Inlägg från: Miss Boring |Visa alla inlägg
  • Miss Boring

Bugaboo tråd nr 16

JOLLEY SKREV I TRÅD 15:

"Gokväll på er!

Kan inte ni berätta hur era Buggor ser ut?
    Vad har ni (Cameleon, Gecko eller Bee)?
    Vilka färger har ni på er vagn?
    Vilken färg skulle ni välja idag om du fick ett nytt set?

*har inget att göra & behöver inspiration*"

SVAR:
    Jag har en "gamla" Cameleon med skruvarna. Vagnen har mörkgrå bas. Sen har jag nyss köpt en grå åkpåse till den. Har cerise fleecesufflett eller svart canvassufflett på för tillfället. Sydde en fleecedyna i OTH-modell som jag har när jag inte har åkpåse, se galleriet. (Har en del andra delar liggande också.)

Skulle vilja ha ett helt nytt set alt bara sufflett i gamla orangea (har skrynklat min sufflett i tvätten), samt en åkpåse i gamla blå...

Testade för övrigt orange sittdelstyg och resten gråsvart, det tyckte jag var snyggt. Är inte så förtjust i brunt till alla gråsvarta detaljer på vagnen *hukar mig*. Slänger vagnen i bilen varje gång den ska användas så allt i offwhite kan jag bara glömma, ställer sittdelen på sidan längst in så det skulle inte bli vackert...

• Miss Boring

Ang "pimpade" buggor... Alltså, ni som bor typ i Stockholm måste väl pimpa era buggor för att de ska sticka ut lite? Här är nästan tvärtom. Jag blir uttittad! Känner att är vagnen helsvart är det rätt lugnt, då stirrar de mest på hjulen... Problemet är ju att det är kul att byta färg :) Just nu är det röd bas och varukorg och svart sufflett och grå påse, julfin alltså ;)

• Miss Boring
    Svar på #162
    Jag är så sugen på att kolla in hur barnvagnarna ser ut i Huvudstaden :) Har inte varit i Stockholm sen typ 95 (!) förutom tågbyte på Centralen då...
    Har fullt upp att kolla efter vagnar när jag är i en större stad, så jag hinner inte shoppa. Jagade en Rollerbug en gång på NK i Göteborg :D

Intressant att de flesta vagnar trots allt är grå och sånt...? Men att man har bugga är vanligt antar jag då? Tror att det under hösten har varit typ tre buggor ute på annons inom 10 mils radie. En av dem har jag :)
  • Miss Boring

En fråga bara? Är det vanligt att buggor går sönder? Jag menar förutom "glidstrul" etc för det är ju en annan sak, men att de går sönder på annat sätt, hjulinfästningar, mekanismer och annat? Brukar äldre buggor funka bra? Har fortfarande inte kommit fram till hur rädd man ska vara om den...

• Miss Boring

Har också kört med hundhalsband... En sak bara... det är värt att tänka på att såna där små lampor ofta har ett knappcellsbatteri, så inte små händer är och pillar på vagnen och de hamnar i munnen/halsen...

• Miss Boring
    Svar på #405
    Älskar den gamla oranga så jag hade valt det... en neutral variant och en klatschig! Jättesnyggt att blanda också, tex ha den orangea sittdelsfleecen och ändå svart sufflett!
  • Miss Boring

Önskar att jag bodde i Stockholm, iaf när det gäller Bugabooutförsäljningar :D Skulle velat haft ett orange (gamla) topset eller en gamla blå åkpåse, men det är kanske bara hela vagnar som säljs ändå? *är nöjd med min gamla Cam iaf*

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16