Inlägg från: kirsikka |Visa alla inlägg
  • kirsikka

Bugaboo tråd nr 16

JennnyT skrev 2008-12-09 10:53:57 följande:
    Svar på #162Jag är så sugen på att kolla in hur barnvagnarna ser ut i Huvudstaden :) Har inte varit i Stockholm sen typ 95 (!) förutom tågbyte på Centralen då... Har fullt upp att kolla efter vagnar när jag är i en större stad, så jag hinner inte shoppa. Jagade en Rollerbug en gång på NK i Göteborg :DIntressant att de flesta vagnar trots allt är grå och sånt...? Men att man har bugga är vanligt antar jag då? Tror att det under hösten har varit typ tre buggor ute på annons inom 10 mils radie. En av dem har jag :)
    Jag tycker också att de flesta har svarta vagnar här i Sthlm, men däremot är Cameleon helt klart dominerande bland vagnar. Ibland kan man se någon pimpad Cam som sticker ut men det är inte SÅ ofta.

Däremot när jag åkte till min lilla hemstad i norra Finland första gången med min röda Cam fick jag väldigt nyfikna blickar, de som var bekanta vågade kommentera vagnen och sa "det ser verkligen konstigt ut" och en person vågade komma och fråga vad det är för märke. INGEN har buggor där, de vet inte ens vad det är för vagn. Det var lite roligt, det kändes verkligen som att man flyttat tillbaka i tiden på något sätt, och dessutom är folk där väldigt beresta tycker jag, många har jobbat utomlands och alla har datorer och är ute på nätet hela tiden.
  • kirsikka

Till en annan sak, min älskade OiOi Hobo gick sönder! Vi var i Egypten i oktober när handtaget lossnade på ena sidan (plastbiten som håller fast den bröts sönder helt plötsligt utan att väskan var speciellt tung) och förra veckan på andra sidan. Har reklamerat till 1klass.se där jag beställt den. Har inte fått svar än. Någon annan som råkat ut för sånt? Jag hoppas jag får någon ersättning, är jättebesviken, en väska för tusen spänn som går sönder efter 5 månader. Så ska det väl inte vara?

• kirsikka
    Eywoman skrev 2008-12-10 13:49:03 följande:
    Jag ska åka till London i januari med min dotter som då kommer vara 7 månader. Nu funderar jag på om jag ska ta med vår cam eller om jag ska köpa en sulky. Om jag tar med camen måste jag köpa en transportväska som kostar typ lika mycket som en paraplysulky. Så nu till frågorna; är transportväskan värd pengarna? Är camen säker på transportbandet då? Behöver man någonsin en paraplysulky om man har en cam eller kan barnet åka cam tills det inte vill åka vagn längre?Jag tycker det känns läskigt att min dotter måste åka bortvänd från mig i sin sulky för första gången när hon är i en så pass stor stad som London. Och det är inte aktuellt att köpa bee, vi är lite fattiga för närvarande!Hur skulle ni ha gjort?Jag är supertacksam för svar!!!
    Jag skulle hellre satsa pengarna på en transportväska och köpa en Bee senare i stället för att köpa nån sulky som du inte kommer vara nöjd med (för det tror jag inte någon kan vara efter att man ha ägt en Bugaboo).

Tänk också på att man kan ha annat i väskan också än bara vagnen, det finns ganska gott om plats för filtar och dylikt.

Dessutom har väskorna jättebra andrahandsvärde.
  • kirsikka
    modestyclara skrev 2009-01-05 22:42:22 följande:
    Har inte haft några problem med det. Den stora fördelen med sittdelen är just utformingen -den gör att små barn inte glider ner och sitter som hösäckar.
    Jag håller med. Haft många vagnar innan Buggan den är i hel annan klass jämfört med andra just när det gäller sittdelen. Jag älskar den och hatar de andra vagnarna (som jag dessvärre måste ibland använda) där barnet sitter som en säck potatisar.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16