• Anonym

Polis övergrepp

Love 4 ever skrev 2008-12-03 17:41:25 följande:

Jo jag kan. Jag fullkomligt hatar poliser oavsett vilket jäkla kår dom tillhör så enkelt är det. Dom har jag inte med att göra i onödan. Dom tror dom är så macho men en spark i arslet skulle dom ha
    Den dagen du väl behöver dom kommer du nog ändra åsikt..Så mycke skit som polisen utsätts för varje dag kan vi bara drömma mardrömmar om..
  • Anonym

Hemligalåda skrev 2008-12-03 18:34:48 följande:

Anonym skrev 2008-12-03 17:46:11 följande:
    Den dagen jag behövde dem så slutade det med att jag fick åka till akuten och sy ihop läppen tack vare dem.
    Så du menar att alla poliser är ansvariga för det?
  • Anonym

Kan förstå att folk blir kränkta när man blir misstänkt för något man inte gjort men polisen måste göra sitt jobb. Däremot är det fördjävligt vilken nedlåtande attityd vissa poliser har mot befolkningen. Har varit med om poliser som skrikit folk rakt i ansiktet utan anledning, fällt spydiga kommentarer mm.

• Anonym

ni sitter för tillfället och pratar med världens lglydigaste person. Hej!
    TS jag tror dig, de gör så. För att de kan. Jag som inte ens röker ciggaretter blev inplockad och visiterad av en kvinna. Fick kissa i en mugg framför henne och fick inte ringa hem för att säga som det var. De tyckte jag uppträdde "konstigt" och det var deras anledning..

Dock gjorde de det för att jävlas för mitt urinprov blev inte ens iväg skickat till labbet...

• Anonym

Kloss skrev 2008-12-15 14:20:43 följande:

Här har ni ju ett rättsfall där en polis blev fälld för att ha kallat en stoppad bilt för "djävla idiot".lagen.nu/dom/nja/2008s470Det var tydligen nåt missförstånd eftersom ljussignalerna var ur funktion och bilistern började köra ut i korsningen efter ett tag.En bilist blev stoppad av en ilsken polis.Efter mycket slinger och byråkrati blev polismannen fälld.Dock inte utan att ha varit ända uppe I HD och vänt...!!!?Detta för ett struntärende.När mina vintehjul blev bstulna i mitt garage ville polisen inte komma utan jag fick göra anmälan på stationen.En sur gnällig f-n suckade när han tvingades skriva anmälan för försäkringsbolagets skull.Dgaen efter möter man en stor nykterhetskoll/fartkontroll på dagtid och undrar varför dessa kontroller utförs dagtid och inte på kvällstid/helger när krogarna stänger.Enligt en uppgift så kan poliserna inte göra samma kvantitet av alkotester på kvällstid eeftersom de då ofta tvingas avbryta kontrollerna för att göra blodprov på misstänkta.Dessutom är det ju bekvämare att jobba dagtid.Om jag tappar min hemnyckel utomhus letar jag väl där jag troligen tappat den även om det är mörktdär och inte på ett annat ställe bara för att det är upplyst...!?Detta även om det är enklare och bekvämare att leta där
    Appråpå blåsen. Enligt de styrande så kan bra polisarbete bara mätas i statistik,dvs det spelar inte roll när o var dessa blås o hastighetskontroller sker, utan hur många.
  • Anonym

Jag håller med " Realist". Jag tror att det finns väldigt få poliser som missbrukar sin ställning som polis. Polisen är inte ute efter att sätta dit vanliga hederliga människor utan arbetar för att upptäcka och förhindra brott samt hjälpa människor i nöd.
    Men det är klart att det är alltid skönt att ha en syndabock, så man kan avsäga sig allt ansvar på skylla på någon annan.

Det är klart tråkigt att din man känner sig kränkt, men jag tycker inte polisen ska be din man om ursäkt. Ska polisen behöva be om ursäkt till alla tusentals människor som blir stannade o blåser negativt i alkomätaren? " Oj det va visst negativt här, ja då ber vi så hemskt mycket om ursäkt för att vi gjorde vårat jobb". Knappast troligt.

• Anonym

Min kompis tog polisen för att han kissade på fel ställe.. det sista de gjorde när de slängde in honom i fyllecellen var att drämma batongen över ryggen på honom.

• Anonym

ja, han var apfull.. och visst ta honom för vad han gjorde, men varför slå honom?

• Anonym

Anonym (xxxx) skrev 2008-12-22 10:46:28 följande:

Min sambo och många av hans vänner var kriminella i sena tonåren och i början av de 20. Alla är en bra bit över 30 idag, gifta med barn, egna firmor osv. Ändå kan polisen inte låta dom vara ifred. I flera fall handlar det om rena trakasserier. En kille brukar ha en polisbil väntandes utanför sitt hus varje dag. Dom tar in honom på pissprov ca varannan dag bara för att jäklas så han kommer försent till jobbet. Dom har satt det i system. Han skulle på semester och höll på att missa planet för han blev stoppad på väg till flygplatsen. Han blev stoppad på väg hem från flygplatsen oxå. Han tar inte ens droger. Festade en del för ca 8 år sen. Men det finns poliser som tar det här personligt och som stör sig på att det går bra för vissa. Poliser är inte så ärliga som folk vill tro. Vet flera gånger när polisen stoppat bekanta och plockat av dom pengar och stoppat dom i fickan med ett spydigt tack så mycket. Killarna vet att dom har ett brottsregister och anmäler inte. Ingen skulle tro dom. Folk skulle nog bli förvånade om dom visste hur en del poliser arbetar.
    Verkligen?!

Om de fortfarande är så pass övervakade av polisen har de kanske inte helt rent mjöl i påsarna.
    Om det är 10 år sen de "festade" så syns det väl inte så mkt i deras belastningsregister idag.
  • Anonym

Anonym (xxxx) skrev 2008-12-22 10:46:28 följande:

Min sambo och många av hans vänner var kriminella i sena tonåren och i början av de 20. Alla är en bra bit över 30 idag, gifta med barn, egna firmor osv. Ändå kan polisen inte låta dom vara ifred. I flera fall handlar det om rena trakasserier. En kille brukar ha en polisbil väntandes utanför sitt hus varje dag. Dom tar in honom på pissprov ca varannan dag bara för att jäklas så han kommer försent till jobbet. Dom har satt det i system. Han skulle på semester och höll på att missa planet för han blev stoppad på väg till flygplatsen. Han blev stoppad på väg hem från flygplatsen oxå. Han tar inte ens droger. Festade en del för ca 8 år sen. Men det finns poliser som tar det här personligt och som stör sig på att det går bra för vissa. Poliser är inte så ärliga som folk vill tro. Vet flera gånger när polisen stoppat bekanta och plockat av dom pengar och stoppat dom i fickan med ett spydigt tack så mycket. Killarna vet att dom har ett brottsregister och anmäler inte. Ingen skulle tro dom. Folk skulle nog bli förvånade om dom visste hur en del poliser arbetar.
    Pratar du om Sverige? Jag har många bekanta men har aldrig hört talas om att någon har blivit bestulen av polisen eller har haft en polisbil ståendes utanför sitt hus varje dag. Detta låter som en saga från undre världen.
Svar på tråden Polis övergrepp