• Anonym (Worry)

Varför utebliven MENS?

Vill vara anonym då det är känsligt för mig.
    Min fråga är alltså vad kan det finnas för orsaker till utebliven mens? Vågar inte testa. Blir det negativt vet jag inte vad jag ska göra. Är så rädd.

Skulle haft mens för en månad sedan. Testa då men negativt. Tror jag testade för tidigt för övrigt...

Någon som har erfarenhet av apotekets test preg?

• Svar på tråden Varför utebliven MENS?
  • livet leker

vad är du rädd för? Att det ska vara negativt? Apotekets preg funkar jättebra, alla som finns på marknaden är nog bra.

• jessamy

Men försöker du bli gravid?
    Det kanske är bäst att testa igen och annars kontakta BM om det är negativt?

• Anonym (Worry)

Rädd för att det ska vara negativt då det antagligen är fel på mig. Rädd att vi inte kan bli gravida. Är rädd för mycket. Testade för tidigt med det och inte med morgonurin

• Anonym (Worry)

puff

• jayne doe

Om det blir negativt igen är du med största trolighet inte gravid.

Det finns en mängd skäl till att mensen uteblir, det är omöjligt för oss att gissa.

Men om det skulle vara så att mensen uteblir pga något "fel" hos dig så ju tidigare du får veta desto bättre.
    Det är enklare att veta, tro en som precis fått diagnos. Jag mådde mycket sämre innan jag visste vad det var.

Och har man fått veta kan man få hjälp.

Jag tycker att du ska testa.
    Lycka till.

• Anonym (123)

Inte för att skrämma dig men man kan få hormonrubbningar om man har en hjärntumör.

Men i ditt fall så gissar jag på att du är gravid.

• jayne doe

Av alla saker som kan orsaka utebliven mens så är hjärntumör inte en av de vanligaste, så man ska nog inte börja med att oroa sig för det.

• Anonym (Worry)

jag menade inte att ni skulle gissa vad det är med mig utan allmänt vad det kan vara annars...
    tack för era svar. ska samla mod till mig och testa snart. men det är jobbigt. känns inte alls som om jag är gravid. är det vanligt? det enda är att min mage har växt lite

• jayne doe

Många känner faktiskt inte alls av sin graviditet i början. För de flesta är utebliven mens första symptomet.

Kollar man runt lite i symptom-trådarna så säger många att den månaden de faktiskt blev gravida var den månaden de inte kände ett dugg.

Har man gått så långt över bim som du har gjort så behöver man inte testa med morgonurin, så testa när du känner för det.

Det värsta som kan hända är att du får ett minus, och då får du beställa tids hos din bm. Det är faktiskt inte så skrämmande.

• Anonym (Worry)

Tack för din stöttning. Nej jag menade att jag testade för tidigt och då inte ens med urin som varit i blåsan i en timme...

Jag hoppas verkligen att det blir positivt. Det behöver vi nu... Ingen som vet fler anledning till varför den är borta?

Svar på tråden Varför utebliven MENS?