Inlägg från: Leonell |Visa alla inlägg
  • Leonell

Bugaboo tråd nr 16

OJ OJ Ny i tråden, har försökt läsa ikapp lite men börjar bli skraj... Beställde en cam från babytrader i fredags...
    verkar som att många haft problem med nya chassit o sen haft problem med babytrader... :( men lite sent att ångra sig nu, paketet är redan skickat...
    Ja det verkar bara vara att hålla tummarna för att chassit e felfritt...
    Läste även något rykte om att camen kommer prishöjas i januari, är det någon som vet nåt om det? någon som kan bekräfta eller är det bara troliga spekulationer änsålänge?

• Leonell

Ja det känns ju skönt o höra att man kan vända sig direkt till bugaboo i så fall, betala frakten vill man ju inte göra... d e ju ingen superbillig vagn man köpt direkt.. ha ha
    Synd bara att det verkar vara ganska många som haft problem med nya chassit även om inte alla har det... Tycker att man borde klara sig i från sånt när man köper en så känd vagn, borde hunnit fixa till alla fel med tanke på alla som sålts runt om i världen.. :) Men fel eller inte skulle ändå inte vilja ha nån annan vagn...

• Leonell

Någon som har en bild på en cam med lodger bunker åkpåse i (helst rosa eller lila) eller andra söta åkpåsar som har tid o ork o lust o lägga in i bildtråden? O kanske lite fler bilder med lite olika skötväskor? D e så svårt o föreställa sig hur det kommer se ut... mycket lättare när man kan se på riktigt hur det kommer se ut.. PLEASE
    d e så roligt mad alla fina bilder!!
    :)

• Leonell

Oooo va där o fyndade idag!! :) Ingen vagn men en stokke säng för halva priset o fick med en sommarsuflett o uv skydd o en liten burberry klänning... :) Supernöjd!! Undrar om d e nån som varit där tidigare o kan gissa vad som kan finnas där inne... Idag fanns ju inte så mycket men innan mellandagarna skulle dom gå igenom vad som fanns o sen sälja ut resten som jag förstog det.. Tänkte om det kan finnas lite åkpåsar o sånt kanske? Det fanns en röd bugga (gecko eller frog, vet inte skillnaden..) kvar vid tvåtiden idag, o sen låg det massor av cameleon i kartong på sidan. Testa o gå dit i morgon o tjata lite.. :) När jag kom vid två sa han att det var försent att allt va slut men jag bad lite extra snällt o log o fick komma in o kolla vad som fanns kvar :) O tur va ju det!!

• Leonell

He he nu ser man alla anonnser som kommer upp på blocket som nån har fyndat där idag o nu vill sälja till nästan ordinarie...

• Leonell

Jaa den med både vagga o lite större säng i whitewash!! FYND! frågade om klädsel till cameleon men han sa att det inte fanns.. han sa att allt va slut, o då frågade jag några gånger till :) o fick me sommarsufletten... he he men fick honom inte att skaka fram nån klädsel.. men d kanske finns i mellandagarna... hoppas!!

• Leonell

ha ha jaaa tyckte lite synd om honom... han va helt svettig. Kan tänka mig vilken dag han har haft.. ha ha :) Du kan ju tipsa här i tråden om du hör nåt om när allt annat ska säljas ut när du hämtar din vagn... :) synd att du inte hittade rätt färg på tripp trappen, d va ju så himla bra pris på dom också!! skulle fyndat en rosa om jag hade haft mer pengar...

• Leonell

babytrader tar 749euro för fleece o 829 euro för canvas
    pingpong-online tar 790 oavsett tyg. pingpong har fri frakt babytrader tar typ 35 euro för frakt men du får dra av 50 euro på beställningen om du är ny. babytrader har maxi cosi babyskydd 08 för 79 euro så ska man beställa både vagn o babyskydd tjänar man på det... (det gjorde jag) men euron ligger på 10.5-10.9 just nu... (min bank tog 10.9)

• Leonell

ha ha ha jaaaa typ... men jag köpte en cameleon med fleece o ett maxi cosi babyskydd o adapter till för 870 euro vilket blev 9300 från mitt konto... beställde ifredags fick mina saker idag.... :)

• Leonell

782Idag 18:37 | ID: 39464219
    madebyinferno

Har inte hängt här på ett tag, haft fullt upp med alla mina små

Men nu är det dags för en till bebbe och behöver ett nytt babyskydd så rakt över till min fråga!!?

Har någon bugaboos egna babyskydd och vad tycker ni om det??

Vilka andra babyskydd passar till cameleon och vilken adapter behövs??

Tack på förhand

Har inte testat deras egna... men vet att maxi cosi o besafe passar med maxi cosi adapter, acta graco ska även passa men ded annan adapter o har bara sett den adaptern på utlänska hemsidor... så lättast är nog deras egna eller maxi cosi o besafe

• Leonell

Nån vänlig själ som har lust o tipsa om vart man kan köpa bara sufletter på nätet? Hittar inte... hittar bara hela toppset!
    O är de nån som haft kontakt me gubben i garaget?? Nån som vet om han öppnat nåt mer? Skulle ju bli värsta mellandagsrean?!

• Leonell

Tack så mycket! tyckte att jag kollat där men hade tydligen inte kollat ordentligt... VIRRIG!!

• Leonell

Han som hade barnbutiken förut... han hade utförsäljning i garaget (gamla outletbutiken)... därav gubben i garaget.. hi hi
    men han hade bara öppet ett par timmar under 2 dagar... sa att han skulle kolla igenom sitt lager o sen ha utförsäljning på allting... men jag har inte hört nått... vet att några här i tråden hade hans nummer/mejl o tänkte att nån hört nåt kanske?

Nikas skrev 2009-01-13 19:51:58 följande:
    Leonell skrev 2009-01-13 19:43:16 följande:
    Va? Vilken gubbe i vilket garage... :S
  • Leonell

dom har legat på 829 euro ganska länge tror jag... när jag började kolla i typ september oktober så låg dom så vad jag kommer ihåg... så dom har inte höjt ännu om dom också kommer höja i feb/mar....

• Leonell

oj nu har dom sänkt fleecen rejält på babytrader! det måste dom gjort nyligen! o lagt till färger också...så många färger fanns inte för en månad sen :( !!! o med deras 50 euro rabatt för nya kunder så blir det ju ganska bra pris!! dom har bra pris på rean av maxi cosi babyskydd oxå.. särskilt om man vill ha med bas...

• Leonell

så typ om man köper en me fleece o babyskydd o bas så tjänar man ju ganska mycket... men ska man bara ha vagnen så är det nog bäst o köpa hemma iallafall...

• Leonell

jag köpte camen o babyskydd så jag tjänade nån tusenlapp jämfört med hemma men jag beställde innan jag hörde om alla reklamationer på nya chassit... hade jag vetat det så hade jag nog lagt en tusenlapp till o köpt i butik här hemma...

• Leonell

a den va på typ 40 euro när jag beställde...

• Leonell

men d va för vagn o babyskydd... billigare frakt om man bara tar vagn...

• Leonell

Någon mer som beställt vagn från babytrader?? Fick hem min för några veckor sen o jag fick inget kvitto eller nånting... är inte det lite konstigt? Kom o tänka på det nu när jag läste om nåt papper som skulle skickas in????? Vad är det som ska skickas in? det enda jag fick med var nog ett tomt garantikort som låg me instruktionsboken... är det nån som känner igen sig? eller nån som vet vad man ska göra??

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16