• Anonym (nyfiken)

Vad betyder vita flytningar för dig?

Jag har vita flytningar som ser ut lite som snor. Jag funderar nu på vad det innebär.

Vad brukar det betyda för dig?
    * Mens på g
    * Äl på g
    * Att du har äl
    * Betyder inget

• Svar på tråden Vad betyder vita flytningar för dig?
  • Anonym (nyfiken)

Ingen som har vita flytningar?

• Anonym

Jag tror att det betyder ägglossning. Då är det vit trådaktig flytning som ej luktar så mkt. Vid mens brukar det väl bli mer bruna flytningar.

• Anonym (nyfiken)

Jag tror också att det innebär att jag har äl, men vill höra från er här på fl, vad det brukar innebära för er.

• Anonym (Pojkmamma)

Nä alltså äl flytning är ju genomskinlig och "snorig" Jag har haft äl för ett tag sen och nu har jag åxå typ äggvite färgade ganska slemmiga flytningar så inte vet jag antingen är jag gravid eller så är det mens på g?? vad betyder det för dej??

• Anonym (nyfiken)

Anonym (Pojkmamma) skrev 2008-12-02 19:56:48 följande:

Nä alltså äl flytning är ju genomskinlig och "snorig" Jag har haft äl för ett tag sen och nu har jag åxå typ äggvite färgade ganska slemmiga flytningar så inte vet jag antingen är jag gravid eller så är det mens på g?? vad betyder det för dej??
    Jag vet inte vad det betyder för mig, det var därför jag hoppades på att ni skulle vilja svara på vad det betyder för er, så att jag kan klura ut vad det förmodligen innebär för mig.
  • Anonym (Pojkmamma)

Men har du inte nån aning var du är i din mens cykel då?
    FÖrsöker du bli gravid?

• Anonym (nyfiken)

Nej, jag har ingen aning.

• heydee

i min kvinnornas läkarbok av margaretha lööf-johansson står det typ såhär:

efter sista mensdagen är flytningen vit o ökar i mängd fram till ägglossningen, då blir flytningen genomskinlig och klar, typ känns hal när man torkar sig, mer trådig och lätt för att spermier ska ha lätt att tränga in, efter ÄL blir flytningen mer tjock o svårt för spermier att tränga in.

NU vet ni! :)

• Anonym (nyfiken)

Hmm, jag har inte haft mens nyligen och jag har inte flytningar varje dag.

• Anonym

Att jag är mellan ägglossning och mens.

Efter mens blir det lite ljusa flytningar i någon dag innan de mer genomskinliga (ägglossning) börjar.

• Myror i brallan

Jag är gravid och har vita flytningar och har efter att ha frågat BM fått svaret HELT OFARLIGT om de ej börjar lukta illa!

• Anonym (nyfiken)

Det verkar inte som att det är äl-flytningar iallafall.

• Anonym (nyfiken)

Myror i brallan skrev 2008-12-02 21:20:23 följande:

Jag är gravid och har vita flytningar och har efter att ha frågat BM fått svaret HELT OFARLIGT om de ej börjar lukta illa!
    Gjorde ett test igår och det visade minus.
Svar på tråden Vad betyder vita flytningar för dig?