Polis övergrepp
Hey.
Jag har varit med om en liknande grej men jag blev ganska bra behandlad.
Var påväg hem efter en hockeymatch. Jag hade varit på den tillsammans med min flickvän.
Jag hade jobbat på morgonen från kl 6 och jag började 6 dagen efter (gick upp kl 04:45). På vägen ner i trappen från tunnelbanan mot bussarna skyndar en man förbi mig och tittar konstigt på mig. Han liksom lutar sig framför mig och tittar mig i ansiktet. Plötsligt trycker han upp en polisbricka i ansiktet på mig. Efter ett tag dyker det upp ett antal civilklädda poliser. Minns inte riktigt men de var 4 - 5 personer. De trycker in mig i en hiss för att "det är mindre folk som ser". I hissen blir jag förhörd. Det tar ganska lång tid och det pratas om att jag är röd i ögonen och de tror därför att jag tagit droger... jag var astrött av förklarliga skäl. Klockan var kanske 23 på kvällen. Jag var torr i munnen också vilket betydde att jag hade knarkat. (jag var täppt i näsan pga förkylning). Jag fick visa vad jag hade i fickorna. Diskutera vissa saker om och om igen (de kollade väl om jag var påverkad). När jag blev upprörd för att de ställde samma frågor hela tiden så blev de irriterade på mig för att jag blev irriterad. Efter ett tag så ska de gå och se "vad vi ska göra med dig". Jag svarade att de förstås skulle låta mig åka hem och sova eftersom att jag skulle upp och jobba tidigt och efter mycket om och men fick jag åka hem med en senare buss. Jag kom hem en timme senare än vad jag räknat med och fick vara astrött på jobbet. Hade de tagit med mig så hade jag antagligen inte kunnat komma till jobbet. Kul att förklara det på morgonen.
En rolig grej var att de ville lukta på mina fingrar för att se om jag rökt något.
Kan tillägga att jag absolut inte hade tagit några droger eller druckigt någon alkohol. Sure, de gör sitt jobb men att lägga så pass lång tid, 4 - 5 poliser... på lilla mig. Det kändes lite mycket. Trots det har jag fullt förtroende för polisen.