• Soulie

Polis övergrepp

Anonym (makt?) skrev 2008-12-21 20:58:38 följande:

Detsamma har hänt mig, blev stoppad och fick blåsa och sedan följa med på urin och blodprov pga att jag flakade med blicken när en snut höll en penna framför mitt ansikte och jag skulle följa efter med blicken.. Helt sjukt.. Proverna visade ingenting.. JAg blir så jävla trött på polisernas överlägsna attityd.. Maktmissbrukare. Och förmodligen så har dom varit väldigt nedtryckta/mobbade när dom var yngre.. Gäller väl inte alla men här är det ett antal nya poliser som gått i skolan samtidigt som en annan och varit mobbade..
    ehm ja flackar du med blicken då du ska följa en penna så är det väl inte så konstigt att dom dubbelkollar?

tror även jag att det ej var övergrepp av polisen på ts man, tror det var rutin
  • Soulie

Anonym (makt?) skrev 2008-12-22 10:00:27 följande:

Tror dom flesta flackar med blicken när man får föra ögonen så långt till höger respektive vänster och håla kvar i ca 1 minut med 3 galna poliser som står runt en.. så nästa gång du åker bil och du lyckas att inte flacka med blicken så klarar du dej nog..
    citerar en annan här som jag håller med: det anonym (makt) skrev ang att han blev medtagen för att hans ögon flackade så är det så att när man gör "penn-testet" (inte bara poliser som gör det) så är det vissa typer av droger där ögonen flackar. DET i sig är en anledning att man inte kan utesluta narkotikaintag så i det fallet gjorde de helt rätt.

har gjort det testat själv, vet inte om jag flackade eller inet men dom sa inget efter det iaf (:
  • Soulie

Anonym (xxxx) skrev 2008-12-22 10:46:28 följande:

Min sambo och många av hans vänner var kriminella i sena tonåren och i början av de 20. Alla är en bra bit över 30 idag, gifta med barn, egna firmor osv. Ändå kan polisen inte låta dom vara ifred. I flera fall handlar det om rena trakasserier. En kille brukar ha en polisbil väntandes utanför sitt hus varje dag. Dom tar in honom på pissprov ca varannan dag bara för att jäklas så han kommer försent till jobbet. Dom har satt det i system. Han skulle på semester och höll på att missa planet för han blev stoppad på väg till flygplatsen. Han blev stoppad på väg hem från flygplatsen oxå. Han tar inte ens droger. Festade en del för ca 8 år sen. Men det finns poliser som tar det här personligt och som stör sig på att det går bra för vissa. Poliser är inte så ärliga som folk vill tro. Vet flera gånger när polisen stoppat bekanta och plockat av dom pengar och stoppat dom i fickan med ett spydigt tack så mycket. Killarna vet att dom har ett brottsregister och anmäler inte. Ingen skulle tro dom. Folk skulle nog bli förvånade om dom visste hur en del poliser arbetar.
    låter lite som en roman men är det såhär så ska dom helt klart anmäla
  • Soulie

Anonym (jobbigt) skrev 2008-12-22 11:49:45 följande:

Anonym skrev 2008-12-22 11:42:00 följande:
    va en artikel serie tidigare iår i ngn av de störe tidningarna med tillhörande tv klipp..det några svartklädda ungdomar i alternativa frisyer...varav en hade blivit tillsagd att pissa i mugg där de var, i parken alltså. De hade suttit där på en bänk när två poliser kom fram och tyckte hon hade röda ögon och sa til henne att anledningen att de gick fram va deras klädsel.
    sa dom att det var pga deras klädsel? aldrig hört, men ser gärna artikeln om möjligt? (:
  • Soulie

Anonym (jobbigt) skrev 2008-12-22 12:18:18 följande:

