Inlägg från: Riskiflickan |Visa alla inlägg
  • Riskiflickan

Bugaboo tråd nr 16

malinkaunitz skrev 2008-12-04 16:56:21 följande:

Nu har jag beställt silver jag med :) men har en frog och skulle ha nya spännen. beställde från kidzshop och dom hade bara till en av sidorna.. var kan man få tag på spännen mer? vill ju kunna använda silver när jag får det .. :)
    Har de sagt att de bara har till ena sidan eller? När jag beställde hade de inga i lager, men beställde in... fick dom efter 4 dagar, snabbt jobbat!!! :) Samma med vinterhjulen....
  • Riskiflickan
    v i r r a skrev 2008-12-04 21:35:41 följande:
    Hallå alla! Har tjuvkikat lite i denna tråd och har någon gång ställt en fråga. Nu är det äntligen dags att beställa! Jag har lite funderingar om vindskydd eller footsack till cameleon sittdelen. Har ni några förslag på hur man kan lösa (det enligt mig stora) problemet att det inte finns vindskydd för benen till sittdelen!?! Någon av alla er pyssliga som sytt själva? Finns det något att köpa som passar? Åkpåse sägs ju vara ett alternativ men jag känner bestämt att jag vill ha ett "överdrag"!
    Finns en fin beskrivning med bild å allt på sida 11 i denna tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38964183-1.html
  • Riskiflickan

myrslok skrev 2008-12-05 10:25:11 följande:

Vi har en cameleon. Min kille är nu 1,5 år. Han väger redan 15 kilo. Kommer ej ihåg hur många kilo buggan tål max. Hur länge har ni använt buggan?
    17 kg tål den...
  • Riskiflickan
    v i r r a skrev 2008-12-05 12:53:15 följande:
    Tackar för svar men jag lyckas inte öppna länken. Vilken tråd är det? Tänkte jag kunde hitta s 11 själv Gissar att min fråga om footsack till cameleon är väldiskuterad..?
    Det är bugaboo bildtråd nr 4, du kan söka på den om det inte går att öppna länken :) www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html
  • Riskiflickan
    v i r r a skrev 2008-12-05 20:43:44 följande:
    Aah! Länken fungerade! 1000 tack! Synd att jag suger på att sy! Får se om jag kanske kan be svärmor om hjälp Idag på eftermiddagen beställde maken en Cameleon Denim Oooh så vi längtar till att få hem den nu!
    Ja, den var väldigt fin... funderar själv på att sy en sån :) Åh, förstår att ni längtar, har själv en frog och är sååå nöjd, min "gamla" vagn står bara å samlar damm... :)
  • Riskiflickan

Virra: regnskyddet passar vagnen hela tiden, det är samma ram till både sitt och liggdelen. Jag har inte behövt ta av bågen när jag tar upp min son, men han är rätt så liten fortfarande så jag vet inte hur det blir när barnet är äldre, men jag kan tänka mig att det skulle vara lättare att ta bort den än att krångla ut barnet med bågen på....men jag reserverar mig för att ha fel :)

Jo, footsack behövs säkert, bra med den där filtvarianten där man kunde stoppa in en extra filt om det är kallare....

• Riskiflickan
    v i r r a skrev 2008-12-10 14:01:34 följande:
    Hejhej! Jag har också funderat på om det är värt att köpa en väska. Jag förstår inte alls behovet av en sådan? Jag har inget svar på din fråga Eywoman alltså utan undrar samma sak Man behöver ju inte väskor till andra vagnar...
    Jodå, på flygplatsen hyr de ut väskor till vagnar, de som har sådana betalar typ ingen ersättning om vagnen går sönder om man inte använt en sån :/
  • Riskiflickan

bubbli skrev 2008-12-12 14:01:49 följande:

så topen funkar,men inte basen? den skiter jag i,det är ju egentligen topen som räknas! jag är fixerad vid combon grå+rosa (eller brun+rosa!) och SKA lyckas få min gecko i den combon. Det är mitt mål här i livet. man kanske kan köpa en brun eller grå sittdyna och köra rosa suffla till?
    Eller sy ett överdrag i grått/brunt å kör rosa suffla till :D snyggt!
  • Riskiflickan

bubbli skrev 2008-12-12 14:07:43 följande:

vadå? sy? själv?! du känner inte mig,det märks. jag är nog den enda på jorden som har lyckats bränna upp en symaskin.
    Oj, hur hände det.... :D då föreslår jag nog också en brun sittdyna, så blir det ju lite mjukare å "goare" också :)
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16