Inlägg från: Pian80 |Visa alla inlägg
  • Pian80

Bugaboo tråd nr 16

Åh jag är så glad! Var och kände på Cameleon på Sprall i går och killen är helt med på att vi ska ha en sån . Så efter vi varit på UL den 16/12 och är säkra på att det bara är en där inne i magen så slår vi till.

• Pian80
    Lille Mammsen skrev 2008-12-12 14:23:20 följande:
    Lite info jag fick från Bonti..... Bugaboo har utvecklat en ny Special Edition Metallic, som bara finns i begränsad upplaga och här är det först till kvarn som gäller. Passa på innan prishöjningen den 1 januari 2009.
    Åh låter spännande! Måste kollar in på en gång .
  • Pian80

Vi har bestämt oss för att köpa en Bugga nu innan jul. Eftersom det inte finns någon återförsäljare i Västerås måste vi beställa den på nätet. Varifrån skulle ni beställa???

• Pian80
    Lille Mammsen skrev 2008-12-18 09:07:45 följande:
    Jag skulle ta en tripp till stockholm OMG! Du har väl läst nu vart typ alla här ska idag
    Jo det har jag, men jag har också läst att det bara var röda och denim. Jag vill ha GRÅ!!!
  • Pian80

Sen är vi lite korkade och gjorda av pengar också .

• Pian80

Iiiih! Nu har jag beställt en Cameleon med parasoll och så blev det en Bugaboo skötväska. Var den enda killen kunde tänka sig .

• Pian80

panzermensch skrev 2008-12-18 10:16:31 följande:

Färg på allt?
    Mörkgrå bas, offwhite toppklädsel, offwhite parasoll och helsvart skötväska. Sommarvagn då bebben kommer först i juni.
  • Pian80

panzermensch skrev 2008-12-18 10:24:16 följande:

Snyggt !
    Jagär helnöjd . Idag är en så bra dag! Vi fick nycklarna till vårt hus igår och idag blev det vagnsbeställning. Är superglad!
  • Pian80

Diana och Thea skrev 2009-01-08 09:30:39 följande:

Nu har Thea fått en lillebror. 23 December kom en liten Max och vi är jätteglada för bebisen och för att vi fick ta fram våran Cameleon igen med nya fina tyger (sand+brun) och en ny åkpåse(brun). Själv har jag varit väldigt trött och sliten efter förlossningen och magsjukorna vi haft här de senaste veckorna. Men nu är jag tillbaka igen och försöker läsa ikapp.
    Grattis!
  • Pian80

Ni får rösta:
    (ändra siffran efter den ni röstar på)

Mest användbara basfärg

SAND 1
    MÖRKGRÅ 7
    BRUN 4
    DENIM 1

(lägg till andra om ni röstar på det)

• Pian80

modestyclara skrev 2009-02-11 21:14:15 följande:

Jag hade helt missat det där med att man inte skulle provtrycka chassit... Förstår dock poängen med att ett ryck ju blir kraftigare än om man försiktigt trycker mot en våg...Fast i slutändan så tycker jag att ett handtag ska palla att man drar upp en vagn på en buss... Kanske därför jag gillar gecko och frog bättre
    Men om man tar tag under den del som går att justera så borde det ju inte bli något problem med glidningar eftersom det är bara är den reglerbara biten som glider. Men jag vet inte, än så länge står vår Cam bara i barnrummet och väntar. Bebis kommer inte förän i juni .
  • Pian80

m med tre stjärnor skrev 2009-02-12 09:57:48 följande:

Hej!Nu tror jag vi bestämt oss för vilekn färg vi ska ha.Mörkgrå med orange canvas suflett, tycker att det nog skulle vara snyggast med brun bas men vi är ju fler som ska säga sitt;)Nu till frågan vart jag ska köpa vagnen ifrån?Hittar ingen utländsk webshop (har köpt vagnar utomlands förr och gillar det)men jag tycker inte det blir så himla mycket billigare.Funderar därför på kidzshop, frit frakt och 500kr till annat... Hur fungerar en shoppen?Jag behöver en ståbräda det vet jag, det är bara bugaboos som funkar väl? Och är den bra (inget fan av ståbräda men jag kommer att behöva den...)Är det något annat tillbehör ni rekommenderar mig att köpa?(fjärde barnet, 25e vagnen men rookie på buggor;)Jag har en skip*hop väska, en oth åkpåse och en sittdyna från oth (passar bra i maclaren nu kan jag meddela;). Funkar de sakerna på buggen?Jättetacksam för svar!
    Vi beställde från Kidz och det funkade bra. Dagen efter beställningen hade vi vagnen hemma!
  • Pian80

AnniPanni skrev 2009-02-12 10:10:58 följande:

Pian80 skrev 2009-02-12 08:40:39 följande:
    Jag kan dock berätta att det hjälper INTE att tex hålla under snapfästena om du drar upp vagnen för trappor. Det klarar de inte heller, det tar liiiite längre tid men sen börjar det att glida. Jag har ju flera chassin här hemma, bla ett popnitat som inte är dragen i trappor alls som glider (dock använd på buss) och ett med nya skruvar som var helt glidfritt, det har jag dock dragit upp för ca 5 trappsteg ofta. Har hela tiden hållit liksom på snapfästena och nu glider det som tusan. Snapfästen ger då upp av belatningen och går inte att stänga helt.Så summan är väl egentligen att man faktiskt inte kan dra upp camen för trappor
    Fast då fattar jag inte alls. Vad är det som glider??? Trodde att det var den del som är till för att justera längden på handtaget och om man inte håller i den delen när man lyfter så blir det ingen belasting. Förlåt om jag verkar du nu, men jag är en envis ingenjör .
  • Pian80

TheSunset skrev 2009-02-19 08:27:29 följande:

Det stog på sidan att dom hade det hemma...
    Vi fick våran dagen efter vi beställde! Jag var helt chockad .
  • Pian80

Vi köpte Bugaboos egna sköntväska för att min sambo också ska kunna ha en skötväska när han är pappaledig. Han vill inte he en blommig, har ni hört något så knasigt? Jag funderar på att köpa ett roligare lock till mig, för nu har vi bara ett svart.

Fast bebis kommer ju inte förän i slutet av juni så det får vänta lite .

• Pian80

villemina skrev 2009-02-25 13:42:47 följande:

Om man beställer en vagn som finns på lager hos Kidzshop.se, hur lång tid tar det innan man får den? Någon som köpt vagn av dem...?
    Vi fick våran dagen efter... Supersnabb leverans!
  • Pian80
    JennnyT skrev 2009-03-04 11:13:15 följande:
    Noas mamma skrev 2009-03-04 11:10:01 följande:
    Jo, borde repa värre än Jif... Funkar kanske på lackade chassin, men tror inte buggans är lackat? Fråga i cykelaffär annars, de vet nog, en del fina cyklar är väl i ren alu?
    Jag har också varit helt emot Svinto just för att jag trott att det lämnar repor, men så länge det löddrar repar det inte.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16