• Dansbandsänkan

Viktväktar tråd

Hej alla viktväktare. Jag tänkte att det kunde vara skoj med en tråd där vi kan följas åt och stötta varandra i.Det kanske redan finns en sådan här tråd men jag kunde inte hitta den när jag sökte bland forumen.

Här kan vi samlas från hela landet och alla länder och ge varandra tips och hjälpa varandra när det är tufft.

Själv heter jag Linda och startade på Viktväktarna för 4 veckor sedan. JAg har tappat 4,7 kg totalt och har nyligen börjar simma och tar en promenad så fort tiden räcker till.

JAg startade med viktväktarna första gången 2001 efter jag fått mitt första barn.Har nu 3 barn och gör come back hos viktväktarna Har totalt 20 kg att gå ner, altså bara 16 kvar

Lycka till allihop och jag hoppas att många vill vara med i denna tråden

//Linda

• Svar på tråden Viktväktar tråd
  • chazbo

Hej
    Funderar på att gå med imorgon då det är möte här där jag bor. Hur tycker du att det funkar? Är det mycket att hålla reada på? Är du med så att du har tillgång till deras interaktiva redskap på nätet? Funkar det i så fall.

• Dansbandsänkan

Jag tycker att det funkar super. Man får bra hjälpmedel i kursmaterialet, det är bara den första veckan som man kanske får gå o kolla hur mycket points varje vara är men man lär sig det fort. Nu med duoval så är det jätte enkelt för du behöver inte väga och mäta så mycket som man behövde göra förr, utan det är mer att du kan äta dig mätt till ett fast antal points på vissa matvaror. Jag var med i interaktiv innan men är inte det nu, gillar inte riktigt att avgiften dras på autogiro. Jag använde mig inte så värst mycket av hjälpmedlena där utan jag använder det jag får på mötena eftersom jag kan ha med mig det vart jag än går.

lycka till!

//Linda

• Tudde

Hänger på!

Skrev in mig på viktväktarna för ett par veckor sen, men har inte riktigt lyckats komma igång.
    Men nu jäklar är det dags! Har 20 kg att gå ner tills sommaren. Hur mycket ska du gå ner? Vilken dag är din vägdag?

Frukost avklarat, snart dags att slänga ihop någon form av lunch, sen blir det promenix med barnen i vagnen efter lunch!

Engla okt-06 Wilma okt-08
  • Dansbandsänkan

Välkommen till tråden JAg väger mig på onsdagar totalt sett ska jag gå ner 20kg har gått ner 5 nu så nu är det 15 kvar

När man väl sätter sig för det så brukar det gå bra men sen har man ju sina dagar, jag hade min idag var på kondis med en kompis och åt en kaka o då springer pointsen snabbt iväg så det är ju lite trist, men magert kött och rotfrukter räddade middagen

Ett jätte lycka till nästa gång på din vägning

/Linda

• tomcar1

Hej !
    Jag går gärna med här. Är en gammal guldmedlem, men kilona har samlat på sig lite ändå för att jag helt enkelt har slarvat. Jag har visserligen "bara" 4 kilo att gå ner, men det är ett stort steg för min del att verkligen ta tag i det igen. Har börjat nu idag och ikväll är det hemskt...så godissugen ! Inte klokt vad socker gär med en egentligen. Det är tufft första veckan, det vet jag, så det gäller att stå ut !
    /tomcar1

• chazbo

Hola

Skriver in mig imorgon kväll. Är så laddad!
    Dessvärre har min man bjudit hem vänner på middag och sagt att vi ska äta pizza, för att jag inte hinner laga mat. Pizza passar ju inte direkt in i VV, men får väl börja på onsdag morgon. En dag hit eller dit....

• Dansbandsänkan

Välkomna hit Ja kilona kommer lätt smygandes Jag var oxå guldis innan men bara månaden efter jag kommit i mål så blev jag gravid så då smög sig kilona på igen. Ja första veckan är nog den tuffaste hela omställningen...men bara man har viljan och motivationen så brukar man komma långt

Lycka till tjejer!

//Linda

• chazbo

Hej tjejer!

Nu har jag skrivit in mig och vägt mig. Startade på 79,5 och mitt första mål är 77kg. Det stora målet är 63kg.
    börjar äta efter points imorgon, ska åka till stora affären här i närheten och handla upp mig och göra mat lista etc. Känns skönt att komma igång. Vilka dagar är era viktdagar? Jag väger mig som sagt på tisdag, men måste byta om två veckor till torsdagar.

• Dansbandsänkan

chazbo skrev 2008-12-09 18:57:21 följande:

Hej tjejer!Nu har jag skrivit in mig och vägt mig. Startade på 79,5 och mitt första mål är 77kg. Det stora målet är 63kg.börjar äta efter points imorgon, ska åka till stora affären här i närheten och handla upp mig och göra mat lista etc. Känns skönt att komma igång. Vilka dagar är era viktdagar? Jag väger mig som sagt på tisdag, men måste byta om två veckor till torsdagar.
    Vad kul. Bli inte förvånad om du når ditt första del mål nästa vecka JAg håller tummarna för dig. Överraska kroppen med några promenader i veckan så ska du se ett kanon resultat nästa vecka Jag ska väga mig imorgon. Min dotter fyllde 8 år idag så det har blivit lite tårta men jag höll mig till en bit

Nu kallar soffan efter en intensiv dag på jobbet och firandet av lilltösen eller ska man säga stortösen nu

/Linda
  • tomcar1

chazbo...önskar lycka till.
    /tomcar1

Svar på tråden Viktväktar tråd