• Anonym (makt?)

Polis övergrepp

Detsamma har hänt mig, blev stoppad och fick blåsa och sedan följa med på urin och blodprov pga att jag flakade med blicken när en snut höll en penna framför mitt ansikte och jag skulle följa efter med blicken.. Helt sjukt..
    Proverna visade ingenting..

JAg blir så jävla trött på polisernas överlägsna attityd.. Maktmissbrukare.
    Och förmodligen så har dom varit väldigt nedtryckta/mobbade när dom var yngre..
    Gäller väl inte alla men här är det ett antal nya poliser som gått i skolan samtidigt som en annan och varit mobbade..

• Anonym (makt?)

Tror dom flesta flackar med blicken när man får föra ögonen så långt till höger respektive vänster och håla kvar i ca 1 minut med 3 galna poliser som står runt en..

så nästa gång du åker bil och du lyckas att inte flacka med blicken så klarar du dej nog..

Soulie skrev 2008-12-22 08:12:29 följande:
    Anonym (makt?) skrev 2008-12-21 20:58:38 följande:
    ehm ja flackar du med blicken då du ska följa en penna så är det väl inte så konstigt att dom dubbelkollar?tror även jag att det ej var övergrepp av polisen på ts man, tror det var rutin
  • Anonym (makt?)

Det är just det där med en ursäkt som jag saknar och deras beteende,. står och anklagar en för att vara missbrukare, blir medtagen för blodprov, blir ifråntagen bilnykeln, "utskämd" i ens bostadsområde, varför? jo för att blicken flackade vid penntricket!!!! och inte hade jag några droger i kroppen och blicken flackade inte när jag kom hem..

Sen fick jag stå ganska länge ute i klädd en tunika och strumpbyxor och det var minus grader så jag frös ganska rejält och då säger en brud snut att jag man klär sig ju efter vad man är!

Tycker inte riktigt att polisen är som dom borde..

Sen det här att man blir trakaserad fast folk har lämnat sina gamla liv vet jag att det stämmer till max. Dom jävlas med folk i den här stan också. Vet ju dock inte om dom avstätter en bil för bevakning men ser dom personer med ett kriminellt förflutet så tar polisen med dom 9 ggr av 10.

• Anonym (makt?)

Varför förfina allt som skrivs här??
    Det är INTE ok att en mamma ska gå bort från sin barnvagn utan att förklara varför! Det är inte okej att vara tvungen att visa upp innehållet i en mcdonalds påse!

• Anonym (makt?)

klart att det finns bra poliser men väldigt många är väldigt odrägliga och utövar gärna sin position :)

• Anonym (makt?)

Men allvarligt ett missförstånd???
    TYcker ni får ge er.. Självklart finns det bra poliser, jag har träffat på många trevliga men också ett antal odrägliga poliser..

Jag vet om mycket av polisens övervåld och otrevliga sätt dom har.
    Men det kanske du också vet??

Anonym (Realist) skrev 2008-12-23 08:14:04 följande:

Ok.. Vad konstigt! Nu kanske du bor i dessa områden men piketen finns ju bara i malmö/gbg/sthlm även om de kan åka ut i andra delar oxå.. Har lite koll på det där o mig veteligen så håller inte piketen på med "småtjafs" utan lite större saker såvida de inte kör rätt in i ngt..Många tror att de blir utsatta för piketen då det kommer en polisbuss med flera st poliser i men det är ändå oftast inte någon piket. Men det kan ju ha varit dem i ditt fall då om de nu sa att de var från piketen!De sa ju till dig att det var någon form av missförstånd o i det begreppet kan ju vara att det faktiskt har funnits skäl att kolla upp dig men att det sen visade sig att det var fel person att kontrollera. Tycker självklart att du borde fått en förklaring mer än att det var ett missförstånd men fick du inte det så behöver det ju inte betyda att de bara jävlades..Hade du varit en lokal bråkstake så hade jag oxå kunnat tro att de bara vill jävlas när de kollade dig men inte annars..Har fortfarande svårt o tro att poliser bara rent slentrianmässigt springer efter småbarnsföräldrar för o jävlas.. Isf borde ju lekplatser vara rent godiset för poliser att springa in i o det har varken jag eller andra jag känner råkat ut för
Svar på tråden Polis övergrepp