Inlägg från: v i r r a |Visa alla inlägg
  • v i r r a

Bugaboo tråd nr 16

Hallå alla! Har tjuvkikat lite i denna tråd och har någon gång ställt en fråga.

Nu är det äntligen dags att beställa! Jag har lite funderingar om vindskydd eller footsack till cameleon sittdelen. Har ni några förslag på hur man kan lösa (det enligt mig stora) problemet att det inte finns vindskydd för benen till sittdelen!?! Någon av alla er pyssliga som sytt själva? Finns det något att köpa som passar?

Åkpåse sägs ju vara ett alternativ men jag känner bestämt att jag vill ha ett "överdrag"!

• v i r r a

Tackar för svar men jag lyckas inte öppna länken. Vilken tråd är det? Tänkte jag kunde hitta s 11 själv

Gissar att min fråga om footsack till cameleon är väldiskuterad..?

Riskiflickan skrev 2008-12-05 00:58:39 följande:
    v i r r a skrev 2008-12-04 21:35:41 följande:
    Finns en fin beskrivning med bild å allt på sida 11 i denna tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38964183-1.htm...
  • v i r r a

Aah! Länken fungerade! 1000 tack! Synd att jag suger på att sy! Får se om jag kanske kan be svärmor om hjälp

Idag på eftermiddagen beställde maken en Cameleon Denim Oooh så vi längtar till att få hem den nu!

Riskiflickan skrev 2008-12-05 14:13:56 följande:
    v i r r a skrev 2008-12-05 12:53:15 följande:
    Det är bugaboo bildtråd nr 4, du kan söka på den om det inte går att öppna länken :) www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html
  • v i r r a

Superfin är den!! Undra om hon som sytt den kan övertalas att sy en till mig

Jag tror det är ett måste med "footsack" (kallar man det så? Helt ny i barnvagnsvärlden ) på vintern i norrland. Nu i vinter blir det liggdelen då både lillkillen och vagnen kommer i början av februari. Nästa vinter gissar jag att det blir sittvagnen och då vill jag gärna ha ett vindskydd runt benen liksom.

Riskiflickan skrev 2008-12-05 21:19:48 följande:
    v i r r a skrev 2008-12-05 20:43:44 följande:
    Ja, den var väldigt fin... funderar själv på att sy en sån :) Åh, förstår att ni längtar, har själv en frog och är sååå nöjd, min "gamla" vagn står bara å samlar damm... :)
    Har lite fler frågor om någon i denna tråd av etablerade buggaägare orkar svara på en gröngölings frågor
    - Regnskyddet som följer med, passar det både till liggdelen och sittdelen?

- Måste man ta bort den där "störtbågen" på sittdel och liggdel när man ska lyfta i och ur barnet?
  • v i r r a

oh! Tack för era svar!

Näe, man kanske inte behöver footsack då... hmm... hur som helst är detta ett "problem" för nästa höst/vinter! Det ser bara så kallt, eller oskyddat ut, med barn i bugaboos jämfört med i vagnar då det mest bara är näsan sticker fram när det snålblåser och snöar småspik.

Skönt att höra om bågen och om regnskyddet!

Ja, jag tror vi blir supernöjda! Det pirrar i magen som när jag var liten och hade fått världens bästa julklapp. Lite fånigt nästan

• v i r r a

Hejhej! Jag har också funderat på om det är värt att köpa en väska. Jag förstår inte alls behovet av en sådan? Jag har inget svar på din fråga Eywoman alltså utan undrar samma sak Man behöver ju inte väskor till andra vagnar...

Eywoman skrev 2008-12-10 13:49:03 följande:
    Jag ska åka till London i januari med min dotter som då kommer vara 7 månader. Nu funderar jag på om jag ska ta med vår cam eller om jag ska köpa en sulky. Om jag tar med camen måste jag köpa en transportväska som kostar typ lika mycket som en paraplysulky. Så nu till frågorna; är transportväskan värd pengarna? Är camen säker på transportbandet då? Behöver man någonsin en paraplysulky om man har en cam eller kan barnet åka cam tills det inte vill åka vagn längre? Jag tycker det känns läskigt att min dotter måste åka bortvänd från mig i sin sulky för första gången när hon är i en så pass stor stad som London. Och det är inte aktuellt att köpa bee, vi är lite fattiga för närvarande! Hur skulle ni ha gjort? Jag är supertacksam för svar!!!
  • v i r r a

Ojoj nu ändras min uppfattning av era svar... rackarns också! Fler utlägg alltså och vi har inte ens fått hem vår första bugga än!

