Polis övergrepp
Anonym (jobbigt) skrev 2008-12-22 11:12:45 följande:
Anonym (jobbigt) skrev 2008-12-22 11:12:45 följande:
Anonym (jobbigt) skrev 2008-12-22 11:26:07 följande:
Anonym (jobbigt) skrev 2008-12-22 11:37:37 följande:
Anonym (jobbigt) skrev 2008-12-22 11:49:45 följande:
Jag undrar varför vissa personer gång på gång drabbas av ohyfsade poliser? Varför väljer polisen ut vissa personer och trakasserar dom?
Tyvärr så finns det väl skitstövlar inom alla yrkesgrupper. Dock anser jag att bättre att ta in för provtagning en gång för mycket än en för lite.
Sen är det din sambos version TS som vi får. Eller egentligen din. Sen undrar jag hur poliserna skulle veta att du inte får oroas i onödan?!
De få gånger jag har haft kontakt med polisen har dom varit mycket trevliga och inte visat tillstymelse till att vilja utöva nån makt. Därmed inte sagt att det inte händer.
Man kan faktiskt ringa till polisen och anmäla om man tycker att de använt onödigt mycket våld eller dyl. Blev själv nerbrottad, klöst, handfängslad och uttdragen i snön i bara pyjamas (fick inte ens ta på mig skorna, var barfota) efter att jag haft en rejäl panikångestattack och grannen ringt polisen. Min sambo sa hela tiden till polisen att det inte var någon fara och att han visste hur han skulle hantera mig. En av poliserna påstod att hon arbetat på psyket och minsann visste hur det var.
Kan ju tillägga att när jag kom till psyket och träffade min terapeut hade han svårt att hålla sig för skratt...Alla som har panikångest vet ju att attackerna går över och efter det är man ju som vanligt igen...
Jag anmälde polisen och när jag var hos rättsläkaren och blev undersökt förstod hon inte hur jag kunde ha så mycket blåmärken och var chockad över hur man kunde behandla en ångestpatient på det sättet...
Anonym (FFL) skrev 2008-12-24 06:38:20 följande:
Tyvärr får de behandla folk hur de vill. Min pojkvän brottades ner av två civila poliser pga de hade fått för sig att eftersom han hade sina gothbyxor på sig hade han tagit knark. min pojkvän blev livrädd och trodde att han blev kidnappad eftersom den ena vägrade visa led och den andra lät honom titta på sitt leg i ca två sekunder så min pv inte hann se vad det stod på det. Jag har anmält det och naturligtvis kom dem undan med det. poliserna talade heller inte om för min pv var han befann sig utan slängde bara ut honom från polishuset när de var klara med honom. Chockad utan att veta var han var ringde han mig. Han fick nämligen inte ringa någon på polishuset. Jag satt hemma och undrade var han var. poliser är inte värda mkt i mina ögon längre.
En polis trakasserade en familj nere i Skåne i somras, han blev anmäld av familjen och kom undan med det.
Anmäl det men det är stor risk att polisen kommer undan med det. Poliserna håller varandra om ryggen.
Jag har tappat allt förtroende för poliser. Förut kände jag mig trygg runt dem men eftersom även jag har gothkläder får jag numera ont i mage bara av att se en polisbil.
Anonym (Kränkt) skrev 2008-12-03 08:50:16 följande:
Jag kan ju känna att det skulle kännas kränkande om min man blev tagen till polisstationen för att man misstänkte att han var drogpåverkad. Jag är en kritiskt och logiskt tänkande vuxen människa så jag förstår att även poliser kan göra misstag. Hellre en gång för mycket än en gång för lite!
Jag fick blåsa en gång när jag var gravid samt visa körkorteT, bad poliserna ta fram min väska från baksätet då jag inte nådde den och de stod länge och diskuterade med varandra och sa sedan till mig att de måste vara försiktiga för det händer att folk har ilska hundar i sina bilar. Vi har mörka tonade rutor i vår bil så de kunde inte se in. Jag kunde ha blivit kränkt av detta, men jag valde att inte bli det.
Naturligtvis är det skillnade på att få blåsa på plats och att bli tagen till stationen men det handlar mycket hur man själv väljer att ta situationen.