• Anonym (FFL)

Polis övergrepp

Såg att du inte är partisk så inte lönt att diskutera
    Sniglar och Krut skrev 2008-12-22 22:34:04 följande:

Nej, jag var inte där. Men man behöver inte ha varit på plats för att förstå att dom inte ringer till piketen för att jävlas. Tror du verkligen det på största allvar?
  • Anonym (FFL)

Ingen förklaring mer än ett missförstånd, och att gubben erkännde att piketen va onödig att skicka efter .
    Och det var piken, har råkat ut för dom ofta förr.
    Anonym (Realist) skrev 2008-12-23 07:44:52 följande:

FFL: Fick du en förklaring när det visade sig att det inte va ngt? Det kan ju finnas rätt många skäl till varför du blev stoppad.. Ngt annat brott kan ha hänt där de gått ut med ett signalement som stämmer överens med dig, en barnvagn som liknar din kan ha blivit stulen osv.. Nu är det här andrahandsuppgifter men en kompis syrra blev för några månaders sedan kontrollerad när hon cyklade med sin dotter i barnstolen. Hon fick dock förklaringen att någon ringt 112 då den personen tyckt att hon såg full ut när hon cyklade då hon hade sitt barn där.. så det kan finnas tusentals anledningar till varför du blev stoppad. En parantes oxå är ju att även om jag inte var där så kan jag garantera att piketen inte kom dit för att kontrollera dig!! Piketen är en särskild insatsstyrka inom polisen som nästan uteslutande arbetar med grovt kriminella (typ mc-gäng osv) eller extremt farliga personer.. De håller inte på med "små-brottslingar" och såvida polisen inte fått uppgifter att du bär en AK5:a i barnvagnen så kommer inte piketen dit Möjligtvis att det var en polisbuss då men någon piket var det garanterat inte.. Jag tror de flesta poliser själva har barn och såvida du inte har gjort dig mkt känd i ditt område så har jag svårt o tro att de bara rusar ut i parker o jävlas med småbarnsföräldrar.. Kan ju inte säga att det inte är så men tvivlar starkt...
  • Anonym (FFL)

bortförklaringar till allt har du, är du kanske polis eller politiker

• Anonym (FFL)
    Svar på #175
    för att jag inte vill förknippas med vad jag gjort så klart
  • Anonym (FFL)

står för de gör jag i verkliga livet, inte på fördömande fl

Soulie skrev 2008-12-23 09:02:10 följande:
    Anonym (FFL) skrev 2008-12-23 08:49:49 följande: tycker personligen att man borde stå för det man gjort och bättrat sig, för som det låter har du ju bättrat dig? (:
  • Anonym (FFL)

Och nej, jag är inte "känd" kriminell.

• Anonym (FFL)

Oj oj oj, du skulle bara veta hur poliser kan jävlas med folk Men visst , tro du att dom inte jävlas. Jag vet att dom gör det
    Sniglar och Krut skrev 2008-12-23 11:53:44 följande:

Inte partisk? Du syftar på att jag knullar med en polis. Ja, men han är inte polis i mina ögon, han är min sambo. Att han sen har valt att jaga rånare på betald arbetstid är hans val. Jag skulle aldrig i helvete tänka tanken själv. Och att jag har en polis hemma ger mig kanske en del inblick som många saknar. Bla så vet jag att det du säger är inget annat än rent jävla skitsnack. Piketen skulle ALDRIG komma farandes till en park för att slita i en barnvagn för att JÄVLAS. Tror du det så är det ju synd om dig. Då har du en s vriden bild av verkligheten att det är oroande. Piketen finns på tre platser i landet, att dom bara finns där har sina förklaringar. Att dom inte skickas ut för att JÄVLAS med folk som är ute på barnvagnspromenad tillhör sunt förnuft.
  • Anonym (FFL)

du är pinsamt rolig att läsa inlägg från.
    Sniglar och Krut skrev 2008-12-25 12:08:11 följande:

