• MikkisPikkis

2 års kalas-

Min tjej blir två år och på lördag blir det barnkalas och på söndag familjen kalas:)

Ngt särskilt jag ska tänka på, skaffa, göra, bjuda på etc.?? Vad tycker ni...? Tips och råd....

Har själv "målat" upp vad jag ska ha och inte etc. Men roligt att se vad ni kan komma på!

• Svar på tråden 2 års kalas-
  • Challe N

Ja du.. Massa goda grejer att äta.. En liten fiskdamm med godispåsar kan de säkert uppskatta! Sen tycker de säkert det är kul att bara få leka..

Hmm inte så mycket tips kanske, men hoppas du kommer på nåt kul

• Xara

I början av sep är det vår tur att ordna 2-årskalas...

Vi tänkte först ha barnkalas (med dagis- och grannbarn, vilka har ni bjudit??), sedan en timmes uppehåll (!) följt av "mottagning" för släkten... Kanske helt orimligt?! *nybörjare*

Jag förutsätter att föräldrarna är med under barnkalaset?? Då måste man ju ordna förtäring åt dem med, antar jag. Vi tänkte bara ha tårta & saft till barnen, fri lek och så påsar (frukt, dricka, leksak, kex) innan de går hem... Ska följa den här tråden noga för fler tips!

• MikkisPikkis

Ja, smörgås tårta kör vi till de vuxna (barnen också givetvis) kaffe, saft, småkakor, tårta.

Godis påse med ngn leksak i, och varsin ballong för hemfärden.
    Frilek. SÅKLART skjunga för lillan. (Hihi,´hon kan hela ja må hon leva´helt själv och kommer bli över lycklig när alla sjunger för henne.)

Vi har kalas för familj, dagen efter...

• MikkisPikkis

Ja, smörgås tårta kör vi till de vuxna (barnen också givetvis) kaffe, saft, småkakor, tårta.

Godis påse med ngn leksak i, och varsin ballong för hemfärden.
    Frilek. SÅKLART skjunga för lillan. (Hihi,´hon kan hela ja må hon leva´helt själv och kommer bli över lycklig när alla sjunger för henne.)

Vi har kalas för familj, dagen efter...

• Brightice

Puffar upp den här tråden lite...

Har nog inga direkta tips sådär, men jag följer gärna med tråden, eftersom vi skall ha 2-års kalas i augusti

Hur gör ni med inbjudningar? Vilka bjuder ni och gör ni det skriftligt på något skojigt sätt?

Oj jag märker att jag nog minsann får börja fundera lite närmare nu...

• Veladis

Massa ballonger är kul, men blås inte upp dem för hårt så att de smäller...
    Ett tips kan vara att inte bjuda alltför många barn, så att det bara blir rörigt. Ett par små kompisar räcker nog...

• MikkisPikkis

Vi bjuder de närmsta vännerna och deras barn som hon brujkar träffa ofta och leka med. Blir ca 4 barn i hennes ålder. Och dom kommer härja hej vilt
    Sen deras små syskon följer ju med.också.

Nja, struntar nog i inbjudningar fast detg kanske skulle vara roligt..

Kanske satsar på det mer när barnen är större och kan läsa själva... då tycker nog kompisarna det är roligt att få en inbjudan per post

Ja, ballonger är JÄTTE viktigt men som sagt ja, inte för "hårda"...

• mellie

Jag tycker att folk i allmänhet brukar säga att tårta är onödigt för så små barn, för det går ändå inte åt. Kex, bullar, chips och smått plock brukar barn gilla. Sen är jag också förvånad; ger ni alla godis åt era två åringar? Jag tycker att det låter tidigt...

• MikkisPikkis

Tårta är för mig jätte viktigt! Spelar ingen roll om det går åt lr ej. vi har varit och beställt tårta med hennes favvis motiv på. hon tyckte det var gööör kul...

• Brightice

Vi kommer inte att ha något skilt barnkalas, utan släkten, barn, alla på en gång Sen är släkten så liten att nog det inte blir kaos i alla fall... Tårta är viktigt, men jag gör den själv. Jag har också tänkt på det där, att det verkar vara många tvååringar som äter godis, vår pojke gör det inte. Kex och bullar äter han däremot.

• MikkisPikkis

hej hej...

HUR HAR NI TÄNKT ATT PYNTA?
    Ex. med ballonger i dörröppningar, sånt där "papper" som man blåser ut??

Tips?

• Opal75

Vi hade 2-års kalas med 3 inbjudna barn (och deras mammor). Vi hade inte planerat något program och det var bra, för barn i den åldern behöver nog inget speciellt. Det räcker att de får busa tillsammans och leka med de nya leksakerna som födelsebarnet har fått. Vi hade nog tårta (mest för de vuxna), barnen gillade mest kex och glass. Vi hade pyntat lite med ballonger och serpentiner, ballonger är kul!
    Vi skickade inbjudningskort åt våra gäster ca 2 veckor i förväg. 2 timmar är nog tillräckligt för ett barnkalas tycker jag, sen är både barn och vuxna trötta!
    Vi gav också en liten påse åt gästerna när de for hem. Mest för att alla andra också har gjort så *generad*. Men innehållet var billigt och enkelt, med bara några små saker, typ ett kex och en ballong o sånt. Jag tycker inte heller att man ska ge godis åt 2-åringar. Det är i allafall bäst att fråga föräldrarna först om det är ok!

• Nettiz

Hejsan MikkisPikkis

Min son fyller också två på lördag. Vilken tid på dygnet är din dotter född på?

//Nettiz

• nelly 1

Vi var på 2 årskalas där barnen fick tablettaskar som godis men efter att ha frågat föräldrarna. Rasmus som jag anser är för li¨ten för godis fick ingen däremot sparng ju alla andra barn runt och smaskade helatiden så ett tips är nog att om man måste ha godis så ge det vid hemgång. eller rättaresagt ha fiskdammen innan hemgången på så sätt händer det ju nåt kul då oxå.

Liten leksak i påsen var ju att rekomendera

• MikkisPikkis

Vad för slags "leksak" ska man skicka med?
    Nettiz: lillan fyllde i torsdags (igår) och kalaset är på lördag...

Svar på tråden 2 års kalas-