• imsa

Bugaboo tråd nr 16

tack tack =)

jo lite klarare blev jag. men precis det du säger var ett av våra argument för att köpa vagnen i sverige. så den är köpt i sverige, såklart. för mig kvittar ett par tusingar om jag kan ha igen det på service och med våra lagar. det blir less krångel då.
    så jag håller helt med dig, köp vagnen i sverige

Stargirl skrev 2008-12-04 09:11:43 följande:
    Imsa: Jag svarar i denna tråden. Då jag jobbat lite med sånna frågor ang konsumetköps lagar etc i mitt förr jobb så kan jag kanske klargöra lite i frågan. Köper du en vara från ett annat land går du under deras konsument lagar. Du är Babytraders kund och inte Bugaboos. Dvs om du köper din vagn hos en svensk butik så måste butiken självklart gå under alla svenska lagar. Butiken är Bugaboos kund och det spelar ingen roll vad de kommer överens om mellan sig men du ska ha rätt till alla lagar. Köper du dock vagnen från utlandet har du inga svenska rättigheter. Eu lagar gäller dock. Att Babytrader säger att Bugaboo säger si eller så är ovesäntligt då köpet är mellan dig och Babytrader. Du kan dock inte föra svenska lagar mot ett Holländskt/Tyskt bolag. Blir du klokare? Jag vet inte om jag förklarat på ett bra sätt? Därför har jag alltid hävdat att det är säkrast att köpa stora saker i Sverige. I det långa loppet vinner man på det.
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • imsa

njae bytt och bytt, jag har orginalklädseln kvar och den använder jag. men har ett extra i annan färg.

tror min svarta sufflett är felsydd eller något för den är stor som ett hus...

SoFo89 skrev 2008-12-04 23:46:59 följande:
    Har du bytt klädsel på vagnen?
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • imsa

fick mitt ny chassi idag, nu håller jag tummarna för att det är ok!

såg att bugaboo ska prishöjas frpom 15 januari tror jag det var till 9400 kr.

och så på bonti fick jag syn på en ny (för mig) åkpåse som försäljaren sa var från tillverkarna av buggymountain (UJ?), den var sportig och lite som en tjockoverall. fanns i bland annat vitt och svart och kostade 1200. Rätt snygg tyckte jag. Är det någon som vet vad det är för påse jag försöker beskriva? Som kan förklara för mig vad det är för nåon och om den passar till BB?

• imsa

ja visst är den! lite häftig...
    tyckte den kändes som en tjockare skidjacka eller overall utanpå. ångrar att jag inte bad att få testa den i vagnen.

Elaizans mamma skrev 2008-12-06 21:37:34 följande:
    Jag vet vad det är för åkpåse, skitsnygg!!! Minns inte märket bara
  • imsa

jooo den var det. fast den färgen gillar inte jag.

har du en sådan?

Simple me skrev 2008-12-06 23:03:47 följande:
    Är det denna ? För då är det babynow..
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • imsa

förlåt kajsan att jag tog upp ämnet om en åkpåse till, ska försöka viska nästa gång

Kajsan skrev 2008-12-06 22:53:48 följande:
    Neeeej! inte en till snygg åkpåse! jag är åkpåsoman! Nu måste jag googla!
  • imsa

hehe 

Kajsan skrev 2008-12-07 00:51:26 följande:
    Ja det är fräckt av dig
  • imsa

det är samma här... har man inte en brio el emmljunga eller britax i neutral färg så är man konstig. jag är jättesugen på rosa ...

men, det dyker upp fler o fler buggor här...mest bee o cam.

JennnyT skrev 2008-12-09 07:34:53 följande:
    Ang "pimpade" buggor... Alltså, ni som bor typ i Stockholm måste väl pimpa era buggor för att de ska sticka ut lite? Här är nästan tvärtom. Jag blir uttittad! Känner att är vagnen helsvart är det rätt lugnt, då stirrar de mest på hjulen... Problemet är ju att det är kul att byta färg :) Just nu är det röd bas och varukorg och svart sufflett och grå påse, julfin alltså ;)
  • imsa

det är ju en sak som är det bästa tycker jag! älskar svart! jag hade gärna betalt 13000 om den skulle bli min. nemas problemas. så mkt mer än det nya priset på 9400 för en cam är det inte...

straw2008 skrev 2008-12-09 19:21:55 följande:
    Jesus chassit är ju SVART!!!
  • imsa

vänner till oss var inne på bugaboo men slog till på en britax. den ska vara lätt att fälla upp och blir hyfsat liten.

men den kommer ju inte i närheten av funktion och snygghet, tycker jag.

jag är inne på mitt 3:e eller 4:e chassi nu. jag vet inte vilket. "delar" sig detta också så har vi förvarnat om hävning. men dom visste inget om detta i butiken.
    eftersom vi köpt vår vargn lååångt från oss så funderar vi först på att (innan vi tittar på annan vagn) köpa en ny hos en försäljare här. och hoppas att vi för en gångs skull får ett ordentligt chassi.
    för jag kan verkligen inte tänka mig en annan vagn.

mutsy, by the way, är det någon som testat dom?

Noas mamma skrev 2008-12-10 21:55:02 följande:
    har haft både gecko och cam men inte varit helt nöjd. Behöver ha en vagn som man lätt kan fälla ihop i ett svep utan att behöva dela på den. min mamma tar noa ganska ofta och har väldiga problem med sina leder och tyvärr så var både geckon och camen ett rent he**ete för henne.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16