• Svar på tråden är dessa möbler OK från jysk tror du?
  • Sicka1982

Ja jag jobbar på Jysk. Jo, det finns massa skit oxå men man får vad man betalar för säger jag. Liva serien är i massiv ek & är bra kvalitet. Vi säljer jätte mkt av dessa.

MajaLarsson skrev 2008-12-03 11:54:06 följande:
    sicka: jobbar du på jysk? fick det intrycket av ditt inlägg. Inget illa menat men jysk är inte direkt kända för kvalitet men jag hoppas innerligt att dessa möbler är så bra som du säger!
  • MajaLarsson

jo, jag fastnade för dessa möbler pga att de är i just massiv ek och att dom va rätt dyra innan erbjudandet kom...
    Jag resonerar som så att med tanke på att dom är rätt dyra (i jyskpengar mätt ) så borde dom ju hålla någorlunda kvalitet!

Tyvärr har jag ingen bra erfarenhet från jysk i min stad, det är den sämsta affären i hela kommunen tror jag! Kanske åker till grannkommunen istället om jag bestämmer mig för att handla.

Vilken av möblerna tycker du passar bäst i en hall? Såg att det fanns en byrå med sex lådor oxå, den var snygg!

• Sicka1982

Skänken passar oxå tycker jag men en byrå är ju alltid snyggare i en hall. FAKTISKT så är vissa Jysk butiker bättre än andra, vi får ofta höra att vi är bättre än den som ligger närmast oss. =)

MajaLarsson skrev 2008-12-03 12:09:02 följande:
    jo, jag fastnade för dessa möbler pga att de är i just massiv ek och att dom va rätt dyra innan erbjudandet kom... Jag resonerar som så att med tanke på att dom är rätt dyra (i jyskpengar mätt ) så borde dom ju hålla någorlunda kvalitet! Tyvärr har jag ingen bra erfarenhet från jysk i min stad, det är den sämsta affären i hela kommunen tror jag! Kanske åker till grannkommunen istället om jag bestämmer mig för att handla. Vilken av möblerna tycker du passar bäst i en hall? Såg att det fanns en byrå med sex lådor oxå, den var snygg!
  • MajaLarsson

ja, det får nog bli en byrå tror jag!

www.jysk.se/4/324/3655947/a/catalog

Den ska stå under en trappa, denna byrå (pekar på länken) är lite lägre men längre än den i ts. Tror den blir snyggare va?

• Lincon

Jag köper hellre möbler på IKEA än JYSK faktiskt om det ska vara billigt. Har dåliga erfarenheter av JYSK + att de ofta ser väldigt billiga ut i verkligheten.

• MajaLarsson

lincon: var på ikea i måndags men hittade inte en enda möbel till hallen som jag kunde tänka mig...vill ha massiv ek oxå vilket inte är så vanligt på billighetskedjorna. tyvärr.

visst kan jag säkert hitta nåt på em eller mio men jag har inte råd och vill inte köpa en byrå för flera flera tusen...

• Jalica

Jag har heller ingen bra erfarenhet av Jysk, där jag bor.
    Ingen trevlig personal, rörigt men framför allt trasiga utställningsmöbler i butiken...
    Men min man hittade en kontorstol där för några veckor sedan som vi tänkte ge till vår son i julklapp, hoppas den är okej

Ang Liva byrån så ser den ju ganska snygg ut iallafall och man sliter ju inte så mycket på den som man tex gör med stolar och bord mm så även om kvaliteten inte är det bästa så håller den nog.

• Ziggystardust

Min mamma har den byrån i sin groventré. Nog funkar den väl men jag är inte imponerad av kvaliten, känns inte direkt gedigen utan rapplig. Men rätt snygg faktiskt.

• MosterMiickan

De erfarenheter jag har av Jysk är då inte bra så jag skulle ju rekommendera att lägga de pengarna på stabila grejer med bättre kvalitet. Visst, det kostar ju lite mer men i längden kommer du/ni förmodligen tjäna på det! Jysk´s möbler har inte särskilt lång livslängd.

• Johanssons

Vi har skänken fast med tre skåp. Supersnygg och jättebra, men ett h*vete att sätta ihop! Har oxå varit skeptisk till Jysk´s möbler, men den här serien är väldigt fin!

• larangirl

vi har hela livas serie i vårt vardags rum,de håller åt busiga barn,det är massivt,vårt matbord väger 50 kilo :0 o vitrinskåpet över 80,så inget jag klarar lyfta själv,matstolarna är riktigt massiva,jag är helnöjd!

ängelholm/ örkeljunga i skåne har verkligen kanon service.men jysk vid väla ska ni akta er för,så otrevliga.

jag tycker och kommer alltid tycka skänkar e snyggast i en hall..om man har en lite större,annars passar en byrå :) vilket valde du?

• humbela giz what ever u call me
    Sicka1982 skrev 2008-12-03 11:56:04 följande:
    Ja jag jobbar på Jysk. Jo, det finns massa skit oxå men man får vad man betalar för säger jag. Liva serien är i massiv ek & är bra kvalitet. Vi säljer jätte mkt av dessa.
    kan oxå rekomendera LIVA serien. Älskar den
    Jag har ett grymt behov att vara OT, tack för den nya OT regeln
  • Flashbulb

nån mer med erfarenheter från jysk? tänkte handla en ny säng där men jag blir fundersam när jag läser era inlägg.

Svar på tråden är dessa möbler OK från jysk tror du?