Inlägg från: romani princess |Visa alla inlägg
  • romani princess

Polis övergrepp

min man blir i tid o otid stoppad av polis då han är ute o kör, o de ska drogtesta. Han håller inte alls på med sånt men han är utlänning o kör en fin bil...

• romani princess
    Anonym (xxxx) skrev 2008-12-19 22:18:22 följande:
    Min sambo och svåger blev stoppade av polisen när de tog en svarttaxi. När dom blev stoppade sa både min sambo och chauffören att dom var kompisar och bara fick skjuts in till stan. Poliserna blev purkna och min sambo och svåger fick kliva ur bilen och blev satta i varsin piketbuss och körda åt varsitt håll. Min sambo släppte dom av långt ute på Djurgården. I bussen blev han upprepade gånger hotad av den som hade högst befäl. Min sambo tog inte det hela på så stort allvar utan var på gott humör och det gjorde befälet på riktigt dåligt humör. Så han fick höra upprepade gånger att han skulle passa sig för annars skulle han råka illa ut och så vidare. Men han hoppade in i en taxi ute på Djurgården och var tillbaks inne i stan innan poliserna. Dom fick syn på varandra inne i stan igen
    HAHAHAHAHA

Det där med svarttaxi har jag en hel del erfarenhet av, jag förstår inte att plisen ens orkar spana för det är ju extremt svårt att få det hela att gå till nåt åtal.
  • romani princess
    Anonym (Realist) skrev 2008-12-21 12:39:37 följande:
    Romani Princess:Inte för att jag förstår vad det har för betydelse men mitt yrke är inget jag diskuterar på FL (eller någon annan stans heller för den delen). Det jag däremot kan säga är att jag lärt mig att saker/situationer ofta har minst 2 versioner... Helt omöjligt att kunna göra en bedömning om man bara har en version (även om den versionen kommer från ens barn/sambo osv).
    jag tycker det har betydelse för dina åsikter och kunskaper, speciellt då du nu hänvisar till ditt yrke som källan för ditt vetande
  • romani princess
    Anonym (Realist) skrev 2008-12-22 09:09:13 följande:
    Romani princess: Som jag skrev tidigare så är det omöjligt för mig att veta hurvida det varit ett polisövergrepp eller ej då jag inte varit på plats utan bara hört en version av händelsen.Jag hänvisar till mitt yrke pga att det i många fall liknar polisens arbete på den punkten att man måste ha varit där för att veta vad som hänt!Exempel: Jag har varit på plats i t ex en lägenhet och det utspelar sig ngt form av händelse där. Senare blir det utredning och en form av förhandling och jag som sett händelsen med egna ögon har då hört mååånga ggr hur folk antingen ljuger rakt av eller åtminstone skriver om historien till deras fördel.Jag hänvisar inte till mitt yrke som källan för mitt ev vetande av TS händelse utan påpekar att det faktiskt är så att man oftast inte kan uttala sig om vad som är sant eller ej då man inte varit på platsen. Ngt som en del i Fl verkar tro.. Man hör en version av en händelse och sen uttalar man sig att det är fruktansvärt att grissnutarna gjorde så.. I verkligheten kanske det var en grissnut men det kan lika väl ha varit en "gris-medborgare".. Förstår du hur jag menar?Ang det du skrev om att din man blev stoppad ofta så arbetar min bästa kompis som sjuksköterska inom hemvården vilket gör att hon åker i sin privata bil mellan lägenheter hela nätterna. Hon är en av de sista att köra en saab 900 och hon blir stoppad minst 2 ggr/v. Kan tillägga att hon är svensk och jätteblond...Min kompis som e polis säger att det är att saab 900 är så lätta att stjäla så man kontrollerar gärna den typen av bilar.. Även bmw är ofta inblandade i brott och det är därför man ofta kontrollerar den typen av bilmärke.. Ofta finns det en förklaring till saker o ting...Min polare har skitstora silikonbröst så kanske stoppar de henne för att de är perversa och vill se ett par schyssta rattar mitt i natten men jag går inte helt på den teorin utan hoppas att det är pga bilmärket Kan iaf säga att jag delvis arbetar med missbruk (finns många yrken som arbetar inom detta ämne) och det anonym (makt) skrev ang att han blev medtagen för att hans ögon flackade så är det så att när man gör "penn-testet" (inte bara poliser som gör det) så är det vissa typer av droger där ögonen flackar. DET i sig är en anledning att man inte kan utesluta narkotikaintag så i det fallet gjorde de helt rätt.
    ja här kollar de visst då bmw o mercedes..plus att de stoppar alla zigenare som kör omkring i skrotbilar också..de kollar reg.nr o ser de att det är en utlänning så stoppar de.
  • romani princess
    Soulie skrev 2008-12-22 13:24:30 följande:
    romani princess skrev 2008-12-22 13:21:08 följande: jag är skeptisk till det där, kollar du alla dom stoppar och ser att dom exempel inte stoppar något svensk(icke utländskt utseende)? hur man nu kan se det då det är så många svenskar av olika utseende här (:
    som jag skrev, de kollar vem bilen står på genom reg.numret

vi blir stoppade vilken bil vi än har, oavsett om det är ny bmw eller merca, gammal opel, hyfsat fräsch VW, eller Ford Transit
  • romani princess

fast det är väldigt stor skillnad i vilken situation man träffar på dem. När jag träffar dem på jobbet är de nästan alltid hur himla bra som helst, och min förväntning är ju dne också, vi är ju på "the same side" s a s. Jag tycker inte de är jävliga för de stoppar min man mycket då han är ute o kör, oftast är de ändå schyssta mot han för han har ju inte gjort nåt, men det är lite irriterande att vara med om det OFTA, medan andra aldrig verkar bli drabbade av detta.

O sen så blir man ju visst rädd ibland, har själv varit med om att polisen stormat in här o gjort husrannsakan pga en falsk anmälan, jag vet inte alls vad jag sa till dem då, inte var det rationellt iaf.

• romani princess
    Sniglar och Krut skrev 2008-12-22 20:21:42 följande:
    Men dom förväntade sig nog inte att du skulle duka fram bullar och sätta på kaffepannan då heller. Det är ju liksom okej att man blir rädd och att reaktionen är att man blir arg.
    hehe..jo..dessutom låg jag o sov o de bulta på dörren jättehårt, de ringde inte ens på som vanligt..sen var de civila o jag trodde de var några albaner som var ute efter min karl då jag såg dem genom fönstret så jag våga inte öppna, o så låser de bara upp dörren o stövlar in ..liiite chockad (lååång historia varför albanerna skulle bråka me  oss, men det hade med den falska anmälan att göra iaf..står i min blogg allt, orkar inte dra upp det här)

Fast de var schyssta då de var här, hade med en kvinna som prata med mig i lugn o ro medan de andra kolla om mannen va hemma..fast jag svara helt psykstört på frågorna, kom ut saker som var osanna..var kortslutning typ
Svar på tråden Polis övergrepp