• Riala

Bugaboo tråd nr 16

Hejhoj!

Jag har inte skrivit nåt här förut, men jag läser lite sporadiskt :)

Vår lilltjeja (4 månader) har just hoppat över till sittdel och hon stortrivs! Men jag vet inte hur jag ska hålla henne varm nu när det börjar bli minusgrader ute. Alltså, jag vet inte vilket som är bäst, mest praktiskt och gärna snyggt, hihi.

Vi har en cam, brun bas och offwhite top.
    Just nu räcker det med den snygga filten jag hittade i höstas (offwhite med stora bruna prickar), men hur gör jag vid minusgrader? Hur gör ni?
    Jag är inte så sugen på åkpåse egentligen, tror jag. Känns lite dyrt med, tyvärr (eftersom jag i såfall vill ha bugaboos vita ;) ). Funderade lite på nån fårfäll, men det är ju inte så billigt det heller.

Så, min lilla fråga, hur har ni vinterbonat era små i sittdel?

Och en ytterligare fråga när jag ändå håller på! : Har en stor JuJuBeväska (är en över-packare och har 2 barn, så jag mååste ha den med mig överallt) och känner att det vore bra med väsk-clips eftersom den alltid är i vägen på nåt sätt (använder ståbräda till storebror). Ni som vet, är bugaboos clips nåt att ha? Hur funkar de? Eller är det bättre med JuJuBes egna?

• Riala

Liinda83 skrev 2008-12-19 13:55:35 följande:

Kajsan skrev 2008-12-19 13:40:02 följande:
    TACKAR! Så...Vilken är bäst?????
    Jag har en BeAll, den stora, och jag hade inte klarat mig med en mindre, överpackare som jag är ;)

Nä, men allvarligt så hade jag inte det, jag har en 5månaders som ska ha flaska&tetraNan och blöjor&våtservetter plus en 3½åring som behöver pyssel&knåp och nån bil med sig när vi ska ut på stan. Och sen varsitt ombyte för eventuell olycka plus allt det vanliga man har i handväskan..
  • Riala

Jag var inne och köpte en mugghållare idag och fick betala 249 kronor. Butikskillen sa att den kostade så mycket överallt, jag tyckte att det verkade konstigt, men han hävdade att det höjts nu på grund av att de köps i euro. Har ni hört nåt om det?

• Riala

Tack för era svar angående prishöjningen!
    Jag antar att det blir en promenad till affären imorgon och be om mellanskillnaden. Eller? Alltså, vågar jag det? Jag är en riktig fegis om jag inte har "kött på benen". Var hittar jag mer info om kommande prishöjning? Tja, annars är det ju bara att lämna tillbaka mugghållaren förstås och köpa den någon annanstans, såklart..

Tur att ni finns här ;)

• Riala

Jag har en BeAll och jag gillar den supermycket! Jag får plats med allt jag behöver för en heldag!(Till och med en övernattning med hela familjen, 2vuxna2barn! Om jag packar lite snålt..) Men det hindrar mig inte från att just sitta och vänta på att en stor Gaia & Ko ska komma hem till mig med post ändå, hihi.
    Däremot är jag lite sugen på att skaffa mig en mindre väska med. Jag skulle vilja ha en PPB, men det är i mastigaste priset just nu, tyvärr *snyft*

• Riala
    Svar på #3018
    Jag har brun/offwhite vagn och tikitoffeväska, funkar jättebra :)
    panzermensch skrev 2009-01-14 15:15:26 följande:
    Okej kan nån.. vänlig lite jävel där ute som gillar skötväskor välja ut en jujube på mylittlestar åt mig som matchar min sand/bruna buggA?
  • Riala

straw2008 skrev 2009-01-14 22:11:57 följande:

Idag när jag handlade mina tillbehör till BB så fick jag gamla priserna, de hade inte höjt än enligt hon i kassan. (var väl någon igår som handlat mugghållar till nya priset där)
    [/citat]
    straw2008 skrev 2009-01-14 22:16:16 följande:
    [citat]
    på Bonti alltså!
    Nej, det var inte på Bonti jag köpte. Där har de tydligen fortfarande 220priset. Jag köpte i lokal liten babybutik här på hörnet hemma. Och jag lät bli att gå dit idag, jag behåller den ändå, men håller mig nog borta från butiken i fortsättningen. Jag har hört mer skumsaker om stället nu när jag hört mig för. Trist.

(jag har nog aldrig skrivit såhär många inlägg här på kort tid, hehe, kanske snart dags för en pres av mig, ni verkar ju känna varandra utan o innan här?)
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16