• logg81

Polis övergrepp

Jag har inte mycket över för polisen. I mina ögon är de hottentottar som inte vet vad de pysslar med.
    Ringde ner till polisstationen för några år sedan och frågade hur de såg på lagen om hästar innanför stadsgränsen. Hur långt in i stan man fick ta in häst... Jag pratade med säkert 10 st poliser och INGEN kunde svara på min fråga. Dåligt!
    Jag stoppade ett knivslagsmål när jag var 17-18 år en nyårsnatt. Polisen körde bakom nattbussen hem och satt kvar som 2 st idoter och stirrade när killarna som tjafsade tumlade ur bussen. Jag gick fram och slet undan killen som slet upp kniven.... Mitt i pågående slagsmål. men poliserna var väl glada över att någon annan tog tag i saken så de slapp ge sig ut i snödrivorna.
    För ett tag sedan var min mamma ute och gick med hundarna och såg några killar som fjuttade eld på skolan här. Mamma pekade ut vilka det var på platsen men polisen hånflinade bara åt henne och sa att sånt hade de minsann inte lust med nu... Hallå??? När ska man ta vittnesmål om inte så snabbt som möjligt?

Det finns säkert bra poliser. Jag tvivlar inte en sekund på det! Men otroligt märkligt att rikspuckona hamnat i min stad!

TS. Gör en anmälan om kränkning. Om det inte finns någon misstanke om påverkan tror jag inte att de kan haffa folk hur som helst. Åtminstonde ska ni kräva en ursäkt från dom. Man sliter inte ur folk hur som helst ur bilar bara för att de sitter och väntar....

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
Svar på tråden Polis övergrepp