• Anonym (Sara)

Tips om bra familjerådgivning

Min man var otrogen för några år sedan och hade då ett längre förhållande med en tjej på jobbet. Vi har sedan dess fått barn och har försökt gå vidare men jag känner att mina känslor för honom börjar ta slut. Vi har så svårt att prata med varandra också.
    Någon som har liknande erfarenhet och har fått bra hjälp av familjerådgivare i Stockholm? Vi gick en gång till kommunens familjerådgivning inne i stan men tyckte inte att det var så bra där.

• Svar på tråden Tips om bra familjerådgivning
  • Anonym (Sara)

Ingen som varit på familjerådgivning som inte var den från Stockholms stad och kan berätta om det?

• Anonym

Jag gick till en privat familjerådgivare med min exman. Hennes mottagning låg på söder.
    Upplevde henne som speciell, kunde dock hjälpa oss vidare.

• Anonym

Kan inte rekommendera henne för fem öre.

Anonym skrev 2008-12-04 22:14:42 följande:
    Jag gick till en privat familjerådgivare med min exman. Hennes mottagning låg på söder. Upplevde henne som speciell, kunde dock hjälpa oss vidare.
  • Don38

Hehe med din ex man ..ja det låter ju givande

Anonym skrev 2008-12-04 22:14:42 följande:
    Jag gick till en privat familjerådgivare med min exman. Hennes mottagning låg på söder.Upplevde henne som speciell, kunde dock hjälpa oss vidare.
  • Anonym (Sara)

Jag känner att det skulle vara bra att få hjälp ändå oavsett var det blir sen i slutändan för vi har så svårt att prata av olika anledningar.
    Jag tror det är svårt att hitta någon som verkligen funkar för båda två så att man verkligen kan få hjälp men vi kanske får gå till kommunens familjerådgivning igen och fråga efter någon annan. Man vill ju inte betala en massa pengar till någon som man inte vet om det funkar bra med sen.

• stockholmsmamman

Kan verkligen rekommendera terapeuterna på www.samtalshuset.se superbra, centralt i stan och flexibla med tider. Även om det tar slut mellan er (otrohet är så svårt...) så kan det ju ändå kännas skönt att ha träffats och pratat om barnen osv...dessutom kan ju du behöva extra stöd denna period av livet.

Lycka till : )

• Anonym

En kvinna som heter Kerstin på den kommunala familjerådgivningen i Täby, är en riktig pärla!

Lycka till!

• Anonym (Sara)

Tack för tipsen.

• GNJ
    Anonym skrev 2008-12-05 21:38:27 följande:
    En kvinna som heter Kerstin på den kommunala familjerådgivningen i Täby, är en riktig pärla!

Lycka till!

Kan du hennes efternamn också? Jobbar hon på kommumen? Verkligen behöver hjälp....
Svar på tråden Tips om bra familjerådgivning