört talas om den? Jag har provat "allt" på hälsokost, men inte det, är det någon annan här som hört talas om den, eller provat den??Som med allt annat, det hjälper väl kanske någon men långt ifrån alla....Kollade med hälsokost, men det skulle bli ca 300 kr i månaden för något man inte vet hjälper.Provade nyponpulvret som skulle vara så jättebra, det hjälpte inte alls.Vet någon hur länge man måste ta drycken innan man ser någon effekt??
  • musiknallen

hej.
    Får man vara med här? Såg att det fanns en till fibrotråd. har hängt i den andra tråden.
    Jag har fibromyalgi, kronikst trötthetssyndrom och IBS mage och har haft sjukersättning halvtid länge och försöker jobba halvtid. Vilket just nu inte går så bra. Är så fruktansvärt trött och har ont.Jobbar med bokföring/administration just nu hemifrån.
    Jag är 32 år gift inga barn än, men vill väldigt gärna ha om man vågar sig på det. Vet inte hur jag ska orka när man vissa dagar knappt orkar göra någonting nu fast man inte har några barn än.

• Mixela
    Milkina cerka skrev 2009-01-19 17:02:24 följande:
    Har läst om det där Nyponpulvret(är det samma som loppfrö förresten?) o. tänkte pröva. Märkte du inget alls?Var det lika dyrt som tallbarrsdrycken du nämner förresten?
    Har inte märkt ett dugg av nyponpulvret. En burk kostade 279 men den räckte ganska länge. Läste om pulvret i en reklamtidning som kom med posten, om en äldre tant som hade haft ledvärk i flera år men blev fri från det sen hon började med nyponpulvret. Jag provar allt, man kan ju ha tur, tyvärr märkte jag ingen förändring alls!

Loppfrö? Vad är det?
  • Mixela

musiknallen: klart du får vara med här!

• Ronjan709
    Svar på #263
    musiknallen skrev 2009-01-19 17:57:42 följande:
    hej.Får man vara med här? Såg att det fanns en till fibrotråd. har hängt i den andra tråden.Jag har fibromyalgi, kronikst trötthetssyndrom och IBS mage och har haft sjukersättning halvtid länge och försöker jobba halvtid. Vilket just nu inte går så bra. Är så fruktansvärt trött och har ont.Jobbar med bokföring/administration just nu hemifrån.Jag är 32 år gift inga barn än, men vill väldigt gärna ha om man vågar sig på det. Vet inte hur jag ska orka när man vissa dagar knappt orkar göra någonting nu fast man inte har några barn än.
    Hej igen!
    Hänger också i båda trådarna o känns som vi är flera som gör det
  • Ronjan709
    Svar på #260
    Läste i en Må Bra-tidning om en tallbarrsdryck som skulle kunna bota fibromyalgi. Har ni hört talas om den? Jag har provat "allt" på hälsokost, men inte det, är det någon annan här som hört talas om den, eller provat den??Som med allt annat, det hjälper väl kanske någon men långt ifrån alla....Kollade med hälsokost, men det skulle bli ca 300 kr i månaden för något man inte vet hjälper.Provade nyponpulvret som skulle vara så jättebra, det hjälpte inte alls.Vet någon hur länge man måste ta drycken innan man ser någon effekt??
    Jag börjar bli anti att testa nya saker o behandlingar. Man har slösat lite väl mkt pengar som man inte ens har i bland... Men vad gör man? Man vill ju inte ge upp..
  • Milkina cerka

Mixela - Kollade Google, verkar inte vara samma, loppfrön fungerar tydligen bra om man har trög mage;). Inget jag behöver iaf..

• Trasig Udda Strumpa

Läste i en Må Bra-tidning om en tallbarrsdryck som skulle kunna bota fibromyalgi. Har ni hört talas om den? Jag har provat "allt" på hälsokost, men inte det, är det någon annan här som hört talas om den, eller provat den?? Som med allt annat, det hjälper väl kanske någon men långt ifrån alla.... Kollade med hälsokost, men det skulle bli ca 300 kr i månaden för något man inte vet hjälper. Provade nyponpulvret som skulle vara så jättebra, det hjälpte inte alls. Vet någon hur länge man måste ta drycken innan man ser någon effekt??
    jag är tyvärr oxå väldigt anti emot sånt där och ofta visar det sig tyvärr bara att det är männskor som vill tjäna pengar på sjuka

jag försöker hellre att acceptera att det är såhär just nu att jag inte mår bra
  • Mixela

Jag känner på ett sätt likadant, det är mycket hokus-pokus med hälsokost, men jag VILL ju bli bättre, även om jag inte blir helt frisk, så kanske lite, lite bättre än vad jag är nu. Och då provar jag lite av varje, tänk om det skulle hjälpa.

En annan sak som jag läste om var medicinsk laser, men det verkar inte finnas norr om Sundsvall...

Svar på tråden Fibromyalgi del 7