Soulie skrev 2008-12-22 12:07:02 följande:
    hittar den tyvärr inte och minns inte vilen av de två det va i expressen elelr aftonbladet...och de verkar inte ha ngn sök funktion till det heller. men det gäller väl bara att det finns rötägg inom polisen oxå..men tycker att polisen borde ha som rutiner att även be om ursäkt när det visar sig att de haft fel...först anklaga och vara brysk om diverse och ta piss och blodprov..hålla folk flera timmar och sen släppa utan ursäkt.
    visst finns det rötägg överallt, ja man tycker ju att ett "ursäkta besväret" vore ganska lätt att få ut iaf (:

känner mig liet ensam här bland alla anonyma
  • Soulie

romani princess skrev 2008-12-22 13:21:08 följande:

ja här kollar de visst då bmw o mercedes..plus att de stoppar alla zigenare som kör omkring i skrotbilar också..de kollar reg.nr o ser de att det är en utlänning så stoppar de.
    jag är skeptisk till det där, kollar du alla dom stoppar och ser att dom exempel inte stoppar något svensk(icke utländskt utseende)? hur man nu kan se det då det är så många svenskar av olika utseende här (:
  • Soulie

Ilonasmamma skrev 2008-12-22 13:34:59 följande:

Soulie skrev 2008-12-22 13:24:30 följande:
    nja bmw stopar de väldigt ofta samt bilar som är skrotiga...tror fakstisk sambon blev stoppade oftare i sin gammla dock rätt fina skruttiga bmw och saab än vi har blivit i den nya´saaben årsmodell -00- sen åkte vi kke mer bil förut när vi va yngre..hämta polare mitt i nättern ut o bara glida runt...i en skruttig bil med steron på högsta volym. sen om de kollar reg nr innan eller stoppar bilarna för att de är utlännigar vet jag inte..jag blir själv stoppad i skrutt bil då vi hade det och jag är svenks.
    hm okej, vill bara veta vart ni får statistiken ifrån.. någon? (:
  • Soulie

Ilonasmamma skrev 2008-12-22 13:52:48 följande:

Soulie skrev 2008-12-22 13:37:05 följande:
    bara det att jag har blivit stoppad flera ggr i våra gammla bmw och andra gammla bilar och aldrig blivit stoppad i nån av våra nyare bilar..trots att jag åker mer bil nu och haft de i 1 respektive 3 år
    var ju inte direkt statistik som var givande direkt /: har blivit stoppad med båda bilarna jag har haft och jag har varken en gammal skruttsaab eller bmw (:
  • Soulie

Anonym (FFL) skrev 2008-12-22 14:28:57 följande:

jag blir stoppad när ja går ett par ggr i månaden, till o me när ja gått med vagn o son. har street/skate stil
    alla har väl blivit stoppade någongång säkert oavsett stil så (:
  • Soulie

Anonym (FFL) skrev 2008-12-22 15:09:37 följande:

är väl beroende på hur och varför man stoppas, vilken tid o var man e som gör de ok?
    nja varför stoppades du och vad gjorde dom?
  • Soulie

Anonym (FFL) skrev 2008-12-22 15:19:44 följande:

Jag gick en gång med min son i parken, och när ja vägrade släppa vagnen kallade dom på piken fick ingen förklaring till varför jag skulle släppa vagnen och gå bort från den av dom . Däremot när piken kom så va de me en gubbe som va lugn o trevlig. Va ett missförstånd av nått slag. Har blivit stoppad när jag gått från jobb , när jag handlat på MCd och varit på väg hem då fick ja visa upp inehållet i påsen hehe. Däremot har jag blivit stoppad med bil som var stulen i yngre dagar och kom undan med en varning för trasig lampa Levde jävel förr
    ja se där , du lyckades vrida ett missförstånd till att dom bara hade stoppat dig hip som happ ;D
    troligtvis hade väl någon stulat något i barnvagnen och så hittade dom dig o måste kolla (:
  • Soulie

Anonym (FFL) skrev 2008-12-22 15:28:12 följande:

Jag gjorde vadå? Och om de så va en kille med likadan vagn och exakt till utseende som jag så ska dom inte bara be en släppa vagnen o gå bort. utan att förklara varför.
    tror inte dom säger någonstans varför sådär faktiskt, utan dom försöker väl "stoppa brottet" sedan fråga varför om det har varit ett brott. lr? (:
  • Soulie

kan dock tillägga att jag har nog aldrig träffat en otrevlig polis även fast jag har åkt fast för t.ex fortkörning osv.

