• HelenaMaria

Polis övergrepp

Inte skulle jag vilja bli stoppad på allmän plats och ombedd att följa med till polisstationen. Det är faktiskt Gestapo-fasoner tycker jag. Det är skillnad om man kör bil eller MC och ser "konstig" ut, men om man går omkring ska man F-n i mig få se ut hur man vill. Polisen ska skita i om jag har röda ögon eller dreadlocks, det är inte deras bekymmer!

• HelenaMaria

Jag hade blivit bra kränkt om en polis hade tvingat mig att visa upp innehållet i en MCDonaldspåse eller bett mig att öppna pizzakartongen. Någon måtta får det väl vara?

Lite OT kanske: Visst, bra att de fokuserar så starkt på narkotikan, men de kan väl ändå satsa krutet på de "riktiga" skurkarna bakom allt istället för att tvinga heroinmissbrukaren Hasse att pissa i en mugg??

• HelenaMaria

Jag har aldrig haft något problem med polisen och de få jag träffat har varit trevliga. Dock har jag fått för mig att en del poliser ogillar eller misstror personer med "alternativa" utseenden, t.ex. dreadlocks, uttalad vänster-stil etc. Dessa alternativa personer kan ju dessutom vara "knarkare" och därför ska de testas oftare än andra och får följa med till polisstationen. Polisen brukar sällan hänga efter Johan Johansson som ser så duktig och välkammad ut, eller hur, för han kan väl inte vara en sådan där otäck haschrökare?

Svar på tråden Polis övergrepp