• v i r r a

ps. den här tråden borde sponsras rätt saftigt av bugaboo med tanke på vilket habegär man får av att hänga här...

• v i r r a

Jag kan ju inte neka till att jag blir lite nervös nu när jag läser om allt strul! Vi beställde en cameleon förra veckan med leveranstid på ca 7 veckor.

Vilket chassi gäller detta? Har dom åtgärdat problemet så att man får fungerande chassin om man köper nytt nu? Finns det någonstans man kan läsa om och förstå problemet?

Ber om ursäkt om mina frågor är uråldriga Ni måste bygga en databas av all fakta som säkert går att hitta i de här trådarna!

• v i r r a

Oki! Tack så mycket för svar! Jag hoppas att vi slipper samma problem som du... 3 chassin...

AnniPanni skrev 2008-12-11 12:01:52 följande:
    v i r r a skrev 2008-12-11 11:51:26 följande:
    Njae näe ja Glidproblemen började med de nya chassina dvs de som finns i affärer nu. Ifrån början var det skruvar som höll fast snapfästena sen bytes det till popnitat. De popnitade ska vara ok men jag ska reklamera ett i dagarna De flesta är ok men det har varit lite problem med att handtagen glider för att snapfästena inte riktigt orkar hålla fast men det är långt ifrån alla som får problm! Jag har haft otur och ska som sagt reklamera mitt tredje chassi nu.
  • v i r r a

Hej alla!

Jag är en sån som smyger i den här tråden.

Igår fick vi hem vår cameleon denim! SNACKA om lycka! Helt galet att man kan känna sig så glad över en vagn. Det trodde jag inte om mig själv tidigare kan jag säga

Nåväl. Jag funderar på om det är någon här bland alla pyssliga om någon gjort om vinterhjulsväskan till shoppingbag/skötväska? Funderar starkt på att försöka mig på något sånt även om jag verkligen inte är den som är bra på att sy

• v i r r a

Aha! Svameltråden... jag har inte riiktigt greppat vart man "får" prata om vad än

Med lite fantasi och pyssel gick det bra att göra skötväska av hjulväskan. (Hjulen får väl bo i en plastpåse om man vill byta under prommis). Jag slaktade en gammal dataväska som är full av fack där det får plats flaskor, blöjor filtar etc. Själva dataväsklocket hade fack på båda sidorna så att säga och genom att nästa fast dataväskans lock i botten på hjulväskan så blev locket en avdelare i hjulväskan full med fack. Axelremmen funkar finfint! Det återstår väl att se hur praktiskt det är

modestyclara skrev 2009-01-24 11:40:20 följande:
    v i r r a skrev 2009-01-24 11:16:14 följande:
    Har också en denim -den är fin. Känns som det vore rätt mycket jobb att göra om vintethjuls-väskan till skötväska. Man skulle ju vilja ha fler fack inuti och något fack med dragkedja osv. Dessutom är den ju bra att ha vinterhjulen eller vanliga swivel-hjulen i...de är ju lite skitiga ibland och om man byter när man är ute på promenad vill man ju inte skita ner hela varukorgen invändigt... Mitt tips (om du har råd och vågar) är att titta in i svammel-tråden som länkas till i TS där finns många skötväske-experter
  • v i r r a

Imponerande vette17 men tack ändå Ska se om jag får till någon bild.

Jag har gjort om lite. Det blev lite otympligt med datalocket fastnästat i botten så nu har jag sprättat upp igen och bara stoppat ner locket i hjulväskan och sytt en stel botten till hjulväskan i stället för att "staga upp" väskan. Själva locket (fd dataväska) är stelt i sig och sitter faktiskt löst i väskan för tillfället. Som en separat insats full i fickor. Får se hur jag produktutvecklar vidare eller om det går att ha det så Nu saknas en lös skötbädd.

modestyclara skrev 2009-01-24 13:49:19 följande:
    v i r r a skrev 2009-01-24 13:33:15 följande:
    Imponerande! Har du nån bild?
  • v i r r a

Nu har jag bilder på min egengjorda buggaväska i mitt galleri! Vet inte hur man gör för att lägga in bilder i bildtråden.

modestyclara skrev 2009-01-24 13:49:19 följande:
    v i r r a skrev 2009-01-24 13:33:15 följande:
    Imponerande! Har du nån bild?
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16