• Anonym (xxxx)

Polis övergrepp

Min sambo och svåger blev stoppade av polisen när de tog en svarttaxi. När dom blev stoppade sa både min sambo och chauffören att dom var kompisar och bara fick skjuts in till stan.
    Poliserna blev purkna och min sambo och svåger fick kliva ur bilen och blev satta i varsin piketbuss och körda åt varsitt håll. Min sambo släppte dom av långt ute på Djurgården. I bussen blev han upprepade gånger hotad av den som hade högst befäl. Min sambo tog inte det hela på så stort allvar utan var på gott humör och det gjorde befälet på riktigt dåligt humör. Så han fick höra upprepade gånger att han skulle passa sig för annars skulle han råka illa ut och så vidare.
    Men han hoppade in i en taxi ute på Djurgården och var tillbaks inne i stan innan poliserna. Dom fick syn på varandra inne i stan igen

• Anonym (xxxx)

Min sambo får väl skylla sig själv....när han blev ombedd att kliva ur taxin så skulle han ta 10 steg bakåt. Han tog bara 9 och det var då befälet blev sur....Maktmissbruk...?
    Sen tror jag befälet blev lite irriterad att han bara nådde min sambo till naveln ungefär.

• Anonym (xxxx)

Min sambo och många av hans vänner var kriminella i sena tonåren och i början av de 20. Alla är en bra bit över 30 idag, gifta med barn, egna firmor osv. Ändå kan polisen inte låta dom vara ifred. I flera fall handlar det om rena trakasserier. En kille brukar ha en polisbil väntandes utanför sitt hus varje dag. Dom tar in honom på pissprov ca varannan dag bara för att jäklas så han kommer försent till jobbet. Dom har satt det i system. Han skulle på semester och höll på att missa planet för han blev stoppad på väg till flygplatsen. Han blev stoppad på väg hem från flygplatsen oxå. Han tar inte ens droger. Festade en del för ca 8 år sen.
    Men det finns poliser som tar det här personligt och som stör sig på att det går bra för vissa. Poliser är inte så ärliga som folk vill tro. Vet flera gånger när polisen stoppat bekanta och plockat av dom pengar och stoppat dom i fickan med ett spydigt tack så mycket. Killarna vet att dom har ett brottsregister och anmäler inte. Ingen skulle tro dom. Folk skulle nog bli förvånade om dom visste hur en del poliser arbetar.

• Anonym (xxxx)

Jo jag skulle kunna skriva en roman om allt jag hört. Intressant läsning skulle det bli i alla fall.

Svar på tråden Polis övergrepp