• tjoosan

Vilken ost?

Det finns så många ostar att välja på . Vilken föredrar ni på mackan?
    Själv vill jag ha Gouda.

• Svar på tråden Vilken ost?
  • Maggi74

Är även svag för olika mögel-ostar: Gorgonzola....ädelost......brie......camenbert........"you name it"!!!! Men givetvis med goda tillbehör: vindruvor, päron, paprika, oliver........

Mmmmmmmmm, ska kanske äta det till helgen.......

• smz

Ostar skall vara starka, men på frukostmackan är Wästgöta godast!!!

• smz

Korvosten är åxå suverän (kanske den du menar Miranda78)

• Maddo86

Jag brukar alltid köpa hushållsost, men nu har jag testat Port Salut och den är jättegod!!!

• Karisma

Hushållsost tycker jag är smaskens..har dock inte provat alla ostar, så jag vet inte vilken som är godast, men än så länge är hushållsost på 1:a plats...Kram K.

• vackrastarflow

ojojoj alskar ost!! och alla sorter!! gillar ocksa Danbo och Svarta Sara bast, aven om de luktar sa in i hale... Brannvinsost ar underbart, och Port Salut ar mycket god. Graddosten till jul ar sa mysig och speciell, och cheddar ar aldrig fel. Prastost ar mums, och brie och camembert ar lyxigt. Mogelost ar annorlunda men god, och fetaost kan jag aldrig fa nog av. Vitloksost och philadelphia ar mumsfilibaba och herrgardsost ar harligt.

and the list goes on...

• septbebis

Åseda Gräddost. Annars Herrgårdsost.

• ninan

Gillar ostar med smak, har varit i Gouda i holland och köpte lagrad gouda-ost! Så himla smarrig, har inte sett den här i sverige.

• mette

Västerbotten är inte helt fel..mmm...

• Glowstar

Gouda eller hushålls...

• KakatusKarin

Västerbotten, Gouda eller herrgård

• luzorsus

västerbotten eller herrgård men bara Norrmejeriers herrgård, arlas är inte alls lika god.............

• KakatusKarin

Brie, camenbert, Mozzarella, fårost, Haloumi, manchego etc. är också väldigt goda ostar :D

Jag tror faktiskt att ost är beroendeframkallande. Hörde jag inte helt fel så sa dom det på Tv...

Svar på tråden Vilken ost?