• Anonym (Worry)

Varför utebliven MENS?

Vill vara anonym då det är känsligt för mig.
    Min fråga är alltså vad kan det finnas för orsaker till utebliven mens? Vågar inte testa. Blir det negativt vet jag inte vad jag ska göra. Är så rädd.

Skulle haft mens för en månad sedan. Testa då men negativt. Tror jag testade för tidigt för övrigt...

Någon som har erfarenhet av apotekets test preg?

• Svar på tråden Varför utebliven MENS?
  • Anonym (Worry)

Jag menar för att jag inte har mens,

• livet leker

du är säkert gravid!! Testa dig istället för att spekulera.

• Anonym (Worry)

Jag ska det. Jag skrev inte här för att spekulera utan för att veta anledningar till utebliven mens i allmänhet också

• Catbride

Jag mådde skitbra i början av min graviditet - och skulle nog inte trott att jag var gravid om det inte var för att mensen inte kom.
    Så man behöver inte alls få en massa symtom så fort man blir gravid. Jag mådde inte illa, fick inte större mage, var inte trött, blev inte konstig i humöret eller nåt!

Andra orsaker till att man inte får mens: ja.... är du kraftigt underviktig? Då kan mensen försvinna. Eller väldigt stressad? Då kan kroppen också gå på sparlåga. Hjärntumör som nån nämde behöver du nog inte oroa dig för, det är nog sjukt ovanligt.

Ta å pallra dig iväg å köp ett test nu - finns ju på närmaste mack - åsså skriver du hur det gick här sen!!

Ta tjuren vid hornen!!

• Anonym (Worry)

Tack det lugnade mig lite. Ja, ska snart testa. Lovar ^^

• Anonym (Worry)

Hej!
    Har inte testat in. Förlåt. Tror jag väntar några veckor eftersom man hört om folk som har fått väldigt väldigt sent. Att mensen bara jävlats. Är jättesvullen idag. Knäppte precis upp mina byxor.

• Anonym

Men, du väntar alltså fortfarande på mensen?

Varför skulle det vara fel på dig? Ligger inte en graviditet lite närmre till hands?

• Anonym

men hallå ta ett test bara? om du inte ens har råd med ett gravtest hur ska du ha råd med ett barn?

• Anonym (123)

Jag tycker att det verkar som att du förtränger tanken på att du möjligtvis faktiskt ÄR gravid.

Varför vet bara du??

Ta ett gravtest vet ja så får du detta ur världen. Om du är gravid så borde du gå/gått in i 3:e månaden i dagarna..

Svar på tråden Varför utebliven MENS?