men de där att man blir stoppad på vägen av dom de har hänt min mor också...vi körde o vid varje kamera så bromsa hon in lite fast hon körde lagligt , de blev reflexmässingt .... o tydligen var det en civilsnut bakom...som ringde en kollega för lite längre fram står en polisbil och vinkar in henne...och säger de de gick lite ryckigt din körning, det var en som rapportera de och hon får blåsa o de vissar inget, o han släpte henne inget mer med de.Inget ovanligt.där gjorde dom helt rätt.
(ända bilen som var på vägen var bilen bakom som tydligen var en civilbil)
de kunde ju ha varit en påverkad person.¨
Anonym (vissa) skrev 2008-12-03 16:47:22 följande:
När jag och min man va påväg till sthlm så kommer det upp en snutbil bakom oss, ligger nära en bra stund tills de kör upp breve oss och tok stirrar på oss.Gubben tycker det är obehagligt att de gör så så han bromsar in lite så de kan köra om oss. De slänger på blålysena direkt och vi åker in i en
ficka.De börjar tjaffsa om att jaa det blev en liten hård inbromsning där, ja såklart min man blev ju stressad och hård inbromsning va det inte.Han fick blåsa och det visade inget, då plötsligt börjar den unga snutgrabben tjaffsa om att han vill kolla gubbens ögon. Och så tycker han att pupilerna är ovanligt små.. ööhh ja det är mitt på dan och stark sol.Den äldre snuten tyckte det va onödigt pga solen och ville åka vidare men den unga bara fortsatte och ville kolla i bilen och prata. Det slutar med att de tar med gubben till snutstationen där de tar ner han i deras kalla källare och tvingar av honom kläder för att leta efter stickhål på armar och förhöra han.Sen blir det till sjukan och ta en massa blodprov.Ibland är dom väldigt onödiga och vissa vill bara tjaffsa och visa sig högre än en vanlig person.