• Soulie

Anonym (Realist) skrev 2008-12-23 08:14:04 följande:

Ok.. Vad konstigt! Nu kanske du bor i dessa områden men piketen finns ju bara i malmö/gbg/sthlm även om de kan åka ut i andra delar oxå.. Har lite koll på det där o mig veteligen så håller inte piketen på med "småtjafs" utan lite större saker såvida de inte kör rätt in i ngt.. Många tror att de blir utsatta för piketen då det kommer en polisbuss med flera st poliser i men det är ändå oftast inte någon piket. Men det kan ju ha varit dem i ditt fall då om de nu sa att de var från piketen! De sa ju till dig att det var någon form av missförstånd o i det begreppet kan ju vara att det faktiskt har funnits skäl att kolla upp dig men att det sen visade sig att det var fel person att kontrollera. Tycker självklart att du borde fått en förklaring mer än att det var ett missförstånd men fick du inte det så behöver det ju inte betyda att de bara jävlades.. Hade du varit en lokal bråkstake så hade jag oxå kunnat tro att de bara vill jävlas när de kollade dig men inte annars.. Har fortfarande svårt o tro att poliser bara rent slentrianmässigt springer efter småbarnsföräldrar för o jävlas.. Isf borde ju lekplatser vara rent godiset för poliser att springa in i o det har varken jag eller andra jag känner råkat ut för
    kunde inte hålla med mera (:
  • Soulie

Anonym (FFL) skrev 2008-12-23 08:49:49 följande:

Svar på #175för att jag inte vill förknippas med vad jag gjort så klart
    tycker personligen att man borde stå för det man gjort och bättrat sig, för som det låter har du ju bättrat dig? (:
  • Soulie

Anonym (FFL) skrev 2008-12-23 11:18:51 följande:

står för de gör jag i verkliga livet, inte på fördömande fl
    ah det är sant iofs, moraltantpaniken som finns på fl, undrar hur många som lever som dom "lär" (;
  • Soulie

Anonym (FFL) skrev 2008-12-23 11:26:50 följande:

Och nej, jag är inte "känd" kriminell.
    trodde inte du var det heller, men alla har väl en historia om något ((:
  • Soulie

Anonym (FFL) skrev 2008-12-26 09:28:11 följande:

du är pinsamt rolig att läsa inlägg från. Sniglar och Krut skrev 2008-12-25 12:08:11 följande:
    började ju som tycka att du var en vettig person med vettigt tyckande och så gör skriver du såhär barnsligt o sjunker igen /: tycker helt klart det sniglar och krut är vettigt och ingen omöjlighet att det är så.

försök hålla konversationerna på en bra nivå nu alla (:
  • Soulie

Anonym (FFL) skrev 2008-12-26 11:02:50 följande:

Aha, så det är vettigt att gång på gång påstå att man ljuger och förlöjliga ? Fl i ett nötskal Hade varit skoj o se er hålla på likadant i verkliga livet
    som jag sa förut så höll jag med dig i det du skrev innan, tycker inte jag ser någonstans att sniglar och krut påstår att du ljuger eller förlöjligar utan säger att det är klart det kan hända men så värst vanligt är det väl inte? iaf så jag tolkar den texten.
    hade gärna diskuterat i verkliga livet för jag älskar att höra olika saker och disktuera dom (:
Svar på tråden Polis övergrepp