Du säger två olika saker. Först säger du att dom bara gjorde det för att jävlas. Sen säger du att du fick en förklaring av en trevlig man. Att man kan bli tagen av misstag för att man liknar någon är inte otroligt, men då får man en förklaring och sen är det bra med det. Du säger att det inte fanns nånting sånt, poliserna hoppade på dig och sen ringde dom till piketen för att jävlas. Du har en enorm övertro till din egen person om du tror att piketen åker ut för att jävlas med dig när du går på promenad. Du har fått det hela om bakfoten. Det var inte piketen som var där, det kanske var en buss, vilket folk har en förmåga att kalla för piketen. Piketen är dom med tunga vapen och svarta hjälmar som du har sett på bild i Aftonbladet några gånger. Vilken jävla polis som helst kan inte gå runt och jävlas med folk i parken och sen ringa till piketen och ge order om utryckning för att det går en kille med barnvagn på promenad som man ska jävlas med. Det är lika sannolikt som att jag eller du skulle kunna ringa till piketen och be dom jävlas lite med nån vi ser utanför fönstret. Vakna.
  • Anonym (FFL)

Aha, så det är vettigt att gång på gång påstå att man ljuger och förlöjliga ? Fl i ett nötskal Hade varit skoj o se er hålla på likadant i verkliga livet

Soulie skrev 2008-12-26 11:01:02 följande:
    Anonym (FFL) skrev 2008-12-26 09:28:11 följande: började ju som tycka att du var en vettig person med vettigt tyckande och så gör skriver du såhär barnsligt o sjunker igen /: tycker helt klart det sniglar och krut är vettigt och ingen omöjlighet att det är så. försök hålla konversationerna på en bra nivå nu alla (:
  • Anonym (FFL)

Det ända som är pinsamt är du, du som tror dig veta vad som hänt mig Men visst, jag kan bjuda på att du kan få tro att du vet bäst. Du verkar behöva hävda dig i ditt dryga liv . Precis som många andra stammisar på FL.
    Sniglar och Krut skrev 2008-12-26 15:48:48 följande:

Nånting sånt hade jag faktiskt väntat mig från ditt håll nu. Att fortsätta hävda att piketen kom farandes efter dig i parken börjar väl kanske kännas en aning pinsamt, även ör dig. Piketen. Haha!
  • Anonym (FFL)

För att de bara ville jävlas med en pappa som är ute o går med sin son kommer jag aldrig att tro på..

så är det ju lönt o skriva mer? ne tror inte de

• Anonym (FFL)

Ah, tro du det. Välkomnar dig til verkligheten där kling och klang inte existerar
    Anonym (Realist) skrev 2008-12-26 19:33:35 följande:

Ett tillägg är oxå att hade du haft koll på hur piketen arbetar så hade du oxå förstått hur pinsamt det är att påstå att de åker i parker o småbråkar med föräldrar med barn.. Dom håller på med "de tunga gubbarna" o ger blanda f*n i både dig och mig..
  • Anonym (FFL)

Du skulle bara veta hur det står till utanför datarummet ditt
    Sniglar och Krut skrev 2008-12-26 20:52:24 följande:

Precis. I verkligheten kommer piketen farandes för att jävlas med småbarnsfarsor i parken. Rå verklighet vi lever i 2008.
  • Anonym (FFL)

Tycker jag oxå .. skönast så för alla.
    Sniglar och Krut skrev 2008-12-26 21:00:09 följande:

Nej, usch. jag skulle bli livrädd om jag fck upp ögonen för den verklighet som du lever i. Skulle jag få för mig att gå ut med hunden så skulle säkert piketen komma hit från Sthlm i en jävla fart, för att jävlas med mig. Jag håller mig inne i hemmets lugna och trygga vrå undertiden som sambon jobbar på att jävlas och du berättar om verkligheten. Det blir bäst så.
  • Anonym (FFL)

Har skivit det som hände. Finns inget mer o skriva om det
    Anonym (Realist) skrev 2008-12-26 21:29:21 följande:

Ha, ha... Du kan verkligen inte berätta vad som hände där ute den där promenaden ute i verkligheten.. Nu har jag bett dig flera ggr att berätta för oss andra som lever i total ovisshet vad den där polisen gav dig för anledning till varför de kollade dig men, men... Vet ju inte vad du jobbar med men jag är ganska så säker på att jag vet minst lika mkt, om inte mer än du ute i verkligheten... Att Kling o Klang inte existerar är jag väl ganska så glad över men jag vill ändå tacka dig för att du berättar för mig hur livet därute ser ut! Nu vet jag nästa gång jag är ute med dottern att vi ska hålla oss borta från parker osv så inte piketen kommer o tar oss Nu tror jag inte att någon av dem sitter på FL direkt men jag tror även att HA, Bandidos, mfl blir glada över att läsa att verkligheten har förändrats och att piketen nu flyttat focus från dem och ist över till oss småbarnsföräldrar.
Svar på tråden Polis övergrepp