Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo tråd nr 16

Imsa: Jag svarar i denna tråden. Då jag jobbat lite med sånna frågor ang konsumetköps lagar etc i mitt förr jobb så kan jag kanske klargöra lite i frågan.

Köper du en vara från ett annat land går du under deras konsument lagar. Du är Babytraders kund och inte Bugaboos. Dvs om du köper din vagn hos en svensk butik så måste butiken självklart gå under alla svenska lagar. Butiken är Bugaboos kund och det spelar ingen roll vad de kommer överens om mellan sig men du ska ha rätt till alla lagar.
    Köper du dock vagnen från utlandet har du inga svenska rättigheter. Eu lagar gäller dock.
    Att Babytrader säger att Bugaboo säger si eller så är ovesäntligt då köpet är mellan dig och Babytrader. Du kan dock inte föra svenska lagar mot ett Holländskt/Tyskt bolag.

Blir du klokare? Jag vet inte om jag förklarat på ett bra sätt?
    Därför har jag alltid hävdat att det är säkrast att köpa stora saker i Sverige. I det långa loppet vinner man på det.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Ia 70 skrev 2008-12-04 11:33:56 följande:
    Hej tjejer, altså undrar om jag har blivit topsetnarkoman eller??Hur många olika topset har Ni?Jag har ett i svart canvas, röd fleece, blå fleece, orange fleece och i förrgår köpte jag grön fleece. Alltså 5 st!!!För övrigt åkte jag o stora killen på en maginfluensa ev den lindrigare typen, men ändå O så fick jag höra att vattkoppor börjat härja i Stockholm (Vasastaden) Hmm vi ska till Sälen över nyår undrar om vi kan parera det på ngt vis?? Antagligen inte.imaj : Tack för att du startade upp en ny trår Har lagt till tråden i bildtråden
    Vi har just nu rosa canvas (tänkte sälja men ångrade mig), brun canvas och sand fleece. Just nu har jag brun bas och sand fleece med brun åkpåse.
    Har även rosa sommarsuflett i den gamla rosa färgen.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Ia 70 skrev 2008-12-04 11:47:55 följande:
    Jo e det ngn som hört ngt om nästa års prishöjningar? BONTI trodde på 10%.
    Har oxå hört men inget definitivt dock.
    De flesta märkena höjer priserna nu när råvarorna och transportkostnaderna har gått upp massor. Teutonia och UJ har redan höjt vad jag vet.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Simple me skrev 2008-12-04 14:24:19 följande:
    Oh jag är numer ägare av silvertoppenSå fin Kör annars rödbas med homemade topp Silver just nu medmen är sugen på brunbas och denim topp Har bara sand och m-grå bas med orange,rosa,sand,svart,brun och de ovanämnda Jag vet jag är lite galen
    Silver är snyggare irl än på bild tycker jag. Den verkar så bra mot väta. Vad tycker du?
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Simple me skrev 2008-12-05 08:27:19 följande:
    Godmorgon!Rusk har vi här regn och blask med pyttelite snö vill ha stora vita flingor som lägger sig så fint på backen..Liksom lyser upp allt grå trist Och så vill jag ha en ny åkpåse ..Kan inte bestämma färg bara.Vad tror ni om:Denim bas med silvertopp vilken färg på åkpåse?ellerRöd bas rödåkpåse silver topp.Är lite sugen på brunbas/sandbas sand/brun topp sand eller brun åkpåse.hmm detta har hållt mig vaken i natt*har jag problem eller Varför finns inte denim åkpåse Skulle även kunna tänka mig en brun bas med blå topp och åkpåse i blå eller brunt Smakråd behövs och tas tacksamt emot
    Röd + silver och röd åkpåse!!!
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    straw2008 skrev 2008-12-05 09:37:55 följande:
    Jag ska fota båda mna vagnar! Föresten, mina vagnar har en egen hylla i vår nya garderob, har era det ?
    *avis* näe....det hr dom inte *snyft*
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Infinite Joy skrev 2008-12-05 10:02:38 följande:
    Åh, vad skönt. Mitt nya chassi är äntligen skickat. Jag som hade bestämt mig för att sälja camen, tvekar nu. Kanske är jag missnöjd bara för att chassit inte funkar som det ska och för att sittdelen inte klickar fast när jag ändrar läge på den. Med nytt chassi och reparation av sittdelen kanske jag blir nöjd trots allt. Men om jag ska behålla vill jag så gärna ha en helbrun vagn.... kanske fel forum att fråga i, men sälja eller behålla försöka komma över brun klädsel billigt?
    Jag röstar på en brun klädsel
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    myrslok skrev 2008-12-05 10:25:11 följande:
    Vi har en cameleon. Min kille är nu 1,5 år. Han väger redan 15 kilo. Kommer ej ihåg hur många kilo buggan tål max.Hur länge har ni använt buggan?
    Vi har änvänt den tills sonen var 3,5 år. Då vägde han 15 kg vagnen tål enlogt manualen 17 kg men vi har kört mer vikt i den.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    straw2008 skrev 2008-12-07 22:01:53 följande:
    Marc Jacobs-vagnMarc Jacobs-lovers kan nu få sitt lystmäte tillgodosett också på barnvagnsfronten. Barnvagnstillverkaren Bugaboo lanserar nämligen ett samarbete med den populära designern i sin klassiska "Cameleon"-modell. Endast 15 vagnar kommer att vara tillgängliga och den som vill lägga rabarber på en måste bege sig till Marc Jacobs butik i New York som kommer att ha sex vagnar, fyra kommer att finnas på Colette i Paris, Marc Jacobs-butiken i Dubai kommer att ha en och så ska den finnas på ett par ställen till. Inte i Sverige dock.

*suck* ja vad synd. Jag hade lätt betalat det de kostar för en Marc Jacobs Bugga....men de är bara för fint folk då de finns bara i 15 ex.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    Pian80 skrev 2008-12-08 08:45:47 följande:
    Åh jag är så glad! Var och kände på Cameleon på Sprall i går och killen är helt med på att vi ska ha en sån . Så efter vi varit på UL den 16/12 och är säkra på att det bara är en där inne i magen så slår vi till.
    Härligt när man är överens!! Spännande att beställa vagn och bestämma vilka färger man ska ha.
    *~Bugaboo RULES~*
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16