Sri Lanka Adoption
Nån som har erfarenhet av adoption från Sri Lanka? Tacksam för all information......
Mvh
//Ulrika
Nån som har erfarenhet av adoption från Sri Lanka? Tacksam för all information......
Mvh
//Ulrika
Hej! Nej jag har inte dubbelt medborgarskap. Så under inhemsk adoption hamnar vi inte. Men som du säger, vore ju skönt om detta med förtur verkligen funkar =)
Hej igen!
Vad spännande för dig att resa dit! Vad jag förstått är det ett underbart vackert land, dit turister skulle flockas bara det politiska läget blev mer stabilt?!( ...som om det nu skulle vara något positivt med turister
)
Som sagt, hade det varit vårt första barn hade vi tackat ja till förfrågan direkt!
Lycka till!
Jag är oxå född i srilanka och har varit tillbaks många gånger och visst det är oroligt men det är väldigt förstorat här hemma i medierna. Vännerna som bor i colombo och Kandy hör sällan att det händer ngt. Däremot är det ganska strikta kontroller och vägspärrar där pass kollas och det kollas extra noga på oss som är födda där *S* Bara nicka och se glad ut :)
Vi planerar att resa dit med våra tre barn inom en snar framtid och jag är inte det minsta orolig för att ta med barnen dit.
Hoppas verkligen du kommer iväg och att ni får ert barn därifrån.
Åh tack för din positivitet, härligt o höra.. =) Ja vi får hoppas allt går vägen!
Idag fick vi ett roligt besked i brevlådan =) Vi har blivit faddrar åt en liten tjej på 3 år som finns i Colombo/Sri Lanka. Åååh så söt hon var! Känns verkligen härligt! Nåt jag har velat länge, bara inte kommit mig för. Blir ju lite mer personligt när man har en bild på barnet! =)
Imorgon ska vi som sagt till kommun. Gud vad jag tjatar =)
Kram på er
Klockan 08,00 =) Ja, jag ska skicka brev till henne har jag tänkt =) Får väl se om det går att ordna träff. Ska ju trots allt till den staden hon bor i =)
Sådär! Ja, det gick ju väldigt bra. Otroligt trevliga utredare, lätta att prata med. Idag gick vi egentligen bara igenom vad som kommer att hända, när vi ska träffas o så. Fick med oss massor med frågor som ska skickas in innan nästa möte. Våran kommun gör så istället för djupintervjuverna. Så det känns ju bra, var lite nervös inför dem. Utredarna upplevde det som att det känns bättre o sitta i lugn o ro hemma och svara på frågor och sen diskutera frågorna med dem nästa gång man ses. Låter MYCKET vettigt! Kanonnöjd!
Så vårat nästa möte blir den 15/1 och sista mötet den 13/3. Blev lite framflyttat pga våran 3-veckors resa i Februari. Annars hade det varit avslutat 26/2. Ett hembesök. Vi kommer sammanlagt att träffas 5 ggr (med den idag) Detta blir jättebra.
Vill också ge en kram till Mammamys06! Tänker på dig och är otroligt glad att jag har träffat dig. Tack för ditt stöd. Kram gumman
Och en stor kram till er andra!