• imsel

Ska jag köpa VIT jacka?

Funderar lite.
    Har hittat en fin skön vit vinterjacka, för halva priset (blir 1200kr).
    Men...blir den inte smutsig mer än en tex svart?

Vad tycker du?

Nån som har en vit som kanske kan svara.

Lite larvig tråd, men jag är inte rik så jag vill inte slösa massa pengar på en jacka som jag inte blir nöjd med.

*puff puff*
  • Svar på tråden Ska jag köpa VIT jacka?
  • Snooze

Haha...med fyra ungar varav 2 dagisbarn skulle jag ALDRIG köpa en vit jacka Ge den en kvart så får du se hur den ser ut när du grävt upp ungarna ur sandlådan när du ska hämta dom

Men jag tycker vitt är skitsnyggt och en vit jacka står högst på priolistan när sista ungen slutar slänga sej om halsen på mej med utekläder som står av sej själva pga smuts.

• Lotlas

Håller med föregående talare... Jag har en vit skidjacka, men den använder jag ENDAST när jag åker skidor (typ fem dagar per år) och knappt ens på väg till och från fjällen för att jag inte vill smutsa ner den. Men det är snyggt med en vit jacka, om den är ren. En solkig vit jacka ser bara skabbigt ut, tycker jag, så du får väl tänka efter om du kan hålla den ren.

Såg en tjej på bussen för ett litet tag sedan och hon hade en jättefin vit vinterjacka, men om jag hade en sådan skulle jag knappt våga sätta mig på bussen, än mindre röra mig längs trafikerade vägar med snöslask....

• imsel

Jag bor ju i Kiruna, och här är knappt slask på våren ens. Det är bara kall snö-vinter.
    Barn har jag inte..förrän i april.

Det är svårt det här Räcka ut tungan

Har så svårt att hitta jacka som passar.
    Köpe en nyligen, en svart, kort, men den sitter inte bra och jag gillar den inte.
    Hade velat ha den vita som jag rpovat, men i svart. men då blir den svindyr..eller jag tror inte ens det fanns nån annan än den kvar.

*spark spark*
  • Lotlas
    imsel skrev 2008-12-02 19:02:40 följande:
    Jag bor ju i Kiruna, och här är knappt slask på våren ens. Det är bara kall snö-vinter. Barn har jag inte..förrän i april. Det är svårt det här Har så svårt att hitta jacka som passar. Köpe en nyligen, en svart, kort, men den sitter inte bra och jag gillar den inte. Hade velat ha den vita som jag rpovat, men i svart. men då blir den svindyr..eller jag tror inte ens det fanns nån annan än den kvar.
    Men då skulle jag satsa på en vit jacka!

Jag har uppenbara problem med att kladda ner mig, så ofta så får jag fläckar som inte går bort på vita kläder, men jag tycker det är ursnyggt med vitt!
  • Majsan70

Jag köpte en vit jacka i år. Visst blir den skitig, men det går ju att tvätta. Däremot har jag märkt att det blir märken om jag har lösa nycklar i fickan, så det försöker jag undvika.
    Sen har jag ju den inte om jag skal iväg i skogen med hunden eller om jag skall göra nåt då jag misstänker att man kanse smutsar ner sig.

• imsel

Brukar inte kunna ha för ljusa eller vita vanliga kläder..
    Men jacka är ju som inte samma sak riktigt.

Den var himla skön och rymlig, bra för en växande mage

Att man ska ha sån beslutsånget för allt..

Fler som har vit jacka och vill göra ett uttalande? Räcka ut tungan

*spark spark*
  • If Only

jag köpte en för några veckor sen, svindyr vit jacka. har alltid klätt mig i svart innan och ville prova nåt nytt

jag ångrar det inte. visst, det har väl blivit lite gråaktigt på vissa delar redan, men jag tror att om man tvättar den ofta så håller den sig vit

• lilla sandra

Har en vit jacka, visst den blir väl smutsig men det finns tvättmaskin.
    Har använt min i ca 1½ månad nu o inte behövt tvätta den ännu. Dock är det precis på håret nu, så den ska få följa med ner i tvättstugan i helgen.

O ja, jag har barn. En 3 årig tjej som hämtas allt annat än ren från dagis o en 3 månaders. Det funkar iaf.

• imsel

Jag köpte jackan!
    Märkte efter jag köpt den, att det är som två jackor, dunet i jackan kan man ta ut, och det är en egen svart jacka, utan huva och lite tajt.

Det betyder ju att jag kan tvätta jackan om den blir smutsig, men behöver inte gå ner till tvättstugan för att tumla dunet!

Sedan är det ett plus att när jag tar ut dunjackan, så blir själva skalet större, och där kan en stor mage få plats..som jag kommer få under vintern.

Så jag är helnöjd!

Nån som vet om dun, om man behöver "underhålla" det på nåt sätt?
    Ska man tvätta den nångång, eller skaka jackan så dunet fördelas eller nåt?

april april din dumma sill
  • katten

ja skulle personligen inte köpa en vit jacka då ja tillomed lyckas skita ner svarta jackor efter en hel vinter och täckjackor om är behandlade med vatten avstötande medel ska man inte tvätta för ofta då de medlet försvinner o då blir jackan lättare genomblöt

dun jackor ska man tumla med tex några tennisbollar eller ett par rena tennisskor eller nåt som "slår" fluffar upp jackan i tumlaren.
    om jackan tappat formen lite så blir jackan ofta fluffigare av att tumlas lite då o då

Svar på tråden Ska jag köpa VIT jacka?